دبی ماهواره ای را از طریق روسیه به فضا پرتاب می کند


دبی ماهواره ای را از طریق روسیه به فضا پرتاب می کند

سرویس مطبوعاتی دولت دبی اعلام کرد که مرکز فضایی محمد بن راشد (MBRSC) امارات متحده عربی ماهواره ای را از سکوی پرتاب واستوچنی روسیه با یک پرتابگر سایوز-2 به فضا پرتاب خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در این پیام که روز سه شنبه در توییتر منتشر شد آمده است:" 27 ژوئن ساعت 15:34 به وقت امارات، مرکز فضایی محمد بن راشد اولین مأموریت PHI-نمایش خود را از پایگاه فضایی واستوچنی روسیه با استفاده از موشک سایوز-2 به عنوان بخشی از ابتکار استقرار محموله پرتاب خواهد کرد".
پلتفرم ماهواره‌ای مدولار در سال 2022 به عنوان بخشی از ابتکار قرار دادن بار (PHI) با مشارکت شرکت‌های محلی و بریتانیایی OQ Technology و SteamJet ایجاد شد، این پلتفرم شامل یک دستگاه ارتباطی اینترنت اشیا است که به شما امکان ذخیره و ارسال داده‌های جمع‌آوری‌شده از اینترنت دستگاه های متصل واقع در مناطق دورافتاده با استفاده از نسل پنجم ارتباطات سیار 5G را می دهد.
به گفته مقامات روسی، PHI-Demo یک بار جانبی در عملیات پرتاب ماهواره آب‌وهواشناسی Meteor-M 2-3 خواهد بود. امارات از سال 2006 چندین ماهواره به فضا پرتاب کرده است و کاوشگر فضایی الامل را در سال 2020 برای مطالعه آب و هوای این سیاره به مریخ فرستاد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق