تقدیر از مجریان برتر طرح‌های اقتصادی بنیاد برکت


تقدیر از مجریان برتر طرح‌های اقتصادی بنیاد برکت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ در مراسم اختتامیه این گردهمایی که در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد, نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، عسگری آزاد رییس هیات مدیره بنیاد برکت و ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت حضور داشتند. سرپرست ستاد اجرایی...

تقدیر از مجریان برتر طرح‌های اقتصادی بنیاد برکتبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ در مراسم اختتامیه این گردهمایی که در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد, نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، عسگری آزاد رییس هیات مدیره بنیاد برکت و ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت حضور داشتند.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سالجاری حدود ۱۳۰ هزار طرح اشتغالزایی با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر اشتغال و با حجم سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومان را برنامه ریزی کرده است که این سرمایه گذاری از طریق تسهیلات تامین و پرداخت خواهد شد.

عارف نوروزی افزود: در سال گذشته ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی با ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در مناطق محروم اجرا که موجب اشتغالزایی ۳۰۰ هزار نفر شد.

وی افزود: جامعه هدف طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام مردم مناطق محروم هستند که در قالب این برنامه به کسانی که توانایی اجرای طرح های اشتغالزایی دارند تسهیلات ارائه می شود.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام گفت: این مدل موفق در بنیاد برکت الگوی خوبی است و تمامی اطلاعات شاغلان اعم از نام و نام خانوادگی و کدملی و تلفن همراه آنان در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موجود است و راستی آزمایی می شود.

نوروزی گفت: متاسفانه برخی سرمایه گذاری های سنگین اشتغالزایی کمی ایجاد می کند و عده ای برای مواجه نشدن با نیروی کار به دنبال سرمایه گذاری سنگین با نیروی کار کمتر هستند و درعوض برخی از سرمایه گذاری ها به ویژه در مناطق کمتر برخوردار مفید بوده و نیازمند سازماندهی نیروی انسانی است که ستاد اجرایی فرمان امام آماده ورود به این بخش برای اجرای طرح های با اشتغالزایی بالاست.

مدیرعامل بنیاد برکت هم در این مراسم اظهار داشت: تمامی تلاش های بنیاد برکت برای رفع فقر و اشتغالزایی در مناطق محروم بی نظیر است بطوریکه شبکه ای با حدود ۱۰۰۰ نفر برای راستی آزمایی پایدار بودن اشتغال ها در کل کشور راه اندازی شده است.

محمد ترکمانه گفت: بنیاد برکت در سال گذشته ۱۰۱ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع محور را در کشور ایجاد کرده و عملا تعهد ۳۰۰ هزار شغل ستاد اجرایی فرمان امام به شورای عالی اشتغال را محقق کرد.

وی افزود: ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق تبصره ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه از طریق فرآیندهای تسهیلگری بنیاد برکت جذب شد.

مدیرعامل بنیاد برکت همچنین ادامه داد: ۷۰ میلیارد تومان هم منابع مردمی و قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال از طریق خیران جذب شده است.

ترکمانه گفت: سال گذشته با توجه به لزوم تحقق شعار سال از ۱۰ درصد صنایع کوچک در پارک های علم و فناوری سراسر کشور حمایت ویژه ای شد.

وی تصریح کرد: در سال جاری تلاش می شود که ۱۳۰ هزار طرح اشتغالزایی با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی ایجاد شود و باید برای تامین این منابع مالی از ظرفیت های داخلی و قانون بودجه سنواتی استفاده کرد.

ترکمانه خاطرنشان کرد: جشن خدمات رسانی و ورود به بیست هزارمین روستا امسال برگزار خوهد شد.

وی گفت: شبکه مجریان و تسهیلگران بنیاد برکت در حال حاضر ۸۵۰ نفر عضو دارد که سالجاری به هزار نفر خواهد رسید.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: قرار است تا توجه ویژه ای به زنجیره آبی (شیلات و اقتصاد دریا) و زنجیره سبز (بذر، کود، نهال و آموزش) شود و ۳۰ هزار طرح نیز اجرا شود؛ همچنین در زمینه پوشاک اسلامی هم اقدامات حمایتی خوبی خواهد شد.

در پایان مراسم ششمین گردهمایی مجریان طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت, با اهدای تندیس و لوح تقدیر از مجریان برتر طرح های اقتصادی و تسهیلگران برگزیده استانی و شهرستانی تقدیر و تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سخنگوی نیروهای مسلح: دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم