نفس بورس به شماره افتاد


نفس بورس به شماره افتاد

در حالی که نمادهای بورسی افزایشی بودند، اما بورس در آخرین روز بهار رشد قدرتمندی نداشت.

نفس بورس به شماره افتاد

در معاملات بورس امروز شاخص کل در جهت روز گذشته خود رفتار کرد.

نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش ۶ هزار و ۹۴۰ واحدی که معادل ۰.۳۲ درصد این شاخص است مواجه شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۱۷۳ هزار واحدی ایستاد.

همچنین شاخص هم‌وزن، همسو با شاخص کل رفتار کرد و با رشد ۰.۹۸ درصدی به سطح ۷۴۶ هزار و ۱۳۴ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون و ارزش معاملات را ۶ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی


بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی، حکایت از خروج اندک سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج ۸۷ میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

همچنین نقشه بورس تهران امروز با حضور ۴۷۲ نماد سبز و ۲۴۰ نماد منفی نمایان‌گر غلبه خریداران در بازار بود.

بیشترین ارزش معاملات


در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم عالیس، دی و زفجر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، شستا و شهر به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.


ستران با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، وتوس نیز با افت ۶.۹۹ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند


بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های بوعلی، سغدیر و ستران تعلق گرفت. همچنین سهم‌های بوعلی، ذوب و ولبهمن نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای ونیرو، فزر و ختراک خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های سبجنو، سهرمز و سفار رقم خورد. همچنین بنیرو در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد غالبر بود.

منبع: تجارت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران