آموزش نصب میله پرده در 5 مرحله


هزینه خرید و دوخت پرده بسیار بالا است. تصور کنید بعد از خرید پرده باید هزینه‌ای نیز بابت نصب میله پرده پرداخت کنید؛ درحالی‌که این کار را می‌توانید به‌راحتی و بدون پرداخت هزینه اضافه خودتان انجام دهید. اگر ابزارآلات مناسب در اختیار...

هزینه خرید و دوخت پرده بسیار بالا است. تصور کنید بعد از خرید پرده باید هزینه‌ای نیز بابت نصب میله پرده پرداخت کنید؛ درحالی‌که این کار را می‌توانید به‌راحتی و بدون پرداخت هزینه اضافه خودتان انجام دهید. اگر ابزارآلات مناسب در اختیار دارید و اهل کار فنی هستید، نصب میله و چوب پرده اصلا کار دشواری نخواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم آموزش نصب میله پرده در ۵ مرحله را شرح دهیم. برای آشنایی بیشتر با مراحل نصب پرده مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

آموزش نصب میله پرده در 5 مرحله

۱- اندازه‌گیری طول میله؛ اولین گام برای نصب چوب پرده

یکی از مهم‌ترین مراحل در نصب میله پرده اندازه‌گیری درست و دقیق پرده است. در ابتدا باید با ابزارهای اندازه‌گیری مانند متر، محل نصب میله پرده را به‌صورت دقیق اندازه‌گیری کنید. از ابتدا تا انتهای میله پرده را اندازه بگیرید و دقت داشته باشید که دیوار یا محل نصب پرده صاف باشد تا مشکلی در اندازه‌گیری رخ ندهد. بعد از مشخص کردن اندازه پرده با دریل شارژی می‌توانید سوراخ‌های کوچکی در محل نصب پرده روی دیوار یا سقف ایجاد کنید تا محل نصب به‌درستی مشخص شود.

۲- نصب میله پرده با پیچ و مهره به دیوار

برای نصب میله یا چوب پرده باید موقعیت میله پرده را به‌خوبی مشخص کنید. معمولا میله پرده بالای در یا پنجره نصب می‌شود. علامت‌گذاری باید به‌خوبی روی دیوار انجام شود و بعد از آن باید میله را به دیوار با استفاده از دریل و پیچ گوشتی شارژی متصل کنید. توجه داشته باشید برخی افراد از پارچه‌ای به‌عنوان زیرپرده نیز استفاده می‌کنند. برای نصب میله یا چوب زیرپرده‌ها باید به فاصله میله ۲ پرده از یکدیگر دقت کنید که روی هم قرار نگیرند.

۳- نصب گیره‌های چپ و راست پرده؛ شگرد تمیز بودن نتیجه نهایی

بعد از اینکه میله یا چوب پرده را متصل کردید، نوبت به نصب گیره‌های پرده می‌رسد. معمولا از ۲ گیره در قسمت انتها و ابتدای میله پرده استفاده می‌شود تا پرده از میله جدا نشود. نصب این گیره‌ها بسیار ساده است؛ برای این کار پیچ گیره را باز کنید و داخل میله پرده قرار دهید.
هنگام نصب چوب پرده به ابزارهای مختلفی نیاز دارید که باید در دسترس شما قرار بگیرد. پیشنهاد می‌کنیم برای نظم‌دهی به ابزارهای خانگی و صنعتی از جعبه ابزار رونیکس استفاده کنید. انواع پیچ، مهره، آچار، پیچ‌گوشتی و انبر را می‌توانید داخل جعبه ابزار قرار دهید؛ به‌این‌ترتیب دیگر نیازی نیست موقع انجام کارهای فنی مدام درگیر پیدا کردن ابزارآلات خود باشید.

آموزش نصب میله پرده در 5 مرحله

۴- تنظیم پایه‌های پرده؛ برای جلوگیری از کشیدن پرده روی زمین

پایه‌های پرده محل اتصال میله پرده به دیوار هستند. معمولا از پایه پرده برای ایجاد زاویه دلخواه پرده استفاده می‌شود. پایه‌های پرده باید به‌خوبی تنظیم شوند تا پرده در ارتفاع مناسبی از زمین قرار بگیرد. اگر ریل‌ها یا پایه‌های پرده به‌درستی تنظیم نشوند، پرده روی زمین کشیده خواهد شد. برخی از ریل‌های پرده تنظیمات ساده‌ای دارند. تنظیم پایه‌ها با سفت یا شل کردن پیچ انجام خواهد شد؛ با سفت کردن ریل، پرده بالاتر خواهد رفت و در نتیجه پرده روی زمین کشیده نخواهد شد. دقت داشته باشید برای اینکه مشکلی در حین نصب میله پرده رخ ندهد، کلیه مراحل را با دقت انجام دهید.

۵- نصب پرده به میله؛ آخرین مرحله از نصب چوب پرده

در این مرحله تنها کاری که باید انجام دهید، نصب پرده به گیره‌های پرده و اتصال آن به ریل یا میله پرده است. معمولا به ازای هر یک متر پرده، باید از ۱۰ عدد گیره استفاده کنید. محل اتصال گیره پرده به میله پرده از قبل باید روی پرده مشخص شده باشد. معمولا در هنگام دوخت پرده از نوارهای مخصوصی بالای پرده استفاده می‌کنند که گیره‌ها به‌خوبی در آن جای می‌گیرند. در اتصال گیره پرده به میله دقت داشته باشید تا فشار اضافی روی میل پرده وارد نکنید. فشار بالا موجب کنده شدن میله پرده خواهد شد.

آموزش نصب میله پرده در 5 مرحله

نصب میله پرده با استفاده از ابزارهای خانگی و صنعتی رونیکس

در این مقاله در رابطه با آموزش نصب میله پرده در ۵ مرحله صحبت کردیم. برای نصب چوب پرده مهم‌ترین مرحله انداره‌گیری محل نصب و بعد از آن دریل کاری دیوار یا سقف است. برای دریل کاری سقف و دیوار می‌توانید از دریل‌های پرقدرت رونیکس استفاده کنید. همچنین پیچ گوشتی برقی رونیکس کار شما را برای نصب پرده بسیار راحت‌تر خواهد کرد.

برند رونیکس در سال ۱۳۷۹ با هدف عرضه محصولات باکیفیت و قیمت بسیار مناسب در زمینه ابزارآلات صنعتی و خانگی وارد بازار شد. تنوع ابزارآلات صنعتی و خانگی رونیکس بسیار فراوان و گسترده است و در حال حاضر رونیکس برای کلیه فعالیت‌های صنعتی ابزارهای حرفه‌ای روانه بازار می‌کند.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی