عملیات انتقال زائران ایرانی از مکه مکرمه به عرفات پایان یافت


عملیات انتقال زائران ایرانی از مکه مکرمه به عرفات پایان یافت

عملیات انتقال زائران ایرانی به سرزمین عرفات بامداد امروز با انتقال تمامی زائران از مکه مکرمه پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، انتقال حدود 77 هزار زائر ایرانی باقی مانده در مکه مکرمه که از بعداز ظهر دیروز آغاز شده بود، ساعت یک بامداد (بوقت محلی) امروز سه شنبه به پایان رسید و تمامی زائران به غیر از زائران اهل تسنن در چادرهای در نظر گرفته شده سرزمین عرفات استقرار یافتند.


9960 هزار زائر اهل تسنن کشورمان دیروز(دوشنبه) هشتم ذی الحجه در روز ترویه به سرزمین منا انتقال یافتند و از صبح امروز سه شنبه به عرفات انتقال یافته وهمگی پیش از ظهر امروز در عرفات خواهند بود.


عملیات انتقال زائران ایرانی به مشاعر در دوبخش با انتقال زائران اهل تسنن و زائران شیعه، از روز گذشته آغاز شد و تا بامداد امروز ادامه داشت.


انتقال زائران با صدها دستگاه اتوبوس انجام شد و 71 دستگاه اتوبوس زائران اهل تسنن را به سرزمین منا و 550 دستگاه اتوبوس نیز سایر زائران را به عرفات منتقل کردند.


«غلامرضا رضایی» رئیس ستاد عملیات حج اظهار داشت: با الطاف الهی عملیات بزرگ انتقال حجاج ایرانی به مشاعر مقدسه با موفقیت و بدون مشکل انجام شد.


وی افزود: زائران پس از انتقال به عرفات درچادرهای خود اسکان یافته و به عبادت و راز و نیاز پرداختند.


گفتنی است امروز سه شنبه از ساعت 9 صبح(بوقت محلی) مراسم برائت از مشرکین در محل چادر بعثه مقام معظم رهبری در عرفات برگزار می شود و از ساعت 14:30 دقیقه نیز زائران سرزمین وحی یکصدا نوای دلنشین دعای عرفه را کنار جبل الرحمه زمزمه خواهند کرد.

پایان پیام/47

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ارتقای توان پاسخگویی به شبهات با حضور در دوره مجازی «عقاید قرآنی»