تهران باید شهر دوستدار اوتیسم باشد


تهران باید شهر دوستدار اوتیسم باشد

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران با بیان اینکه تهران باید شهر دوستدار اوتیسم باشدگفت: شهر دوستدار اوتیسم نیاز به حمایت شورا دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعیده صالح غفاری در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از اعضای شورا برای رسیدگی به نیازهای جامعه اوتیسم ایران، اظهار کرد: بلوغ شنیدن و رسیدگی به این موضوع را در این دوره از شورا شاهد بوده ایم.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران با اعلام اینکه از بین هر یکصد نفر کودک متولد شده، یک کودک مبتلا به اوتیسم در کشور متولد می شود که جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار خانواده شناسایی شده داریم اما به نظر می رسد حداقل ۱۰۰ هزار خانواده اوتیسمی داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه خانواده هایی که دارای کودکان زیر ۶ سال هستند باید به مراکز مراجعه کنند، تصریح کرد: اوتیسم درمان ندارد و باید متخصصانی از بخش های مختلف حضور داشته باشند تا به افراد مبتلا به اوتیسم کمک کنند.

صالح غفاری با اشاره به شناسایی ۲۳ سازمان برای رسیدگی به مشکل اوتیسم، یادآور شد: اگر رسیدگی به کودکان مبتلا به اوتیسم انجام شود قابلیت بهبود دارد و افراد مبتلا می توانند در آینده در جامعه حضور داشته باشند که نیازمند همکاری این ۲۳ سازمان است. از این میان وزارت آموزش و پرورش، بهزیستی و وزارت بهداشت سه سازمان اصلی هستند.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران با بیان اینکه فروشگاه های شهروند می توانند فروشگاه های دوستدار اوتیسم باشند، تصریح کرد: مراکز درمانی شرکت شهر سالم می توانند مراکز دوستدار اوتیسم باشند.

وی با تأکید بر اینکه در کشور هیچ کلینیک تخصصی مناسبی برای رسیدگی به کودکان مبتلا به اوتیسم نداریم، یادآور شد: امروز با مصوبه شورای قبلی در آخرین روزی که از شورا خارج می شدند، توفیق حمایت به شورای ششم رسید به طوری که گودبرداری این مجتمع در عید غدیر انجام خواهد شد که خیرین داخل و خارج از ایران در این امر مشارکت دارند و حمایت شورا نیز می تواند اثرگذار باشند.

صالح غفاری با بیان اینکه شهر دوستدار اوتیسم نیاز به حمایت شورا دارد، گفت: حداقل در چهار پهنه می توان یک خانه را برای خانواده های اوتیسم ایجاد کرد که ناچار نشوند مسیر طولانی را طی کنند. در حال حاضر خانه اوتیسم هزار و ۱۰۰ کودک تحت پوشش قرار داده است.

وی ضمن تقدیر از شهرداری برای ارائه طرح ترافیک به خانواده های دارای فرزندان مبتلا به اوتیسم، یادآور شد: این کودکان نمی توانند با اتوبوس و مترو در سطح شهر تردد کنند.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران با اشاره به هزینه های بیماران مبتلا به اوتیسم خاطرنشان کرد: خانواده ها ماهیانه باید ۱۰ میلیون تومان برای طیف متوسط و شدید اوتیسم هزینه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا