پیکاپ زاگرس زامیاد در نمایشگاه خودرو شیراز + عکس


پیکاپ زاگرس زامیاد در نمایشگاه خودرو شیراز + عکس

زامیاد با عرضه اتوبوس شهری ۱۲ متری فوتون C12 در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز توانست توجه بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب کند. البته این شرکت، پیکاپ‌های زاگرس، کارون و انواع پادرا پلاس را نیز در غرفه خود به نمایش گذاشته...

زامیاد با عرضه اتوبوس شهری ۱۲ متری فوتون C12 در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز توانست توجه بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب کند. البته این شرکت، پیکاپ‌های زاگرس، کارون و انواع پادرا پلاس را نیز در غرفه خود به نمایش گذاشته تا علاقه‌مندان از نزدیک با مشخصات و امکانات آن‌ها آشنا شوند. در ادامه این مطلب، مرور کوتاهی بر مشخصات اصلی پیکاپ زاگرس خواهیم داشت.

زاگرس نخستین بار در نمایشگاه خودرو اصفهان ۱۴۰۱ رونمایی شد. این ماشین، نسخه مونتاژی فودای F22 به حساب می‌آید که تغییرات جزئی روی آن اعمال شده است.

زاگرس روی پلتفرم مشترک با دایون V5 ساخته شده و به همین خاطر، ظاهری شبیه به پیکاپ مکث کلوت دارد. جلوپنجره بسیار بزرگ مشکی‌رنگ با نوارهای افقی که از طرفین به چراغ‌های جلو متصل شده است، و همین‌طور چراغ‌های مه شکن درون یک قاب مشکی چندضلعی در دو طرف دیفیوزر، المان‌های اصلی زاگرس در نمای جلو محسوب می‌شوند.

پیکاپ زاگرس زامیاد در نمایشگاه خودرو شیراز + عکسنمای مقابل زاگرس زامیاد

نمای جانبی خودرو بسیار ساده طراحی شده و شامل حجم پردازی ظریف، زه پلاستیکی مشکی‌رنگ، رکاب سرتاسری و رینگ‌های اسپرت چندپره می‌شود. عقب ماشین نیز همانند اکثر پیکاپ‌های موجود در بازار، دارای چراغ‌های درشت عمودی بوده که تا جانب خودرو امتداد یافته‌اند. دو طرف سپر با استیل روکش شده و چراغ‌های مه شکن درون قسمت استیلی جاسازی شده است.

کابین زاگرس چندان مدرن و امروزی نیست، ولی در مقایسه با وانت‌های قدیمی حاضر در بازار، نمره قبولی را دریافت می‌کند. به محض ورود به کابین، قسمت وسط داشبورد با نمایشگر بزرگ ۹ اینچی مولتی‌مدیا، دریچه‌های تهویه مستطیلی و دکمه‌های کنترلی متعدد در چیدمان V شکل، نظر بیننده را به خود جلب می‌کند. غربیلک فرمان حالت گِرد داشته و چندین دکمه کنترلی روی دو شاخه آن جاسازی شده است. نشانگرهای پشت فرمان به صورت آنالوگ هستند و یک نمایشگر کوچک مابین آن‌ها، اطلاعات حیاتی خودرو را به راننده نمایش می‌دهد.

پیکاپ زاگرس زامیاد در نمایشگاه خودرو شیراز + عکسنمای داخل کابین زاگرس

زاگرس زامیاد به یک موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندره تنفس طبیعی مجهز است که ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌ها وارد می‌کند. سیستم انتقال قدرت از نوع چهارچرخ متحرک است و حداکثر سرعت خودرو به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پیشرانه به‌کاررفته در زاگرس با استاندارد ‌آلایندگی یورو ۵ همخوانی دارد. با این حال، پیکاپ جدید در ازای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر مسافت ترکیبی حدود ۱۰.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند. مصرف سوخت شهری و خارج شهر در هر ۱۰۰ کیلومتر به ترتیب ۱۳.۸ و ۸.۳ لیتر اعلام شده است.

پیکاپ زاگرس زامیاد در نمایشگاه خودرو شیراز + عکسنمای عقب زاگرس زامیاد

تعلیق جلو از نوع مک فرسون و تعلیق عقب از نوع فنرشمش با دیفرانسیل یک‌تکه دارای قفل است. چرخ‌های جلو از سیستم ترمز دیسکی و چرخ‌های عقب از سیستم ترمز کاسه‌ای استفاده می‌کنند و به فناوری ABS و EBD مجهز هستند.

پیکاپ زامیاد زاگرس از لحاظ تجهیزات در جایگاه بالاتری نسبت به کارون قرار گرفته و با هدف رقابت با مهم‌ترین حریف خود، یعنی KMC T8 کرمان موتور، امکانات و آپشن‌های متعددی برای آن لحاظ شده است. این خودرو به سیستم کنترل پایداری مجهز بوده و ایمنی قابل قبولی دارد. دو کیسه هوا برای محافظت از سرنشینان ردیف جلو، آینه‌بغل برقی با قابلیت تاشوندگی، سنسور پارک، دوربین عقب، سیستم ترمز کمکی، پاور ویندوز، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک و ... از دیگر تجهیزات ایمنی و رفاهی زاگرس به حساب می‌آیند.



منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نگاهی دقیق به سیر تکامل لامبورگینی کونتاچ در 50 سال