تقویت مو با روغن کندش و تاثیر روغن کندش بر شادابی مو و رشد ابرو و ریش


روغن کندش نوعی روغن طبیعی است که می توانید به کمک آن بسیاری از مشکلات مو از جمله موخوره، شکنندگی، و خشکی  را برطرف نمایید. در این مطلب پیرامون تقویت مو با روغن کندش صحبت می کنیم.

اگر به دنبال روشی برای افزایش رشد موها و جلوگیری از آسیب هایی مانند موخوره، خشکی و شکنندگی مو هستید می توانید روغن طبیعی کندش را امتحان کنید. این روغن برای رفع بسیاری از مشکلات پوست و مو موثر است. با ادامه مطلب همراه ما باشید تا پیرامون تقویت مو با روغن کندش اطلاعات خوبی کسب کنید.

افزایش شادابی و تقویت مو با روغن کندش

آیا شما هم از مشکلات مختلف مو نظیر ریزش، شکنندگی، موخوره و خشکی رنج می برید؟ احتمالا تا حالا روش های مختلفی را برای درمان این مشکلات امتحان نموده اید. اگر هیچ یک از این راهکارها موثر نبوده است یک راه حل طبیعی و بدون عوارض استفاده از روغن گیاهی و طبیعی کندش است.

تقویت مو با روغن کندش و تاثیر روغن کندش بر شادابی مو و رشد ابرو و ریش

این روغن طبیعی برای رفع بسیاری از مشکلات پوست و مو موثر است. اگر در مورد روغن کندش و خواص آن آگاهی کافی ندارید در ادامه مطلب پیرامون تقویت مو با روغن کندش صحبت می کنیم. تا به نوعی اطلاع کافی درباره یکی از روش های مراقبت و تقویت کوتیکول مو به دست آورید و موهای شادابی داشته باشید.

روغن کندش

روغن کندش نوعی روغن گیاهی و طبیعی است که دارای خواص متعددی برای پوست و مو بوده و مهمترین آن درمان ریزش مو گزارش شده است. احتمالا تا حالا روش های مختلفی برای مشکل ریزش مو و تقویت مو استفاده نموده ولی نتیجه مطلوب دریافت نشده است. یا استفاده از محصولات عوارضی به همراه داشته است.

در حالی که روغن کندش یک راهکار طبیعی و موثر برای تقویت مو و حل مشکل ریزش مو خواهد بود که در طب سنتی نیز تاثیر آن اثبات شده است. کندش اسم گیاهی پایه کوتاه با گل های زرد رنگ و ریشه های قوی می باشد که رویشگاه آن مزارع هندوستان است.

تقویت مو با روغن کندش و تاثیر روغن کندش بر شادابی مو و رشد ابرو و ریش

روغن کندش از ریشه گیاه حاصل می شود که بویی خیلی تند دارد. ترکیباتی در ریشه این گیاه هست که سمی بوده و می تواند برای انسان خطر مرگ به دنبال داشته باشد. از این رو روغن کندش مصرف خوراکی ندارد و تنها آن را به عنوان داروی موضعی برای پوست و مو به کار می برند.

این گیاه دارای ساقه کوتاه با گل های زرد رنگ و ریشه محکم و قوی است. ریشه کندش پوسته های سیاه رنگ دارد که درون آن به رنگ سفید مایل به زرد است و همانطور که اشاره شد بوی تند و تیزی هم دارد. فرایند استخراج روغن از گیاه کندش در آزمایشگاه های پیشرفته صورت گرفته و از روغن های پایه نظیر روغن زیتون و روغن کنجد برای عصاره گیری استفاده می گردد.

تقویت مو با روغن کندش و تاثیر روغن کندش بر شادابی مو و رشد ابرو و ریش

گفتنی است از ریشه این گیاه علیرغم استخراج روغن کندش، در تولید پمادهای مربوط به دردهای رماتیسمی به عنوان ماده موثر استفاده می شود. اشاره شده که مهمترین خاصیت روغن کندش جهت درمان ریزش مو و تقویت و رشد مجدد موها می باشد.

اثرات درمانی روغن کندش

روغن کندش علاوه بر تقویت مو دارای خواص درمانی بسیاری می باشد از جمله:

  • رفع چین و چروک پوستی
  • بهبود سینوزیت
  • درمان دردهای عضلانی و مفصلی
  • رفع سفیدی مو
  • بهبود کرختی دست و پا
  • بهبود شکستگی و رفع تورم استخوان
  • به هوش آوردن فرد بعد از حمله صرعی

اثرات روغن کندش برای مو

با همه فواید مختلفی این روغن برای مشکلات سلامتی همانطور که پیشتر نیز ذکر شد خواص روغن کندش برای مو از مزایای برجسته آن بوده که سبب شده بسیار مورد توجه واقع شود. از جمله اثرات روغن کندش برای تقویت مو عبارت است از:

تقویت مو با روغن کندش و تاثیر روغن کندش بر شادابی مو و رشد ابرو و ریش

پر پشت شدن مو

عناصر روغن کندش به راحتی درون فولیکول های مو نفوذ کرده از این رو اثر گذاری آن را چندین برابر می نمایند. این روغن غنی از آنتی اکسیدان بوده و به کمک آن ها سبب تقویت و ضخیم شدن موها می شود و کمک می کند موها پرپشت شوند.

درمان ریزش مو

همانطور که اشاره شد روغن کندش غنی از مواد مغذی بوده که رشد و سلامت موها را افزایش می دهد. طبیعت گرم و خشک این روغن موجب تحریک ریشه مو شده و با ازدیاد خون رسانی در این ناحیه موجب تغذیه فولیکول های مو و رشد موهای جدید و تقویت آن ها می گردد. همچنین ریزش مو را نیز درمان می کند.

تقویت مو با روغن کندش و تاثیر روغن کندش بر شادابی مو و رشد ابرو و ریش

رفع سفیدی مو

روغن کندش با تقویت ساقه مو موجب افزایش رنگدانه های مو شده و به این ترتیب سفیدی مو را برطرف و پیشگیری می کند. در ضمن اگر موهای جوگندمی دارید می توانید به کمک این روغن رنگدانه های موی خود را افزایش و به تیره تر شدن آن ها کمک نمایید.

جلوگیری از ایجاد موخوره

روغن کندش یک آبرسان قوی بوده و هنگامی که آن را به موها می زنید، لایه محافظتی روی ساقه مو ایجاد می شود. با این کار رطوبت در ساقه مو حبس شده و مانع از خشک و شکنندگی انتهای موها می گردد. اگر استفاده از این روغن به تنهایی موجب خشکی موهای شما شد بایستی آن را با دیگر روغن های آبرسان نظیر روغن نارگیل یا روغن آرگان استفاده نمایید.

تقویت مو با روغن کندش و تاثیر روغن کندش بر شادابی مو و رشد ابرو و ریش

به این ترتیب روغن کندش با آبرسانی موها و ایجاد یک لایه محافظ روی ساقه مو، به حفظ رطوبت مو کمک نموده و مانع از خشکی و شکنندگی موها و بروز موخوره در انتهای موها می گردد.

افزایش رشد موها

ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری در روغن کندش وجود دارد که موجب تغذیه فولیکول های مو شده و در نهایت موجب افزایش رشد موها می شود. با مصرف منظم این روغن ابتدا شاهد رویش موهای کرکی بوده که به مرور تقویت شده و به موهای قوی و محکمی تبدیل می شوند.

تقویت مو با روغن کندش و تاثیر روغن کندش بر شادابی مو و رشد ابرو و ریش

تقویت ابروها

اگر دچار ریزش ابرو و کم پشت شدن ابروها شده اید می توانید از روغن کندش برای تقویت ابرو کمک بگیرید. این روغن همه مزایایی که برای مو سر داشته برای ابرو نیز دارد.

تقویت موی ریش

موهای ریش همانند موی سر و ابرو و مژه می توانند از فواید این روغن شگفت انگیز بهره مند گردند. کافی است ریش خود را به روغن کندش آغشته نموده و بعد از حدود دو ساعت شستشو دهید.

تقویت مو با روغن کندش و تاثیر روغن کندش بر شادابی مو و رشد ابرو و ریش

تقویت موها

اگر موهای تان در اثر رنگ و دکلره، آفتاب یا دیگر عوامی محیطی دچار آسیب شده و ضعیف و شکننده به نظر می رسد، می توانید قبل از استحمام به مدت یک الی دو ساعت این روغن را روی موها ماساژ داده بعد شستشو دهید. گرم کردن روغن نفوذ آن به درون پوست سر را افزایش داده و موجب تقویت موهای نازک تان می گردد.

به این ترتیب این روغن موجب تقویت موهای آسیب دیده شده و به علت داشتن آنتی اکسیدان و مواد مغذی سبب افزایش تغذیه موها می شود. نتیجه این کار ضخیم شدن ساقه مو و پرپشت شدن آن است.

تقویت مو با روغن کندش و تاثیر روغن کندش بر شادابی مو و رشد ابرو و ریش

محافظت از پوست سر

روغن کندش پی اچ پوست سر را کنترل و میزان رطوبت و چربی آن را متعادل می سازد. در ضمن به علت خواص ضد باکتریایی اش به درمان شوره سر و قارچ های پوستی و ضمنا استفاده از آن به همراه روغن اسپند به درمان شپش سر هم کمک بسیاری می کند. ولی دقت کنید از این محصول برای پوست های خشک نباید استفاده کرد.

درمان شوره سر

روغن کندش همانطور که اشاره شد دارای خواص آنتی باکتریال بوده و برای درمان شوره سر و قارچ های پوستی موثر است. چرا که با کنترل پی اچ، چربی و رطوبت پوست سر مانع از بروز مشکلات پوست سر می شود. استفاده از این روغن برای پوست های چرب توصیه شده است.

تقویت مو با روغن کندش و تاثیر روغن کندش بر شادابی مو و رشد ابرو و ریش

عوارض مصرف روغن یا پودر ریشه کندش

حال که با خواص و مزایای روغن کندش برای تقویت موها آشنا شدید بهتر است از عوارض آن نیز اطلاع داشته باشید:در طب سنتی برای گیاه کندش خواص بسیاری ذکر شده است که به صورت پودر یا روغن جهت درمان برخی بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

از مواد موثر آن نیز در ترکیبات انواع پماد استفاده می شود. پودر این گیاه به چشم صدمه می زند و عطسه شدیدی را ایجاد می کند. همچنین سبب بی حسی پوست به طور موضعی می شود و میزان یک تا دو گرم آن کشنده است. به طور خلاصه عوارض روغن کندش عبارت است از:

تقویت مو با روغن کندش و تاثیر روغن کندش بر شادابی مو و رشد ابرو و ریش

  • مصرف بیش از حد این روغن موجب آسیب به ریه ها می گردد.
  • خوردن روغن کندش سبب مرگ مصرف کننده می شود.
  • استفاده از پودر ریشه کندش به چشم صدمه می زند.
  • این روغن برای مزاج گرم مضر بوده و مشکلاتی مانند درد شکمی، عدم تمرکز و تشنگی را به دنبال دارد.

دقت کنید که روغن کندش را از دسترس کودکان دور نگه دارید و استفاده از آن برای سنین کمتر از دو سال و خانم های باردار و شیرده ممنوعیت دارد.

روش استفاده از روغن کندش

استفاده از این روغن علاوه بر موی سر برای موهای ابرو هم بسیار موثر می باشد. از روش های معمول مصرف روغن کندش این است که هفته ای سه مرتبه روی موها و پوست سر زده و خوب ماساژ بدهید. بعد اجازه دهید روغن ۲۰ دقیقه ای روی موها باقی بماند تا تاثیر داشته باشد. سپس موها را با شامپوی روزانه خود شستشو دهید.

تقویت مو با روغن کندش و تاثیر روغن کندش بر شادابی مو و رشد ابرو و ریش

البته در هنگام مصرف این روغن به یاد داشته باشید که این روغن با یک مرتبه استفاده معجزه نمی کند و برای حصول نتیجه مورد نظر بایستی حداقل ۶-۸ ماه استفاده منظم داشته باشید.

ضمنا برای تقویت و پیشگیری از ریزش و رشد دوباره ابر هم می توان روغن کندش را هفته ای سه مرتبه قبل خواب روی ابروها زده و ماساژ دهید. صبح روز بعد ابروها را با شامپو بچه شستشو دهید. برای نتیجه گیری در این زمینه نیز باید اصل مداومت رعایت شود.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعجب مردم در فضای مجازی از مدل گوشی بهرام رادان