توسعه دیپلماسی سلامت با تقویت همکاری‌های وزارت‌خارجه و هلال احمر


توسعه دیپلماسی سلامت با تقویت همکاری‌های وزارت‌خارجه و هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ کولیوند خطاب به سفرا، معاون و دستیار وزیر امور خارجه گفت: مراکز سلامت جمعیت هلال احمر ایران در کشور‌های افریقایی، آمریکای لاتین و آسیا، بازوان توانمند شما در تقویت صلح و ارتباطات حسنه بین‌المللی هستند و انتظار این...

توسعه دیپلماسی سلامت با تقویت همکاری‌های وزارت‌خارجه و هلال احمربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ کولیوند خطاب به سفرا، معاون و دستیار وزیر امور خارجه گفت: مراکز سلامت جمعیت هلال احمر ایران در کشور‌های افریقایی، آمریکای لاتین و آسیا، بازوان توانمند شما در تقویت صلح و ارتباطات حسنه بین‌المللی هستند و انتظار این است که تسهیلگری و کمک به مراکز سلامت برون مرزی هلال احمر، مستمر و با حداکثر ظرفیت و توان باشد تا پیام صلح کشورمان با نگاهی بشردوستانه به دنیا مخابره شود.
رئیس جمعیت هلال احمر با قدردانی از حمایت‌ها و همکاری ارزنده وزیر امور خارجه گفت: در حال حاضر همدلی، همراهی و اتفاق نظر خوبی بین وزارت خارجه و هلال احمر وجود دارد و در یک سال و نیم گذشته همکاری‌های بسیار خوبی صورت گرفت که اوج آن در زلزله اخیر ترکیه و سوریه، زلزله خوست در افغانستان و سیل پاکستان بود.
وی تاکید کرد: نگاه هلال‌احمر به فعالیت‌های برون مرزی غیرسیاسی، دوستانه و صلح طلبانه است.
در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه کشورمان بر استمرار ارتباطات مستقیم سفرا با متولیان امر در کشور‌هایی که هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در آن‌ها فعالیت درمانی می‌کند تاکید کرد و امضای تفاهم‌نامه‌های مختلف با آن کشور‌ها را گام موثری برای توسعه دیپلماسی سلامت دانست.
همچنین مجتبی اسدزاده دستیار اجرایی وزیر امورخارجه گفت: در برنامه‌ای که آقای امیرعبداللهیان به مجلس ارائه کرده بودند بر موضوع توریسم سلامت تاکید شده بود. ایشان در ماه‌های گذشته به طور مداوم بر این موضوع تاکید کرده‌اند و مراکز سلامت جمعیت هلال احمر در کشور‌های دور و نزدیک مناسب‌ترین بستر موجود برای جذب توریسم سلامت است.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر نیز در سخنانی ضمن خوشامدگویی و قدردانی از همکاری سفرای حاضر در جلسه گفت: مراکز سلامت هلال احمر در خارج از کشور در ۱۰ سال گذشته بیش از ۸ میلیون خدمت درمانی را در چارچوب اقدامات بشردوستانه و با کمترین هزینه ممکن به مردم دنیا ارائه کرده است.
پیمان نامدار افزود: اکنون مراکز درمانی هلال احمر در ۱۲ کشور در سطوح مختلف از کلینیک گرفته تا بیمارستان فوق تخصصی مشغول فعالیت هستند و اقدامات آن‌ها مطابق با بند ۶ ماده ۳ اساسنامه جمعیت هلال احمر مبنی بر تسکین آلام بشری و کمک به ارتباط و صلح پایدار بین ملت‌ها است.
گفتنی است؛ هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تنها جمعیت ملی در دنیا است که در بیرون مرز‌های کشور خودش، فعالیت مستمر درمانی دارد. این مراکز در حال حاضر به صورت خودگردان و با نازل‌ترین تعرفه ممکن در حال خدمت‌رسانی هستند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ارتباط استرس و سکته‌های مغزی