لزوم توجه به پیوست رزم اقتصادی در هیأت‌ها


 لزوم توجه به پیوست رزم اقتصادی در هیأت‌ها

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت گفت: باید پیوست رزم اقتصادی در هیأت‌ها باشد و به این موضوع توجه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی جامعه ایمانی مشعر؛ نخستین رویداد هم‌افزایی فعالان اقتصادی هیأت در راستای توانمندسازی فعالان اقتصادی هیأت به مدت ۲ روز برگزار شد. روز پنجشنبه ۱۸ خردادماه مختص آموزش‌های مرتبط با صنف‌های تخصصی بازیافت و نساجی و همچنین افتتاح نمایشگاه تولیدات فعالان اقتصادی هیأتی بود. روز جمعه ۱۹ خرداد مختص رویداد ملی هم‌افزایی فعالان اقتصادی که با حضور ۲۵۰ نفر از فعالان اقتصادی هیأتی برگزار شد.

بنابراین گزارش، سیداحمد عبودتیان در "نخستین رویداد ملی هم‌افزایی فعالان اقتصادی هیأت" که به همت دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر برگزار شد، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی، هیأت و هیأتی‌ها به شیوه متفاوتی حضور پیدا کرده‌اند.

 لزوم توجه به پیوست رزم اقتصادی در هیأت‌ها

وی با اشاره به اینکه برخی از هیأتی‌ها با رویکردهای ویژه‌ای در عرصه جنگ اقتصادی ورود کرده‌اند، مطرح کرد: اگرچه همچنان جای کار بسیاری باقی است ولی همین‌که پس از 40 سال وارد این عرصه شدیم، اتفاق مطلوب و مبارکی است.

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه انقلاب اسلامی الگوهای ویژه‌ای در دنیا ایجاد کرده است، عنوان کرد: این الگوها در عرصه‌های مختلفی وجود داشته است ولی در عرصه اقتصادی می‌توان به تشکیل جهاد سازندگی، مواسات، اقتصاد صلواتی مانند اربعین حسینی و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز مهم‌ترین مشکل ما دولتی بودن اقتصاد جامعه است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که اقتصاد باید مردمی‌سازی شود و از هیأت‌ها برای ورود به این عرصه دعوت کرده‌اند.

عبودتیان با بیان اینکه فعالیت اقتصادی هیأت‌ها در ادامه مسیر اقدامات انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: باید پیوست رزم اقتصادی در هیأت‌ها باشد و به این موضوع توجه شود. وی با اشاره به اینکه هیأتی‌ها باید بدانند که به عرصه مهمی ورود کرده‌اند، یادآور شد: امروز در مقیاس جنگ اقتصادی، تعداد هیأتی‌هایی که به این عرصه ورود کرده‌اند کم هستند.

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری برای در حل مشکلات به حضور مردم است، ابراز کرد: مسئله حلقه میانی یک الگوی ویژه ولی بدون پیچیدگی است. وی با اشاره به اینکه الگوی مکتب انقلاب اسلامی از دو عنصر سادگی و فراگیری برخوردار است، باین کرد: باید در عرصه حلقه‌های میانی اقدامات بیش‌تری انجام دهیم، تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

 لزوم توجه به پیوست رزم اقتصادی در هیأت‌ها

حجت الاسلام والمسلمین معلی:

اجتماع هیأتی‌ها می‌تواند مشکلات اقتصادی جامعه را حل کند

مسئول دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر گفت: با جرئت می‌توان اعلام کرد که هیچ جمع دیگری بجز هیأتی‌ها نمی‌توانند مشکلات تولید و اقتصاد کشور را رفع کنند.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام والمسلمین معلی در "نخستین رویداد ملی هم‌افزایی فعالان اقتصادی هیأت" که به همت دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‌ هیأت‌ها در سطح کشور یک ظرفیت بی‌نظیر و استثنائی است.

وی با اشاره به اینکه تجمع هیأتی‌ها حول محور اقتصاد یک اتفاق مطلوب است، مطرح کرد: با جرئت می‌توان اعلام کرد که هیچ جمع دیگری بجز هیأتی‌ها نمی‌توانند مشکلات تولید و اقتصاد کشور را رفع کنند.

مسئول دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه هیأت‌ها در حوزه تولید محصولات مختلف توانسته‌اند به دستاوردهای خوبی برسند، عنوان کرد: می‌توانیم این تولید کنندگان را به صورت شبکه‌ای به یکدیگر متصل کنیم تا حمایت‌های لازم از آن‌ها انجام شود.

 لزوم توجه به پیوست رزم اقتصادی در هیأت‌ها

توسط شهرام توانا تحلیل شد؛

چگونه با شهرداری‌ها قرارداد پسماند ببندیم

عضو کمیته تدوین فهرست بهای پسماند کشور روش‌های عقد قرارداد پسماند با شهرداری‌ها را تشریح کرد.

بنابراین گزارش، شهرام توانا عضو کمیته تدوین فهرست بهای پسماند کشور در "نخستین رویداد ملی هم‌افزایی فعالان اقتصادی هیأت" که به همت دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر برگزار شد، اظهار کرد: تولید پسماند در ایران تقریبا دو برابر و نیم دنیا است.

وی اضافه کرد: در دنیا 70 درصد پسماندها بازیافت خواهد شد ولی در ایران تنها 25 درصد از این حجم بازیافت پسماند خواهد شد. عضو کمیته تدوین فهرست بهای پسماند کشور مطرح کرد: باتوجه به شرایط موجود از طریق وزارت کشور به دنبال این هستیم که ائمه جمعه به طور هفتگی نسبت به موضوع پسماند و بازیافت تذکراتی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پسماندها به پنج دسته پسماندهای عادی، ویژه کشاورزی، صنعتی و پزشکی تقسیم می‌شوند، عنوان کرد: برای پسماند باید مراحل مختلفی را طی کرد که مرحله نخست مدیریت جمع آوری است که به دو حالت تفکیک از مبدا و جمع آوری مکانیزه انجام می‌شود.

توانا با بیان اینکه پس از جمع‌آوری به ایستگاه‌های میانی انتقال پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: پس از مرحله انتقال به ایستگاه، مجدد به کارخانه پسماند یا محل دفن منتقل می‌شود. وی افزود: در این مرحله شاهد تقسیم به کود آلی، ضایعات خشک، شیرابه و ریجکت هستیم که شیرابه و ریجکت بلای جان انسان‌ها هستند.

عضو کمیته تدوین فهرست بهای پسماند کشور با اشاره به اینکه باتوجه به اینکه در قانون مدیریت پسماند، فعالیت در این عرصه با شهرداری است برقراری ارتباط با شهردرای بسیار مهم است، تصریح کرد: در برخورد با شهرداری باید با برخی از مفاهیم پایه شامل مدیریت، بهره‌وری و کار تیمی آشنا باشید.

وی با بیان اینکه مدیریت به معنای کار توسط دیگران با برنامه‌ریزی مناسب است، یادآور شد: وظایف مدیریت شامل چهاربخش برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، رهبری و کنترل است. توانا با اشاره به اینکه مدیریت ترکیب علم و هنر است، بیان کرد: به طور خلاصه سیستم موفقیت آمیز از روش مهندسی کار، فرهنگ‌سازی و آموزش کار و همچنین انجام کار قانونی استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز مشکل اصلی جامعه ما عدم بهره‌وری است، ابراز کرد: برای بهره‌وری نیازمند کارایی و اثربخشی هستیم که کارایی به معنای انجام درست یک کار و اثربخشی به معنای انجام درست یک کار درست است. عضو کمیته تدوین فهرست بهای پسماند کشور با اشاره به اینکه برای عقد قرارداد با شهرداری باید برنامه‌ریزی استراتژیک بلد باشیم، اظهار داشت: مطالعه قانون بیست ساله توسعه، شناخت محیط، ارزیابی ظرفیت‌ها، تسلط بر مکاتبات اداری و ... نیز باید در دستورکار باشد.

 لزوم توجه به پیوست رزم اقتصادی در هیأت‌ها

نادعلی:

فروش، اصلی‌ترین بخش تولید است

مشاور و مدرس امور بازاریابی و فروش حرفه‌ای گفت: در حوزه کسب و کار، کشور ایران یک کشور تولیدی است ولی به دلیل اینکه در بحث فروش مشکل داریم، تولیدکنندگان با شکست مواجه می‌شوند.

امیر نادعلی مشاور و مدرس امور بازاریابی و فروش حرفه‌ای در "نخستین رویداد ملی هم‌افزایی فعالان اقتصادی هیأت" که به همت دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر برگزار شد، اظهار کرد: دنیای فروش دنیای گسترده‌ای است.

وی با اشاره به اینکه فروش بخش اصلی و مهم کسب و کار است، عنوان کرد: در حوزه کسب و کار، کشور ایران یک کشور تولیدی است ولی به دلیل اینکه در بحث فروش مشکل داریم، تولیدکنندگان با شکست مواجه می‌شوند.

مشاور و مدرس امور بازاریابی و فروش حرفه‌ای با بیان اینکه دیزاین و بسته‌بندی محصول نیز اهمیت بسیاری دارد، مطرح کرد: باید قیمت و کیفیت در این موضوع مدنظر قرار بگیرد و بررسی شود که در بازار چند رقیب داریم و در این رقابت کجای کار هستیم. وی با اشاره به اینکه خوب، دشمن عالی است، خاطرنشان کرد: در حوزه تولید هر زمانی که نتیجه بگیریم خوب هستیم، در پیشرفت متوقف خواهیم شد و هیچ زمانی به عالی نخواهیم رسید.

نادعلی با بیان اینکه در زمان‌هایی تبلیغات می‌تواند به نفع رقبا باشد، تصریح کرد: اگر تبلیغات زیاد باشد ولی در بازار محصول به صورت گسترده برای فروش وجود نداشته باشد، تبلیغات ما منجر به فروش محصولات رقبا خواهد شد. وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین سرمایه هر شرکت و مجموعه‌ای منابع انسانی است، یادآور شد: در مجموعه تولیدی باید تعارفات را کنار گذاشته و به دنبال بهره‌وری هرچه بیش‌تر باشیم.

ارجمند تشریح کرد؛

چگونه از بازیافت کسب درآمد کنیم؟

امین ارجمند مدیرعامل کارخانه پلیمر مدرن در "نخستین رویداد ملی هم‌افزایی فعالان اقتصادی هیأت" که به همت دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر برگزار شد، اظهار کرد: برای بازار مواد پلیمری هیچ مرجعی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سایت ایران ضایعات یک سایت شخصی است که بر اساس مبادلات شخصی قیمت را اعلام می‌کند، مطرح کرد: گرانول حاصل فرآیندی بر ضایعات پلاستیک است. مدیرعامل کارخانه پلیمر مدرن با بیان اینکه تمام صنایعی که با پلاستیک کار می‌کنند، ضایعات دارند، عنوان کرد: این صنایع یکی از منابع مهم درآمدی هستند.

وی با اشاره به اینکه برای فروش باید از ظرفیت‌های مختلف استفاده کرد، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین بسترها در این عرصه، نمایشگاه‌ها است چراکه به‌روزترین اطلاعات در نمایشگاه‌ها ارائه می‌شود.

ارجمند با بیان اینکه خرید و فروش پتروشیمی در بازار آزاد ممنوع است، تصریح کرد: می‌توان پتروشیمی در بورس کالا خریداری کرده و آن‌ها را به نومواد تبدیل کرد. وی با اشاره به اینکه حداقل سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی یک خط تولید گرانول 5 میلیارد تومان است، یادآور شد: اگر دستگاه سه شیفت کار نکند و از تهیه مواد اولیه برای دستگاه مطمئن نباشیم، قطعا به سودآوری نخواهیم رسید.

مدیرعامل کارخانه پلیمر مدرن با بیان اینکه قیمت گرانول با قیمت جهانی نفت تغییر پیدا می‌کند، ابراز کرد: درنتیجه برای سودآوری بیش‌تر و جلوگیری از ضرر باید خرید و فروش همراه با تحلیل بازار نفت انجام شود.

 لزوم توجه به پیوست رزم اقتصادی در هیأت‌ها

محسن شنبه:

صنعت نساجی بسیار اشتغال‌زا و بهره‌ور است

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در این صنعت باید بدانیم در چه مرحله‌ای می‌خواهیم فعالیت کنیم و دانش لازم در این عرصه را کسب کنیم.

محسن شنبه عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان در رویداد توانمندسازی کسب و کار که در سالن همایش‌های یاوران مهدی برگزار شد، اظهار کرد: در صنعت نساجی باید به دنبال بهره‌وری هرچه بیش‌تر از نیروهای انسانی باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید به تولیدات داخلی اهمیت بیش‌تری داده شود، مطرح کرد: در مواردی فروشندگان مواد اولیه برای تعریف از کالایی آن را خارجی عنوان می‌کنند که این موضوع در کیفیت محصول تاثیری ندارد. عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر لزوم نوآوری در تولیدات، عنوان کرد: باتوجه به اینکه پوشاک به طور روزانه مورد مصرف قرار می‌گیرد، باید به‌روز بوده و به دنبال نوآوری و ظرافت باشیم.

وی با بیان اینکه نوآوری باید بر اساس اصول علمی باشد، خاطرنشان کرد: ورود به عرصه صادرات از فعالیت در داخل راحت‌تر است درنتیجه باید با برنامه‌ریزی بلند مدت از همین امروز به فکر آینده و توسعه فعالیت باشیم.

شنبه با اشاره به اینکه نساجی یک فعالیت جذاب و پرچالش است، تصریح کرد: یکی از مواد اولیه در این صنعت الیاف است که باتوجه به اینکه حجم الیاف طبیعی دنیا جوابگوی نیازها نیست بیش‌تر از الیاف مصنوعی استفاده می‌شود. وی با بیان اینکه در الیاف مصنوعی نیز پنبه بیش‌ترین استفاده را دارد، یادآور شد: همچنین الیاف ویسکوز که ازجمله الیاف بازیافتی است نیز باتوجه به استحکامی که دارد مورد استفاده‌های بسیاری قرار می‌گیرد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: در مواردی برای کاهش هزینه تمام شده و کیفیت مطلوب‌تر از ترکیب الیافت‌های مختلف استفاده می‌شود. وی با اشاره به اینکه پس از پنبه و ویسکوز، پلی استر الیاف مطلوب‌تر و مورد استفاده‌تر است، بیان کرد: تمام مواد اولیه درنهایت باید به پوشاک تبدیل شود و در این مسیر دچار تغییرات بسیاری می‌شود. شنبه با بیان اینکه تبدیل الیاف به نخ، نخ به پارچه، رنگ‌رزی و دوخت محصول این فرآیند را شامل می‌شوند، ابراز کرد: هرکدام از این مراحل به طور ویژه‌ای در کیفیت محصول نهایی موثر هستند.

وی با اشاره به اینکه هرکدام از روش‌های ریسندگی خصوصیات ویژه‌ای به نخ می‌دهد، اظهار داشت: همچنین در تولید پارچه نیز روش‌های مختلفی ازجمله تاری پودی، حلقوی پودی و گرد بافت وجود دارد که هرکدام با ماشین‌های متفاوتی تولید می‌شوند. عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: برای کار کردن با این ماشین‌ها نیز نیازمند دانش‌های ویژه‌ای هستیم، درنتیجه تحقق اهداف بدون دانش موضوع مختلف امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه هرکدام از پارچه‌ها خواص خود را دارند، مطرح کرد: پارچه‌های تاری پودی از کشسانی بهتر و برای تولید پیراهن، کت و ... و پارچه‌های حلقوی پودی بیش‌تر برای تولید لباس‌های زمستانی، ورزشی، تی‌شرت، جوراب و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. شنبه اضافه کرد: باتوجه به اینکه جنس الیاف و محصول دارای شیوه‌ها و ابزار مختلفی است، شیوه‌های نگهداری از آن نیز متفاوت است و اگر هرکدام از این شیوه‌ها به درستی رعایت شود، عمر محصول کاهش پیدا می‌کند. وی با اشاره به اینکه صنعت نساجی بسیار اشتغال‌زا و بهره‌ور است، خاطرنشان کرد: در این صنعت باید بدانیم در چه مرحله‌ای می‌خواهیم فعالیت کنیم و دانش لازم در این عرصه را کسب کنیم.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی