عرضه 500 عنوان کتاب ویژه از انتشارات جمکران در نمایشگاه کتاب


عرضه 500 عنوان کتاب ویژه از انتشارات جمکران در نمایشگاه کتاب

مدیر روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران با بیان اینکه ما ۵۰۰ عنوان کتاب ویژه در نمایشگاه کتاب عرضه کردیم گفت: ۲۰ عنوان کتاب هم با موضوع دفاع مقدس و ادبیات پایدار منتشر کردیم

«محمد جواد شیخی»، مدیر روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران در حاشیه سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب در گفت و گو با خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان گفت: انتشارات کتاب جمکران از سال 1368 با آثار پژوهشی و ترجمه آثار مرجع مهدوی کار خود را آغاز کرد. در 10 سال اخیر هم دفتر رمان، داستان، ادبیات داستانی و دفتر کودک و نوجوان تاسیس کردیم که در این زمینه هم فعالیت های خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه ما در زمینه رمان و داستان مذهبی به ویژه مهدوی پرچمدار هستیم، اظهار کرد: هم در این زمینه و هم در زمینه کودک و نوجوان آثار قابل توجه ای داریم.

شیخی با بیان اینکه ما در نمایشگاه کتاب امسال با 500 عنوان کتاب ویژه حضور یافتیم، تصریح کرد: از این تعداد حدود 200 عنوان آثار پژوهشی، معارفی و مهدوی است. آثار تراسی، حدیثی مهدوی مانند مکیال المکارم، کمال الدین، غیبت طوسی و در تازه های نشر در این حوزه مانند انتظار فرج، اصحاب امام زمان (عج)، سیر نشانه های ظهور و سایر آثاری که آمده حدود 200 عنوان آثار پژوهشی هستند.

شیخی با بیان اینکه همچنین حدود 100 عنوان ادبیات داستانی در نمایشگاه کتاب داریم، افزود: تعداد قابل توجه ای از آن آثار مهدوی است، مابقی موضوعات اهل بیت می باشند، ضمن اینکه برای سایر ائمه هم رمان های مذهبی داریم. بخش جدید ما که در دو سال اخیر در انتشارات ما راه اندازی شده است، دفتر ادبیات پایداری است. ما حدود 20 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و ادبیات پایدار منتشر کردیم که برای اولین بار در نمایشگاه کتاب عرضه نمودیم. حدود 40 اثر هم در دست تولید داریم مانند به نام مادر، سامورایی در میدان مین، شاه جعفر و وقتی بابا رییس بود که خوشبختانه جزو کتاب های پر فروش ما نیز بودند.

مدیر روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران با بیان اینکه از دیگر دفترهای تولید کتاب ما آثار کودک و نوجوان است افزود:حدود 200 عنوان کتاب کودک و نوجوان با موضوعات مهدوی و معارفی داریم. همچنین کتاب هایی مانند کتاب های کودک،کتاب های تصویرگری، رنگ آمیزی و آموزشی با محوریت زندگی اهل بیت (ع) منتشر کردیم. ضمناینکه سه دوره کتاب 14 معصوم برای کودکان چاپ کردیم که با رده سنی های مختلف (شش سال به بالا) در نمایشگاه عرضه شده است که جزو کتاب های پر فروش و قدیمی ما می باشد.

شیخی اظهار کرد: جزو افتخارات نشر ما این است که هیچ اثر ترجمه ای در حوزه کودک و نوجوان نداریم. همه 200 عنوان کتاب فوق کاملا تالیفی و تولیدی است و اصلا کار ترجمه در حوزه کودک و نوجوان نداریم.

وی با بیان اینکه استقبال مردم از نمایشگاه خوب بود ، گفت: در حوزه نشر، گرانی کاغذ بسیار آزاردهنده است، مخصوصا ناشرانی مانند ما که کاملا خودگردان هستیم و هیچ بودجه و کمکی از جایی نداریم. ما وابسته به مسجد مقدس جمکران هستیم ولی فقط از لحاظ سیستمی، اداری و تشکیلاتی لذا ناشران خودگردان و خصوصی مانند ما با این قیمت کتاب و سختی هایی که در این حوزه وجود دارد بسیار نگران کننده است ولی با این وجود اقبال مردم به حوزه دین و معارف اسلامی خوب است؛ ضمن اینکه هنوز نشر معارف اهل بیت (ع) خیلی جای کار دارد.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال شمع روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403