شناسایی نقاط بحرانی مستعد حریق در عرصه‌های منابع طبیعی


شناسایی نقاط بحرانی مستعد حریق در عرصه‌های منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سرهنگ رضا اکبری در سفر به استان سمنان، حفاظت از منابع طبیعی را از وظایف و اولویت‌های مهم سازمان برشمرد و از ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری...

شناسایی نقاط بحرانی مستعد حریق در عرصه‌های منابع طبیعیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سرهنگ رضا اکبری در سفر به استان سمنان، حفاظت از منابع طبیعی را از وظایف و اولویت‌های مهم سازمان برشمرد و از ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها خواست با توجه به شروع فصل تابستان و پیشگیری حریق به ویژه در مناطق بحرانی نسبت به تشکیل جلسه مدیریت بحران برای پیشگیری و کنترل حریق در جنگل‌ها و مراتع اقدام کنند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی آبخیزداری کشور با بیان اینکه نقش و مشارکت مردم در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بسیار تأثیرگذار است، از مدیران استان‌ها خواست برای پیشگیری و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع از مجریان طرح‌ها و بهره‌برداران منابع طبیعی، همیاران طبیعت، دهیاران، مدیریت بحران استانداری، هلال احمر، نیروی انتظامی، نظامی و شورای اسلامی روستا‌ها در مناطق بحرانی کمک بگیرند.
اکبری به شناسایی نقاط بحرانی و حساس عرصه‌های منابع طبیعی به حریق اشاره کرد و افزود: برای کنترل و پیشگیری از حریق در جنگل‌ها و مراتع بکارگیری دیده‌بان‌ها بسیار مهم و اساسی است.
فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین از مسئولان روابط عمومی ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها خواست با چاپ و نصب بنر و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های ملی و محلی در مناطقی که مردم بیشترین تردد را برای دستیابی به طبیعت دارند هشدار‌های لازم را اعلام کرده و سامانه امدادی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ را در اختیار مردم قرار دهند تا به محض رؤیت هرگونه تخریب، تصرف و یا حریق، به این دو سامانه در ستاد و استان‌ها اعلام کنند.
وی برگزاری مانور‌های مشترک و تقویت گشت و مراقبت توسط یگان‌های حفاظت منابع طبیعی در استان‌ها را خواستار شد و از یگان حفاظت خواست با توجه به شروع فصل تابستان گشت‌های مراقبت در عرصه‌های منابع طبیعی افزایش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک