ب ام و X1 M35i xDrive معرفی شد؛ قدرتمندترین عضو X1 با 312 اسب بخار قدرت


ب ام و X1 M35i xDrive معرفی شد؛ قدرتمندترین عضو X1 با 312 اسب بخار قدرت

ب ام و X1 M35i xDrive با 312 اسب بخار قدرت، قوی ترین عضو خانواده X1 به شمار می رود.

ب ام و از قوی‌ترین نسخه کراس‌اوور کوچک X1 رونمایی کرد. این نسخه حامل کد M35i xDrive است و از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد. در مقایسه با دیگر اعضای سری X1، این نسخه طراحی اسپرت‌تری دارد و به امکانات بیشتری مجهز است. این کراس‌اوور لوکس و جذاب صفر تا صد را در زمان 5.2 ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مشخصات فنی ب ام و X1 M35i xDrive

موتور 2 لیتری موجود در زیر کاپوت ب ام و X1 M35i xDrive، به‌لطف استفاده از میل‌لنگ مقاوم‌تر، سیستم روغن‌کاری بهینه‌تر و امانت‌گیری برخی قطعات داخلی از موتور شش سیلندر کمپانی، قدرت بیشتری تولید می‌کند. این موتور در مدل پایه 241 اسب بخار قدرت دارد، اما در X1 M35i xDrive خروجی آن به 312 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. این میزان قدرت بین دورهای 5750 و 6500 در دسترس قرار می‌گیرد. بیشترین گشتاور تولیدی نیز برابر با 400 نیوتن متر است که بین دورهای 2000 تا 4500 حاصل می‌شود.

ب ام و X1 M35i xDrive

وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را گیربکس 7 سرعته دوکلاچه و دیفرانسیل لغزش محدود بر عهده دارد. همانطور که از عبارت xDrive قابل حدس است، هر چهار چرخ نیروی تولیدی موتور را دریافت می‌کنند. با توجه به بهره‌مندی از دیفرانسیل لغزش محدود، انتظار می‌رود هندلینگ و چابکی ب ام و X1 M35i xDrive خیلی بهتر از دیگر اعضای خانواده باشد.

شتاب صفر تا 60 مایل یا 96 کیلومتر محصول جدید ب ام و برابر با 5.2 ثانیه است. این کراس‌اوور جذاب توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 155 مایل یا 250 کیلومتر در ساعت را دارد.

ب ام و X1 M35i xDrive

قدرت بیشتر موتور، نیازمند استفاده از ترمزهای قوی‌تر است. به‌همین خاطر X1 M35i xDrive از سیستم ترمز یکپارچه جدید سود می‌برد. این خودرو اولین مدل M Performance محسوب می‌شود که با آپشن M Compound قابل انتخاب است. این آپشن شامل کالیپرهای 4 پیستونه و دیسک‌های ترمز سوراخ‌دار 15.2 اینچی در جلو و همچنین کالیپر تک پیستونه و دیسک‌های 13 اینچی در عقب می‌شود.

ب ام و X1 M35i xDrive

طراحی ظاهری

همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، نسخه پرچمدار X1 از لحاظ طراحی ظاهری به‌مراتب جذاب‌تر از سایر نسخه‌هاست. سپر این نسخه خطوط برجسته‌تر و ورودی‌های هوای بزرگ‌تری دارد و رکاب‌های جانبی متورم‌تر طراحی شده‌اند. اسپویلر موجود در انتهای سقف و دیفیوزر اختصاصیِ این نسخه است، ضمن اینکه سپر عقب نیز فرم عضلانی‌تری دارد و چهار خروجی اگزوز را میزبانی می‌کند.

ب ام و X1 M35i xDrive

ب ام و X1 M35i xDrive در حالت استاندارد با رینگ‌های 19 اینچی به‌فروش می‌رسد. اما کسانی که به رینگ‌های درشت علاقه دارند، می‌توانند نمونه‌های 20 اینچی را از لیست آپشن‌ها انتخاب کنند. سیستم تعلیق اختصاصی M و فرمان اسپرت در این کراس‌اوور به‌صورت استاندارد موجود هستند.

نمای روبرو

در داخل کابین، ب ام و X1 M35i xDrive با آپشن‌هایی مثل صندلی‌های M اسپرت، پوشش آلکانتارا برای حاشیه نمایشگر پشت فرمان و پوشش آنتراسیتی برای سقف قابل سفارش است. سیستم اینفوتینمنت این کراس‌اوور ریزجثه اما تند و تیز، توسط آخرین نسخه از سیستم عامل اختصاصی کمپانی، یعنی iDrive 9 کنترل می‌شود. این نسخه از نظر گرافیک و ساختار منوها ارتقا پیدا کرده و رابط کاربری آن حالا به دستگاه‌های الکترونیکی شباهت دارد.

تصویر کابین

قیمت و زمان عرضه

و اما قیمت؛ ب ام و X1 M35i xDrive با برچسب 50,895 دلار از اکتبر امسال راهی نمایندگی‌های کمپانی در آمریکا می‌شود. این کراس‌اوور چابک آلمانی، به‌عنوان مدل 2024 و در کارخانه رگنسبورگ تولید خواهد شد.

منبع: دیجیاتو


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهترین ساعت‌ هوشمند پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1403)