حال «ارس» تنها پلنگ باغ وحش مشهد مساعد نیست


حال «ارس» تنها پلنگ باغ وحش مشهد مساعد نیست

مشهد ـ معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ارس تنها پلنگ باغ وحش مشهد این روزها به دلیل پیشرفت بیماری حال مساعدی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عرفانی اظهار کرد: ارس، پلنگ ایرانی ۱۱ ساله در باغ وحش که نخستین بار در سال ۱۳۹۱ از متخلفان شکار و صید زنده‌گیری شد و با تلاش‌های متخصصان و دامپزشکان به رغم بیماری به زندگی ادامه داد، این روزها به دلیل پیشرفت بیماری حال مساعدی ندارد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: در سال ۱۳۹۷ برابر اعلام متخصصان دانشگاه فردوسی مشهد و بر اساس مستندات آزمایشگاهی و پاراکلینیک (به ویژه ام آر آی مغز و پی سی آر نمونه‌های گرفته شده از بیمار)، بیماری قطعی ارس، ابتلای شدید به ( CDV) دیستمپر سگ‎سانان اعلام شد.

وی افزود: به گفته همین متخصصان در سالهای گذشته به دلیل شرایط خوب نگهداری این گونه ارزشمند امکان بقا برای آن به وجود آمد، ولی در حال حاضر بیماری مذکور که پیشرونده و غیر قابل برگشت تشخیص داده شده بود، علیرغم کنترل و حمایت‌های درمانی انجام شده وضعیت این گونه را در شرایط ناپایداری قرار داده است.

عرفانی گفت: در حال حاضر نمونه برداری‌های لازم وپیگیری جهت اخذ نتایج از طریق مراجع دامپزشکی در حال انجام است و امیدواریم با تلاش‌های بی‌وقفه نتیجه لازم در راستای بهبود وضعیت این گونه حاصل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نصب پابند الکترونیک برپای 300 سارق در غرب تهران