لاوروف: طرح های ضد روسی غرب محقق نخواهد شد


لاوروف: طرح های  ضد روسی  غرب محقق نخواهد شد

وزیر امور خارجه روسیه گفت، برنامه های ضد روسی که غرب آشکارا اعلام کرد، محقق نخواهد شد، هیچ کس در روسیه در این مورد تردید ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، "سرگئی لاوروف" در جریان بازدید از دویست و یکمین پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان گفت:" شما از برنامه هایی که غرب نه تنها در حال ایجاد آن نیست بلکه آشکارا در رابطه با کشور ما اعلام می کند، مطلع هستید. ما هیچ شکی نداریم که این نقشه ها محقق نمی شوند".
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه افزود: "سیاست خارجی ما می گوید که اروپا راه جنگ با ما را انتخاب کرده است. ما البته اهمیتی نمی دهیم که در کنار آنها زندگی کنیم، اما اگر این یک جنگ است، به این معنی است که ما باید به اهداف خود برسیم".
وزیر خارجه روسیه در ادامه خاطرنشان کرد:" غرب دائماً به دنبال مسیرهای اضافی است که از آن طرف روسیه را عصبانی کند تا جبهه دوم و سوم را باز کند. در حال حاضر، آشکارا بسیاری از دانشمندان علوم سیاسی و برخی از سیاستمداران هدف از تجزیه روسیه را اعلام می کنند".
سرگئی لاوروف همچنین در مورد تحویل هواپیماهای F-16 به کی یف گفت:" از این رهبران ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی می توان انتظار هر چیزی را داشت. آنها با تلاش برای انتقال جدی جنگنده های اف 16 به اوکراین پس از ارسال تسلیحات و تانک های مدرن، این موضوع را به اثبات می رسانند. می گویند دو اسکادران ارسال می کنند، یا هشت اسکادران، آنها در حال آماده شدن برای ادامه تشدید جنگی هستند که علیه ما به راه انداخته شده است. در مورد اینکه این هواپیماها از کجا بلند می شوند صحبت های زیادی مطرح است. نیروهای مسلح ما و ستاد کل نیروهای مسلح روسیه به خوبی همه چیز را درک کرده و به فرماندهی کل قوا گزارش می دهند. باید در نظر داشته باشیم که یکی از خصوصیات F-16 ، قابلیت حمل سلاح هسته ای است. اگر آنها این موضوع را درک نمی کنند، پس در مقام استراتژیست و برنامه ریز نظامی بی ارزش هستند".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی