طرز تهیه بیج بیج گیلانی خوشمزه با طعم سنتی


بیج بیج یکی از غذاهای سنتی بسیار پرطرفدار گیلانی و یا شمالی است که با استفاده از مواد اولیه نسبتا کمی و در مدت زمان کوتاهی تهیه می گردد. این غذا بسیار مناسب برای زمان هایی است که وقت زیادی برای تهیه غذا ندارید.

بیج بیج یکی از غذاهای بسیار ساده و خوشمزه سنتی است که اصالت این غذا شمالی می باشد. این غذا در مدت زمان کمی و با استفاده از گوشت و یا گوشت چرخ کرده تهیه می شود که بستگی به سلیقه شما دارد. این غذای محلی بسیار خوشمزه در مدت زمان کمی تهیه می شود و بسیار مناسب برای زمان هایی است که زمان زیادی برای تهیه غذا ندارید. طرز تهیه بیج بیج در این مطلب قرار گرفته شده است.

غذاهای محلی انواع مختلفی مانند آبگوشت نعناع و آبگوشت کدو حلوایی دارد. بیج بیج گیلانی را گیلانی ها با نام های دیگری مانند واویشکا هم می شناسند. این غذای بسیار پرطرفدار و محبوب شباهت زیادی به ماکارونی دارد و به جای ماکارونی در کنار آن برنج سرو می کنند که با نان هم قابل سرو کردن است.

طرز تهیه بیج بیج گیلانی خوشمزه با طعم سنتی

مواد لازم

  • پیاز ۲ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • رب ۱ قاشق غذا خوری
  • کره ۱ قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • دارچین و گرد آب نارنج تازه به مقدار لازم

طرز تهیه بیج بیج گیلانی خوشمزه با طعم سنتی

طرز تهیه بیج بیج سنتی

ابتدا برای تهیه بیج بیج باید پیاز را پوست کنید و به دلخواه پیاز را خلالی و یا نگینی خرد کنید. سپس پیاز را در ماهی تابه ای بدون روغن چند دقیقه تفت دهید و بعد ۱ قاشق غذاخوری کره را به همراه تمامی ادویه ها به ماهی تابه بی افزایید و با هم تفت دهید.

در ادامه گوشت چرخ کرده را به ماه تابه بی افزایید و تفت دهید تا رنگ گوشت چرخ کرده تغییر کند و پس از تغییر کردن رنگ گوشت چرخ کرده ۱ قاشق رب را به ماهی تابه بی افزایید و تا زمانی که بوی خامی رب از بین برود، تفت دهید. گوجه را رنده کنید.

پس از رنده کردن گوجه آن را به مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه کنید و هم بزنید. صبر کنید تا آب گوجه بخار شود و آبی باقی نماند. آب نارنج تازه را هم به بیج بیج اضافه کنید. پس از اضافه کردن آب نارج تازه ۳ الی ۴ لیولن آب جوش بریزید تا مواد پخته شوند.

طرز تهیه بیج بیج گیلانی خوشمزه با طعم سنتی

سیب زمین را بشویید و پوست بگیرید. سپس به صورت خلالی و یا نگینی درشت خرد کنید و در زمان سرو اطراف بیج بیج بریزید و سپس به همراه نان و یا برنج سرو کنید. نوش جان. برای مشاهده انواع غذای محلی بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب : غذای محلی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا