امر به معروف و نهی از منکر تنها تذکر لسانی نیست


امر به معروف و نهی از منکر تنها تذکر لسانی نیست

پدر شهید آرمان علی‌وردی گفت: امر به معروف و نهی از منکر به این معنا نیست که در خیابان جلوی کسی را بگیریم، بلکه باید در شبکه‌های مجازی فعال باشیم و هر نقطه‌ای که خالی است، آن را پر کنیم.

عزت الله علی وردی پدر شهید آرمان علی وردی، در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به موضوع رعایت حجاب در جامعه گفت: حجاب موضوعی است که باید هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ عرف رعایت کنیم. موضوع حجاب به عنوان قانون در قانون اساسی آمده است و همه ملزم به رعایت آن هستند. به لحاظ عرف هم هم شاهد بودیم که خانواده‌ها حجاب داشتند و این موضوع را به فرزندان شأن منتقل کردند.

وی افزود: هر کشوری قوانین خود را دارد و یکی از قوانین کشور ایران، رعایت حجاب است که همه شهروندانش باید آن را رعایت کنند و این رعایت به دلیل قانون شهروندی و قانون اساسی است. همه ملزم به احترام در رعایت قوانین حجاب هستند.

پدر شهید علی وردی گفت: یکی از اتفاقاتی که اخیراً شاهد هستیم، گسترش شبکه‌های مجازی است. فرزندانی که در سن رشد هستند، پای شبکه‌های مجازی می‌نشینند و آنها هم خوراک خوبی به فرزندان مان می‌دهند. دشمن به واسطه شبکه‌های مجازی، محتوایی در اختیار فرزندان ایران قرار می‌دهد که بسیار تأثیرگذار است. فرزندان مان همچون نهال در حال رشدی هستند که به واسطه شبکه‌های مجازی تحت تأثیر مفاهیمی قرار می‌گیرند که در تضاد با ارزش‌های کشورمان است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های شبکه‌های مجازی روز به روز گسترش می‌یابد و طبیعتاً موفقیت شأن بیشتر می‌شود. ما در این نقطه کوتاهی‌های بسیاری داشته ایم و کند کار کرده ایم. زمانی که شبکه‌های مجازی ضد ما و ارزش‌های کشور باشد، حرف شأن به کرسی می‌نشیند. آنها با استدلال‌هایی گوش نوجوانان و جوانان مان را پر می‌کنند تا جایی که گاهی شاهد یک سری رفتارهای اشتباهی از سوی آنها هستیم.

علی وردی گفت: ما باید زمان زیادی را در شبکه‌های مجازی فعال باشیم و حتی بنظرم ارگان‌ها به ویژه آموزش و پرورش باید در این زمینه فعال باشد. متأسفانه این وزارتخانه بسیار عملکرد کندی دارد؛ چراکه وزارت آموزش و پرورش محل پرورش دختران و پسران کشور است. فرزندانی که از سن هفت سالگی وارد مدرسه می‌شوند و در مدارس کشور رشد می‌کنند؛ بنابراین این وزارتخانه می‌تواند در رشد فرزندان کشور تأثیرگذار باشد. آموزش و پرورش صرفاً نباید مسأله علمی فرزندان این مرز و بوم را دنبال کند، بلکه باید پرورش دهند رفتار آنها هم باشد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های «آرمان» موضوع کم حجابی در جامعه بود و همیشه می‌گفت که چرا جامعه اسلامی باید به این سمت و سو حرکت کند. او معتقد بود که باید با نوجوانان و جوانان و افراد کم حجاب صحبت کرد چراکه آنها خواهران و برادران ما هستند و از جای دیگری به این کشور نیامده اند. آرمان همیشه می‌گفت که باید با صبحت آنها را قانع کرد. به نوعی منظور آرمان همان امر به معروف و نهی از منکر بود.

پدر شهید آرمان علی وردی ضمن موافقت با امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر به این معنا نیست که در خیابان جلوی کسی را بگیریم، بلکه باید در شبکه‌های مجازی فعال باشیم و هر نقطه‌ای که خالی است، آن را پر کنیم. همه اینها نوعی امر به معروف و نهی از منکر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی