قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشترکین قرائت شد ‌


قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشترکین قرائت شد ‌

زائران ایرانی بیت الله الحرام در قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشترکین ضمن اعلام انزجار از سیاستهای آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی مبنی بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان، از مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی و محوری جهان اسلام نام بردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، زائران ایرانی بیت الله الحرام در قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشترکین ضمن اعلام انزجار از سیاستهای آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی مبنی بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان، از مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی و محوری جهان اسلام ،کشور‌های عربی و مسلمانان جهان نام بردند.


زائران ایرانی بیت الله الحرام روز سه شنبه (6 تیرماه) با شرکت در مراسم برائت از مشرکین؛ در قطعنامه ای 6 ماده ای خواستار حمایت کامل از جبهه مقاومت و تقویت روابط سیاسی با محوریت دفاع از آزادیخواهان جهان خصوصا آرمان فلسطین تا آزادی قدس شریف شدند.


زائران کشورمان دراین قطعنامه با آرمان‌های اسلام ناب محمدی تجدید پیمان نموده و اندیشه‌های والای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را، چراغ راه خود قرار داده و یاد و خاطره شهدای عزیز به ویژه شهدای مسجد الحرام و فاجعه منا و سال 66 را گرامی داشتند.


متن کامل این قطعنامه که امروز در مراسم برائت از مشرکین که از سوی بعثه مقام معظم رهبری در صحرای عرفات برگزار و قرائت شد به این شرح است: ‌


1-ما حجاج بیت الله الحرام با تاسی به سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و ائمه اطهار علیهم السلام در صحرای عرفات، با آرمان‌های اسلام ناب محمدی تجدید پیمان نموده و اندیشه‌های والای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را، چراغ راه خود قرار داده و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز به ویژه شهدای مسجد الحرام و فاجعه منا و سال 66 ، مواضع اصولی خود را اعلام می‌داریم.


2-ما ضمن اهتمام بر وحدت جهان اسلام حول قرآن و آرمان‌های پیامبر اعظم صلی ا... علیه و آله وسلم، از سیاستهای آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی مبنی بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان اعلام انزجار می‌کنیم.


3-ما حجاج شرکت کننده در مراسم برائت از مشرکین، مسئله فلسطین را مسئله اصلی و محوری جهان اسلام ،کشور‌های عربی و مسلمانان جهان دانسته و امروز با گذشت ۴۴ سال ازابتکارتاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام «رحمت الله علیه» و راهبری‌های حکیمانه خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» همچنان حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین و مسلمانان جهان را وظیفه خود می دانیم.


4-ما نمایندگان ملت غیور ایران، در صحرای عرفات همبستگی جهان اسلام و وحدت کلمه امت اسلامی را کلید فتح و غلبه بر استکبار جهانی و توطئه‌های آنان اعلام نموده و اکنون که جبهه مقاومت، ابتکار عمل را از اختیار صهیونیست‌ها خارج و رژیم کودک‌کش صهیونیستی را به سمت زوال تدریجی رانده معتقدیم تسریع در فروپاشی ‌رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی و رسیدن به نقطه بی‌بازگشت، اولویت اول جهان اسلام و کشورهای اسلامی است.


5-ما حجاج بیت الله الحرام نسبت به راه اندازی گروه‌های تندروی به ظاهراسلامی و دخالت و تجاوز غاصبانه به کشورهای اسلامی که از اهداف و برنامه های نظام استکبار و سلطه برای نابودی و کم اثر جلوه دادن تاثیرات عمیق فرهنگی و معنوی اسلام است، اعلام خطر نموده و بر بصیرت کامل و ضرورت ایستادگی امت اسلامی در مقابل آن تاکید می‌نماییم.


6-ما، ضمن حمایت از اقدامات دولت مردمی در توسعه هوشمندانه روابط راهبردی جمهوری اسلامی با کشورهای دنیا و بالندگی دیپلماسی همسایگی با کشورهای منطقه، خواستار حمایت کامل از جبهه مقاومت و تقویت روابط سیاسی با محوریت دفاع از آزادیخواهان جهان خصوصا آرمان فلسطین تا آزادی قدس شریف هستیم.


والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته - صحرای عرفات
نهم ذی الحجه 1444 هجری قمری-برابر با 6 تیر ماه1402 هجری شمسی

پایان پیام/47

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پخت و توزیع 300 وعده غذای نذری به همت کانون صاحب الزمان (عج) یاسوج