طرز تهیه شیرینی تاتلیسی خوشمزه ترکیه ای در خانه


برای تهیه این شیرینی بسیار محبوب و خوشمزه نیاز به مواد اولیه ساده ای مانند آرد و تخم مرغ دارید که با تهیه آن ها و تهیه شیرینی تاتلیسی دارای یک شیرینی سنتی بسیار خوشمزه با ظاهری جذاب شوید.

شیرینی تاتلیسی یکی از شیرینی های بسیار محبوب و خوشمزه ترکیه است که تهیه آن در دیگر کشور ها هم رواج یافته. این شیرینی یکی از شیرینی های سنتی ترکیه هم می باشد که با استفاده از شربت مخصوص تهیه می گردد. برای تهیه این عصرانه بسیار محبوب و خوشمزه، می توانید به راحتی مواد اولیه آن را به همراه شیرینی تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه شیرینی تاتلیسی قرار گرفته شده است.

شیرینی انواع مختلف و خوشمزه ای مانند شیرینی مینیاتوری و شیرینی بادام هندی دارد. برای تزئین شیرینی تاتلیسی از انواع مغزیجات های مورد علاقه خودتان مانند پسته و گردو استفاده کنید. این شیرینی در قالب های متفاوت تهیه ی شود که بستگی به سلیقه شما دارد، برای مثال می توانید از قالب دایره ای و مربع و یا حتی به شکل ماه استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی تاتلیسی خوشمزه ترکیه ای در خانه

مواد لازم

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شکر ۲ لیوان
  • آب ۲ لیوان
  • روغن مایع ۱ فنجان
  • بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
  • سرکه ۱ قاشق چای خوری
  • ماست ۱/۳ پیمانه
  • لیمو ترش تازه ۱/۴
  • آرد به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی تاتلیسی خوشمزه ترکیه ای در خانه

طرز تهیه شیرینی تاتلیسی سنتی

ابتدا برای تهیه شیرینی تاتلیسی سنتی باید به سراغ تهیه شربت این شیرینی بروید، برای این منظور یک قابلمه مناسب بردارید و شکر ۲ لیوان و آب دو لیوان و ۱/۴ لیمو را در آن بریزید و بر روی حرارت مناسب قرار دهید و اجازه دهید تا ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بجوشد

پس از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید. شربت را درون یخچال قرار دهید تا مقداری خنک شود. حالا باید به سراغ تهیه شیرینی بروید، برای این کار یک کاسه مناسب بردارید و تخم مرغ، ماست و سرکه را درون آن بریزید و مخلوط کنید.

در ادامه زمانی که تخم مرغ از حالت لختگی خارج شد، روغن مایع را هم به کاسه بی افزایید و مجددا مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند. سپس پکینگ پودر را به کاسه بی افزایید و مقداری آرد را الک کرده و به کاسه بی افزایید و طوری آرد بی افزایید که خمیری نرم به دست بی آید.

روی کاسه را با استفاده از سلفون بپوشانید تا حدود ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه خمیر را بر روی سطح کار به کمک وردنه پهن کنید. یک چاقوی مناسب بردارید و خمیر را به صورت مربعی و با استفاده از قالب برش بزنید.

اگر خمیر را به صورت مربعی در آوردید، دو مربع را در کنار هم قرار دهید و دو گوشه پایین خمیر را به هم بچسبانید و همه خمیر را به این صورت مربعی کنید و دو گوشه پایین را به هم بچسبانید و بعد درون یک ظرف مناسب قرار دهید. یک قابلمه گود را بر روی حرارت قرار دهید.

در قابلمه ای که بر روی حرارت قرار دادید مقدار زیادی روغن بریزید تا خمیر ها بر روی روغن شناور بمانند و صبر کنید تا روغن به طور کامل گرم شود. پس از گرم شدن روغن شیرینی ها را درون روغن بگذارید و صبر کنید تا طلایی رنگ و پخته شوند و بعد از روغن در بیاورید.

زمانی که هنوز شیرینی ها داغ هستند آن ها را درون شربت شیرینی ها به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه قرار دهید و پس از گذشت این مدت از درون شربت خارج کند و در جایی قرار دهید که شربت های اضافه آن خارج شوند و سپس درون ظرف مورد نظر بگذارید و سرو کنید. نوش جان.

طرز تهیه شیرینی تاتلیسی خوشمزه ترکیه ای در خانه

برای تزئین از انواع مغزیجات به دلخواه استفاده کنید تا دارای ظاهری جذاب تر شوند. برای مشاهده و تهیه انواع شیرینی های خوشمزه بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید تا طرز تهیه این شیرینی های خوشمزه را مشاهده کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه