بیوگرافی گروه جی ایدل و سرگذشت اعضای سابق و کنونی این گروه


جی ایدل یکی از گروه های موسیقی دخترانه محبوب و مشهور می باشد که داستان جذاب و خواندنی دارد، اگر مشتاق به آشنایی با بیوگرافی جی ایدل و اعضای آن شدید، دعوت می کنیم ما را همراهی کنید.

گروه موسیقی جی ایدل «Gidele» یک گروه موسیقی دخترانه می باشد که در ۲۰۱۸ با آهنگی به اسم Latata زیر نظر شرکت کیوب شروع به فعالیت نمود. سویون رهبر آن پیش از شروع همکاری با جی آیدل در مسابقات استعدادیابی Produce101 و Unpretty Rapstar حضور یافت. میون هم قبل از پیوستن به این گروه کارآموز شرکت وای جی بود و انگار مقرر بوده با گروه موسیقی بلک پینک شروع به قعالیت نمود. همچنین سوجین کارآموز شرکت «DN» بوده و مقرر بوده با گروه موسیقی Vividiva شروع به فعالیت نماید ولی در نهایت به شرکت کیوب ملحق شده است. سایر اعضای گروه به اسم های یوکی، مینی، شوهوآ هم به وسیله تست شرکت توانستند به گروه جی آیدل ملحق شده و در ۲۰۱۸ با آهنگی به اسم Latata شروع به فعالیت نماید. در این مطلب به مرور بیوگرافی گروه جی ایدل و اعضای آن می پردازیم.

آشنایی با بیوگرافی گروه جی ایدل

بیوگرافی گروه جی ایدل

گروه جی ایدل دارای شش عضو به اسم های میون، سویون، سوجین، یوکی، شوهوآ، مینی است که سوجین در ۲۰۲۱ در پی شایعه های قلدری کردن و زورگویی وادار شد گروه را ترک نماید. این گروه در ابتدای فعالیت به فعالیتش لقب هیولای تازه کارها را به خود اختصاص داد. آنها از جمله گروههای موسیقی انگشت شمار بودند که با بیگ سه (۳ شرکت بزرگ سرگرمی) شروع به قعالیت ننموده اند. جی ایدل در ۲۰۲۰ با شرکت آمریکایی «Republic Records» هم جهت توسعه دادن کارهای خویش در آمریکا قراردادی امضا نمودند و در آن سال آلبوم تکی آن ها به اسم «Dumdi Dumdi» توانست رتبه دوم آلبوم سینگل پرفروش گروه موسیقی دخترانه در همه دوره ها را به دست آورد. آن ها جایزه برترین گروه تازه کار را در فستیوال های دارای اعتبار مانند فستیوال موسیقی چارت گائون، هنرمندان آسیا، دیسک طلایی، موسیقی ملون و موسیقی Genie را کسب نمودند.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ سویون و میون در همکاری با خواننده های آمریکایی مانند جیرا برنز و مدیسون بیبر گروه موسیقی دخترانه مجازی «K/DA» را ایجاد کردند و آهنگی به اسم «Pop/Stars» را انتشار دادند و حتی در رقابت های قهرمانی دنیا League of Legends موفق به اجرا شدند که آهنگ نامبرده در جدول فروش کامیپیوتری بیلبورد توانست اول گردد. در ۲۰۱۹ عضوهای گروه جی ایدل با سایر گروه های موسیقی دخترانه در مسابقات تلویزیونی «Queendom» حضور یافته و آهنگهایی به اسم «Latata» و «Fire» از گروه ۲NE1 را اجرا نمودند که حسابی مورد توجه قرار گرفت ولی با این وجود آن ها در انتهای رقابت ها آخرین رتبه به آنها اختصاص یافت.

جی ایدل از ۲۰۱۸ برای ۲ سال از سفیرهای سئول بود و در ۲۰۱۹ هم به عنوان سفیرهای فستیوال دیابت بچه ها مورد قدردانی قرار گرفتند. آن ها همچنین در ۲۰۱۹ با برند آرایشی «Kaja» را شروع نمودند.

آشنایی با بیوگرافی گروه جی ایدل با عکس

از توقف فعالیت تا ترک گروه سوجین

در ماه مارس سال ۲۰۲۱ شرکت اعلام نمود، سوجین در پی متهم شدن به زورگویی برای همکلاسی های قبلی خود، به طور موقت همه کارهایش را کنار گذاشت. در ماه آوریل ۲۰۲۱ موزیک ویدئوی آهنگی به اسم «Last Dance» بازی کرد که همکاری اش در آهنگ موسیقی نبود. در چهاردهم ماه آگوست ۲۰۲۱ نیز شرکت کیوب اعلام نمود که سوجین گروه را ترک کرده و از این به بعد گروه جی ایدل دارای ۵ عضو است. این عمل غیرعادلانه شرکت کیوب با واکنش اکثر هواداران کی پاپ مواجه شد.

مینی (نیچا یونتاراراک)

نیچا یونتاراراک با اسم هنری مینی در بیست و سوم ماه اکتبر سال ۱۹۹۷ در بانکوک تایلند در یک خانواده هنری به دنیا آمده است. وی همچنین بعنوان مدل فعالیت می نماید. تحصیلکرده آکادمی موسیقی واتانا ویتایا است که شروع بعالیت خوانندگی او به ۲۰۱۸ به عنوان وکالیست این گروه موسیقی بازمیگردد. مادرش، دایی و خاله اش نوازنده پیانو بودند، بنابراین وی وقتی ۵ ساله بود پیانو نواخت و آغاز به فعالیت نمود و وقتی هم که ۷ ساله بود، دروس آواز را آموخت. او با حضور در آکادمی موسیقی واتانا ویتایا به صورت حرفه ای مشغول به فعالیت کرد. وی در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۴ در تست جهانی «Cube Star» در تایلند حضور یافت و بعد از پذیرفته شدن در ۲۰۱۵ به کره جنوبی آمد که دوران کارآموزی خویش را پشت سر بگذارد. وی در ۲۰۱۶ در دوران کارآموزی در برنامه Unpretty Rapstar سویون شرکت کرد و همچنین در ۲۰۱۷ با شوهوآ و یوکی در تبلیغات برند آرایشی «Rising Star» حاضر شد. در ۲۰۱۷ بود که وی در چندین آهنگ آموزشی انگلیسی جهت کودکان همچون Twinkle Twinkle Little Star همکاری نمود.

آشنایی با بیوگرافی گروه جی ایدل

ادامه فعالیت با آهنگسازی و هنرپیشگی

مینی در تهیه و تولید تعدادی آهنگ جهت جی ایدل همچون «For You »، « Empty»، « Blow Your Mind» و غیره همکاری نموده است. در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ مینی نخستین تجربه هنرپیشگی اش را در مجموعه تلویزیونی «So Not Worth It» به دست آورد.

زندگینامه گروه موسیقی دخترانه جی ایدل

کارهای انفرادی

مینی در ۲۰۱۹ با Hyejeong از گروه موسیقی «AOA» جهت اجرای کاور قطعه موسیقی اینستاگرام همکاری نمود که حسابی محبوب گردید. در ۲۰۱۹ بود که با یوتیوبر چینی – استرالیایی به اسم «Wengie» همکاری کرد که اتفاقا در چارت بیلبورد واقع شد. در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ وی آهنگ «Getaway» را جهت موسیقی متن فیلم سینمایی «My Dangerous Wife» و نیز آهنگی به اسم «We Already Fell In Love» را جهت فیلم سینمایی «Do Do Sol Sol La La Sol» اجرا کرد.

معرفی گروه دخترانه جی ایدل

می یون

چو می یون خواننده و عضو گروه موسیقی جی ایدل زاده سی و یکم ماه ژانویه سال ۱۹۹۷ در کره جنوبی می باشد. وی فعالیت خوانندگی اش را به طور حرفه ای از ۲۰۱۸ با گروه جی ایدل به عنوان وکالیست آغاز نمود و در حال حاضر به دیزاین ناخن علاقه مند است. او تک فرزند خانواده بوده که علاقه اش به موسیقی از همان دوران کودکی در او شکل گرفته است. وقتی محصل دوران راهنمایی بود در تست استعدادیابی شرکت وای جی حضور یافت و ۵ سال در این شرکت کارآموزی می کرد و قرار بوده به گروه بلک پینک بپیوندد ولی در نهایت از آن جا خارج شده و جهت تقویت مهارت های خوانندگی و آهنگسازی و ساخت موسیقی به آکادمی ملحق می گردد.

عاقبت در ۲۰۱۷ به شرکت کیوب ملحق شد و در ۲۰۱۸ توانست به صورت رسمی فعالیتش را با گروه موسیقی جی ایدل شروع نماید. در ۲۰۱۶ و پیش از آغاز با این گروه با خواننده ای به اسم «Lim Seul-ong» به عنوان خواننده ای سولو در تور « Urban Zakapa» کانادا حاضر گردید. وی در بخشی از موزیک ویدئوی این هنرمند نیز به اسم «تو» نقش آفرینی نمود.

زندگینامه گروه موسیقی دخترانه جی ایدل

خوانندگی مستقل و سولو

این هنرمند در ۲۰۱۹ در آهنگی به اسم «Cart» در واقع قسمتی از طرح «Amoeba Culture X Devine» همکاری نمود، با سویون از اعضای گروه موسیقی مجازی «K/DA» نیز می باشد. وی در ۲۰۲۰ در برنامه خوانندگی « King of Mask Singer» حضور یافت و در دور نخست توانست با دریافت ۶۴ امتیاز برنده گردد. در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ اعلام گردید که وی بعنوان مجری اصلی برنامه رادیویی «Naver Now Gossip Idle» مشغول به کار می شود.

پیوستن به دنیای هنرپیشگی

این هنرمند نخستین تجربه بازیگری اش را با بازی در سریال اینترنتی «Replay: The Moment» به دست آورد، وی آهنگهایی به اسم «How To Love» و نیز «Dreaming About You» را جهت این سریال انتشار داد. در ۲۰۲۱ بود که در فیلم های سینمایی «The Penthouse: War in Life» و «The Penthouse: War in Life» در ژانرهای مختلف بازی نمود.

آشنایی با گروه جی ایدل با عکس

شوهوآ (یه شوهوآ)

شوهوآ خواننده و عضو گروه جی ایدل در ششم ژانویه سال ۲۰۰۰ در تایوان به دنیا آمده است، او تحصیلکرده هنرستان هوآ کانگ است که فعالیتش را از ۲۰۱۸ به عنوان وکالیست این گروه آغاز نمود. وی دارای ۲ خواهر (یکی کوچک تر و یکی بزرگ تر) است. او به هنرپیشگی علاقمند بود، اما با پافشاری رفیقان خود به کی پاپ رغبت یافت و مصمم شد در عوض هنرپیشگی، به فعالیت خوانندگی مشغول شود.

آشنایی با گروه جی ایدل و اعضای آن

در ۲۰۱۶ با رفیقان خویش در مسابقه استعدادیابی شرکت کیوب در تایوان حضور یافت و بعد از قبول گردیدن جهت تحقق رویایش به کره جنوبی رفت و بعد از ۲ سال کارآموزی در ۲۰۱۸ به عنوان وکالیست جی ایدل شروع به فعالیت کرد. وی در این دوران در موزیک ویدئوی گروه ۱۰ سانتی متر به اسم «PET» ایفای نقش نمود و با هم گروهی های آتی خود در تبلیغات برند آرایشی «Raising Star» حاضر شد.

آشنایی با گروه جی ایدل با عکس

سویون (جون سویون)

سویون رپر و خواننده از اعضای گروه جی ایدل در بیست و ششم آگوست سال ۱۹۹۸ در ناحیه گانگنام – سئول – کره جنوبی به دنیا آمده است. وی دارای مدرک دیپلم می باشد که کار خوانندگی خود را در ۲۰۱۷ به عنوان خواننده سولو شروع نمود و در ۲۰۱۸ با گروه موسیقی جی ایدل فعالیتش را ادامه داد. او فقط دارای ۱ خواهر کوچک است. او وقتی کودک بود شروع به آموختن رقص باله و تمرین آن نمود و در رقابت های گوناگون توانست جز برگزیده ها باشد. وی با تماشای اجرای گروه موسیقی بیگ بنگ رقص باله را کنار گذاشت و به فراگیری موسیقی روی آورد و به صورت مخفی در آزمون های استعدادیابی حضور می یافت. بعد به دنیای رپ پیوست و در تعدادی تست هم حضور یافت و پذیرفته هم گردید، ولی کمی بعد نپذیرفت چون هدف های وی با شرکت ها فاقد تطابق و همخوانی بود.

این هنرمند رقاصی خیابانی بود و در ۲۰۱۴ در تست استعدادیابی شرکت کیوب حضور یافت و فعالیتش را به عنوان کارآموز شروع نمود. وی در ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ در دوران کارآموزی در مسابقات تلویزیونی «Produce101» و نیز مسابقه رپ « Unpretty Rapstar» حاضر شد و به رتبه هایی خوب دست یافت. در ۲۰۱۷ کار خوانندگی خود را به صورت سولو با خواندن آهنگی به اسم «Jelly» شروع نمود و ۱ سال پس از آن به عنوان لیدر گروه جی ایدل فعالیتش را در پیش گرفت.

معرفی گروه دخترانه جی ایدل

آهنگسازی

سویون غیر از فعالیت خوانندگی، آهنگسازی نیز انجام می دهد که به عنوان آهنگسازی مستعد و فعال معرفی می گردد. وی در موسیقی، شعر و نیز تنظیم آهنگهای معروف جی ایدل همچون «Hann» و «Latata» و همچنین ۵ آهنگ نخستین آلبوم کامل گروه جی ایدل و حدودا همه آلبوم های گروه و نیز آلبوم سایر گروه های موسیقی و هنرمندها همکاری کرده است. او همکاری های چشمگیری به صورت سولو داشته است که از موفقیت های چشمگیر او محسوب می شود. سویون به خاطر سبک منحصر به فرد و قد کوتاهی که دارد ملقب به لیدی گاگای کره جنوبی می باشد.

سرگذشت گروه جی ایدل و هر 6 عضو کنونی و سابق آن

یوکی (سونگ یوکی)

سونگ یوکی خواننده چینی گروه جی ایدل زاده بیست و سوم سپتامبر سال ۱۹۹۹ است، او دارای مدرک دیپلم بوده که فعالیت خود به عنوان خواننده را در ۲۰۱۸ با حضور در گروه جی ایدل شروع کرده است. او تک فرزند خانواده بوده که در دوران تحصیل همیشه از دانش آموزان باهوش و برگزیده بوده که علاقمندی او به موسیقی کی پاپ در دوران تحصیل در دبیرستان در وی شکل گرفت. وی در زمینه آموختن رقص نیز تمرین می کرد. یوکی در ۲۰۱۵ در مسابقه استعدادیابی شرکت کیوب در پکن حضور یافت و بعد از قبول گردیدن، با گرفتن رضایت پدر و مادرش در ۲۰۱۶ جهت پشت سر گذاشتن دوره کارآموزی خویش به کره جنوبی رفت تا در نهایت بعد از ۲ سال دوره آموزشی در ۲۰۱۸ به عنوان وکالیست گروه جی ایدل شروع به فعالیت نمود.

معرفی گروه دخترانه جی ایدل

این هنرمند در ۲۰۲۰ در تولید آهنگی به اسم «I’m the Trend» گروه خود همکاری کرد و نیز متن چینی آهنگهای «Dumdi Dumdi» ، « Hwaa» را به قلم خود به بند کشید و در تولید آهنگ «Lost» نیز همکاری نمود. وی در ۲۰۲۰ به عنوان مجری برنامه «Learn Way» برگزیده گردید و در ۲۰۲۱ نخستین آلبوم تکی رسمی خویش به اسم «A Page» که ۲ آهنگ به زبان لاتین داشت را انتشار داد.

سرگذشت گروه جی ایدل و هر 6 عضو کنونی و سابق آن

مدل بودن

وی در ۲۰۲۰ در فهرست خوش قیافه ترین های دنیا توانست در جایگاه ۹۸ جای بگیرد و در ۲۰۲۱ وی به عنوان سفیر برند پوشاک چینی «Lime Flare» برگزیده گردید. این هنرمند با نشریه های مشهوری همکاری کرده است.

آشنایی با گروه جی ایدل و اعضای آن

سوجین (سو سوجین)

سوجین خواننده و رقاص کره ای و عضو گروه جی ایدل ملقب به مادر گروه در نهم مارس سال ۱۹۹۸ به دنیا آمده که فعالیتش به عنوان خوانندگی را در ۲۰۱۸ به عنوان رقاص اصلی و وکالیست گروه موسیقی جی ایدل شروع کرد. وی در ۲۰۲۱ به علت اتهامات قلدری وادار گردید تا گروه را ترک نماید. وی بعد از پایان تحصیلاتش در مقطع راهنمایی « Waw» به دبیرستان هنرهای کره رفته و به توصیه مادر خود در این دوره آغاز به آموختن رقص جاز و نیز ورزش تکواندو نموده است. از آن هنگام بود که برای خواننده شدن مصمم گردید. اما وی برای فعالیت در این زمینه ۲ سال زمان صرف کرد تا پدر خود را راضی نماید.

سوجین نخست در تست استعدادیابی شرکت «DN» شرکت کرد و چنین مقرر شده بود که با اسم هنری «N.Na» به گروه «Vividiva» بپیوندد، ولی بعد از حضور در تعدادی اجرا و عکس برداری در ۲۰۱۵ از این گروه جدا شد. در ۲۰۱۶ به عنوان کارآموز شرکت کیوب شروع به فعالیت کرد و در ۲۰۱۸ به عنوان رقاص اصلی و وکالیست گروه موسیقی جی ایدل شروع به فعالیت نمود. این هنرمند با وجود اینکه در دوران کارآموزی به سر می برد، در سالهای ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸ در موزیک ویدئوی «Jelly» و موزیک ویدئوی «Idle Song» هم گروهی آینده خویش بعنوان رقاص حضور یافت.

آشنایی با بیوگرافی گروه جی ایدل

در بیست و دوم ماه اکتبر سال ۲۰۲۰، شرکت کیوب اعلام نمود سوجین به خاطر پیچ خوردگی مچ پای خود هنگام تمرینات رقاصی قادر به حضور در برنامه های آینده گروه حاضر شود. وی بعد از یک مدت استراحت به کارهای گروهی برگشت.

در دوم آگوست سال ۲۰۱۸ شرکت کیوب در پی تصاویر انتشار یافته از سوجین و یکی از اعضای گروه هم شرکتی خویش به اسم «هویی» خبرهایی مبنی بر وجود رابطه عاطفی میان آنها شنیده و از سوی شرکت کیوب نیز تایید گردید. ولی در این هنگام این دو هنرمند از یکدیگر جدا گردیده بودند.

دلیل ترک گروه

در ۲۰۲۱ تعدادی از کاربران اینترنتی انگشت اتهام خود را به سمت سوجین گرفته و وی را به زروگویی و قلدری در دوره نوجوانی به هم کلاسی هایش متهم می کردند، بر همین اساس سوجین یک مدت مجبور شد از کارهایش کناره گیری کند تا جایی که در آهنگی به اسم «Last Dance» حضور نداشت. بعد از یک مدت تعدادی از هم کلاسی ها هم وی را متهم ساختند و در چهاردهم آگوست شرکت کیوب بی هیچ دفاعی اعلام نمود، سوجین گروه را ترک نموده است.

آشنایی با گروه جی ایدل با عکس
در این مطلب شما را با بیوگرافی گروه جی ایدل آشنا کردیم، امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد. همچنین برای آشنایی با دیگر گروه های موسیقی همچون بیوگرافی گروه نیوجینز و بیوگرافی گروه پرپل کیس به لینک ها مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی رئیس جمهور شهید ایران حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی