وضعیت کنونی بازار تهران پاسخگوی حجم ترددها و جمعیت نیست


وضعیت کنونی بازار تهران پاسخگوی حجم ترددها و جمعیت نیست

تهران- استاندار تهران گفت: وضعیت فعلی بازار امروز جوابگوی حجم فعالیت و ترددها و جمعیت‌های کنونی نیست و در این حوزه نیازمند بازنگری هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر سه شنبه در جلسه چاره اندیشی برای مخاطرات بازار تهران با تاکید بر لزوم ساماندهی معضلات پایتخت اظهار داشت: از گذشته جریان شکل‌گیری شهرها اقتصادمحور بوده و بازار تهران نیز بر این اساس به وجود آمده؛ اگر یک کار اثر گذار در تهران انجام دهیم ساماندهی بازار است.

وی افزود: ظرف یک هفته کارگروه تخصصی شکل گیرد و تلفیقی برای تجمیع و تلفیق پیشنهادات و اقدامات در حوزه مخاطرات بازار تشکیل شود.

استاندار تهران با بیان اینکه در وضعیت بازار با موارد امنیتی، عمرانی، ایمنی و خدماتی و حمل و نقل مواجه هستیم، عنوان کرد: توجه به تمام این موارد از اهمیت ویژه برخوردار است که در قالب یک گروه مشاور و ارائه طرح نهایی باید مورد بررسی ویژه قرار بگیرد.

فخاری سپس با اشاره به اینکه در حوزه استانداری موافق این هستیم که سازه‌های دارای استحکام حفظ شوند، ادامه داد: باید تغییر کاربری‌هایی در حوزه بناهای بازار داشته باشیم چرا که در وضعیت فعلی، تمام مراحل اعم از توزیع، تولید و نگهداری در این مکان انجام می‌شود که صحیح نیست.

وی تصریح کرد: وضعیت فعلی بازار امروز جوابگوی حجم فعالیت و ترددها و جمعیت‌های کنونی نیست و در این حوزه نیازمند بازنگری هستیم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه اگر در مورد بازار قائل به بازسازی باشیم، میراث فرهنگی باید در زمینه وضعیت بناهای سنتی تکلیف را روشن کند، ادامه داد: باید در این زمینه یک ممیزی و طبقه بندی صورت بگیرد و نباید این گونه باشد که بنای فرسوده تهدیدی برای جان و مال مردم باشد.

فخاری خاطرنشان کرد: پیشنهاد این است که شهرداری تهران مجری طرح بازسازی باشد و دبیرخانه‌ای برای همکاری در حوزه رفع خطرات و ایمن سازی و حوزه‌های امنیتی و اجتماعی در استانداری تهران تشکیل و وظیفه آن به حوزه سیاسی و اجتماعی محول شود.

استاندار تهران بر لزوم احصاء دقیق آمار ترددها، ورود و خروج امکانات و وسایل تولیدی و انبار شده در بازار تهران تاکید کرد و اظهار داشت: در این زمینه نیازمند شبکه اطلاع رسانی قوی هستیم و ضروری است که الگوها اصلاح شوند.

وی در مورد انتقال انبارهای بازار به جایی اطراف تهران بیان کرد: تفکیک وضعیت در بازار ضروری است که باید مشاغل مرتبط و هم پوشاننده با هم ادغام و مشاغل بدون ربط جداسازی شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !