نکات مهم‌ برای انتخاب باکس و کوله حمل سگ


نکات مهم‌ برای انتخاب باکس و کوله حمل سگ

گاهی اوقات والدین حیوانات خانگی تصور می‌کنند که حیوان خانگی آن‌ها نیز مانند خودشان است و در هر شرایطی آن را با خود مقایسه می‌کنند. اما حقیقت این است که حیوانات از هر نظر با انسان تفاوت دارند. شاید تصور کنید که حیوان خانگی شما نیازی به باکس حمل...

گاهی اوقات والدین حیوانات خانگی تصور می‌کنند که حیوان خانگی آن‌ها نیز مانند خودشان است و در هر شرایطی آن را با خود مقایسه می‌کنند. اما حقیقت این است که حیوانات از هر نظر با انسان تفاوت دارند. شاید تصور کنید که حیوان خانگی شما نیازی به باکس حمل ندارد. اما حیوانات خانگی خیلی زودتر از ما خسته می‌شوند یا در خیابان و جمع‌های شلوغ وحشت می‌کنند. باکس حمل می‌تواند علاوه بر این که حمل این حیوانات را برای ما راحت می‌کند، یک محافظ جدی برای این حیوانات باشد. به همین خاطر در ادامه به بررسی مهمترین نکات برای خرید باکس حمل سگ و گربه خواهیم پرداخت. اگر شما نیز در فکر خرید باکس یا کوله حمل برای حیوان خانگی خود هستید، با ما همراه شوید.

چرا باید از باکس حمل سگ و گربه استفاده کنیم؟

همانطور که گفته شد، گاهی استفاده از باکس حمل سگ یا کوله گربه چندان ضروری به نظر نمی‌رسد. به همین خاطر ممکن است از خرید آن صرف‌نظر شود. اما والدین در شرایط خاصی متوجه می‌شوند که به این وسایل نیاز دارند. درواقع در بیان ضرورت‌های استفاده از از باکس حمل سگ و گربه می‌توان چنین مواردی را بیان کرد:

  • سگ‌ها و گربه‌ها اگرچه ممکن است در خانه بسیار مطیع و آرام باشند اما در خیابان و مکان‌های شلوغ ممکن است تا حدودی از کنترل خارج شوند که در این صورت اگر در یک باکس حمل سگ یا کوله گربه قرار داشته باشند، فرصتی برای خارج شدن از کنترل شما پیدا نمی‌کنند.
  • برخی از صداها مانند صدای بوق، صدای ترمز ماشین‌ها یا هر صدای بلند دیگر ممکن است سبب وحشت سگ یا گربه‌ها شود. به همین خاطر ممکن است آن‌ها پا به فرار بگذارند؛ اما اگر در داخل باکس حمل سگ یا کوله گربه باشند، نمی‌توانند فرار کنند.
  • برخی از افراد از حیوانات خانگی خوششان نمی‌آید، بنابراین بهتر است در مکان‌های عمومی مانند داخل اتوبوس، هواپیما یا… حیوان خانگی خود را در یک باکس یا کوله قرار دهید تا مزاحم افراد کناری نشوند.
  • اگر سگ یا گربه شما چند کیلو وزن داشته باشند و قرار باشد مسافت نسبتاً طولانی را طی کنید، ممکن است حیوان خسته شود و مجبور شوید خودتان آن را حمل کنید. در این صورت اگر حیوان در درون یک باکس یا کوله قرار بگیرد، حمل آن آسان‌تر خواهد بود، حتی وقتی حیوان خواب است، با هم می‌توانید آن را با خود به هر جایی که می‌خواهید ببرید!

موارد فوق دلایل کافی برای ضرورت استفاده از باکس حمل سگ و گربه یا کوله گربه و سگ هستند. البته هدف از خرید چنین باکس‌هایی، اسیر کردن این حیوانات نیست، بلکه صرفاً برای راحتی در حمل آن‌ها و همچنین یک راه مؤثر برای ایجاد امنیت برای خود این حیوانات در شرایط مختلف است. وقتی شما اوضاع را مناسب دیدید، می‌توانید حیوان خانگی دلبند خود را از باکس یا کوله خارج کنید تا آزاد باشد!

ویژگی‌های خرید استفاده از باکس حمل سگ

اگرچه استفاده از باکس حمل سگ اهمیت بسیاری دارد، اما نکته مهم‌تر، انتخاب باکس حمل مناسب برای سگ‌ها است. به همین خاطر در هنگام خرید و استفاده از باکس حمل سگ باید به چنین نکاتی توجه کرد:

نکات مهم‌ برای انتخاب باکس و کوله حمل سگ

  • ابعاد باکس حمل سگ

ابعاد باکس حمل سگ مانند خانه‌‌ای است که قرار است محلی امن برای سگ شما در طول سفر یا هر نوع جابه‌جایی باشد. در این صورت حیوان نیاز دارد تا در فضای امن و راحتی قرار بگیرد. باکس حمل سگ باید در اندازه‌‌ای باشد که حیوان بتواند به‌راحتی در آن بنشیند، تمام قد بایستد، دراز بکشد و حتی بچرخد. باکس سگ نباید مانند یک زندان تنک باشد، در این صورت حیوان از رفتن به داخل آن اجتناب خواهد کرد. برای به‌دست آوردن ابعاد مناسب باکس حمل سگ خود، کافی است بلندی و طول سگ را اندازه بگیرید که یک سری عدد به‌دست می‌آید. حالا 5 سانتی‌متر برای سگ‌های کوچک و 10 سانتی‌متر برای سگ‌های بزرگ به عدد به‌دست آمده اضافه کنید تا اندازه باکس حمل آن‌ها مشخص شود!

  • جنس باکس حمل سگ

باکس حمل سگ در انواع مختلفی در بازار موجود است که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. انواع باکس حمل سگ عبارتند از:

  • پلاستیکی
  • فلزی
  • ساکی یا کوله
  • چوبی

باکس‌های پلاستیکی وزن سبکی دارند، در حالی‌که باکس‌های فلزی استحکام بیشتری دارند. باکس‌های ساکی یا کوله‌ای برای حیوانات کوچک‌تر مناسبند چون وزن کمی دارند و راحت‌تر حمل می‌شوند. باکس‌های چوبی نیز معمولاً شکل و ظاهر زیبایی دارند که گاهی برای والدین اهمیت دارد. شما می‌توانید برحسب شرایط و صلاحدید خود، متناسب‌ترین نوع باکس حمل سگ‌تان را انتخاب نمایید.

  • حالت قفسه‌ای باکس حمل سگ

برخی از سگ‌ها از دیدن محیط اطراف لذت می‌برند. بنابراین باید از باکس‌هایی برای آن‌ها استفاده کرد که حیوان بتواند به‌راحتی از داخل آن بیرون را تماشا کند. اما برخی از حیوانات خانگی مانند توله‌ها، از دیدن تغییرات محیط بیرون دچار اضطراب می‌شوند. در این صورت بهتر است از باکس‌هایی برای حمل آن‌ها استفاده کرده که فضای بیرون چندان از داخل آن مشخص نباشد. البته باز هم این موضوع به صلاحدید شما در مشورت با دامپزشک پزشکی دارد!

موارد فوق باید در هنگام خرید یا استفاده از باکس حمل سگ توسط والدین مورد توجه قرار بگیرد تا در نهایت باکس حمل مناسبی برای این حیوانات وفادار تهیه شود.

ویژگی‌های خرید و استفاده از کوله گربه

در مورد خرید و استفاده از باکس حمل گربه یا کوله گربه نیز نکاتی وجود دارد که رعایت آن‌ها ای حداقل توجه به آن‌ها برای والدین ضروری است. این نکات به قرار زیر هستند:

  • ابعاد باکس حمل گربه

در تهیه باکس یا کوله گربه نیز باید ابتدا به ابعاد آن دقت کرد. باکس حمل گربه بسیار بزرگ سبب می‌شود تا حیوان در مسیر جابجایی تکان خورده و آسیب ببینند. این در حالی است که استفاده از باکس تنگ نیز سبب اضطراب حیوان می‌شود. بنابراین باید سایز متناسبی از باکس حمل را برای گربه‌ها انتخاب کرد که ضمن راحت بودن در آن، بتوان به‌راحتی آن‌ها را بدون آسیب حمل کرد.

  • جنس باکس حمل گربه

باکس حمل گربه نیز مانند باکس حمل سگ، ممکن است از جنس پلاستیک، فلز، چوب یا پارچه باشد. شما باید برحسب سبکی در حمل و راحتی حیوان خود، باکس با جنس مناسبی را برای گربه خود انتخاب کنید. اما حواستان باشد که صحیح نیست چند گربه را با هم توی یک باکس یا کوله قرار دهید. به همین خاطر گاهی استفاده از کوله گربه با جنس پارچه‌ای می‌تواند گزینه بهتری برای حمل یک گربه باشد. اما در صورتی که گربه شما حساس است یا سایز بزرگی دارد، استفاده از باکس‌های پلاستیکی، فلزی یا چوبی برای آن بهتر خواهد بود.

  • فضای داخل باکس حمل گربه

گربه‌های حیوانات بسیار تمیزی هستند و تحمل محیط کثیف را ندارند. همچنین علاقه زیادی به بازی و سرگرمی دارند. به همین خاطر می‌توانید در فضای داخل باکس حمل گربه، برخی از اسباب‌بازی‌های مخصوص حیوان خانگی خود را قرار دهید تا با خیال راحت در آن بازی کنند. گاهی برخی از باکس‌های حمل گربه به‌صورت بسیار تمیز و مبله به‌فروش می‌رسند. گاهی هم خود والدین فضای داخل باکس را برای گربه خود مبله می‌کنند، یعنی فضای تمیز و ایده‌آلی را برای گربه خود در آن می‌رسازند. گاهی هم برای اینکه گربه را مشتاق ورود به باکس کنند، از غذای گربه مفید یا تشویقی‌های گربه در داخل باکس استفاده می‌کنند. بهرحال غذای گربه مفید از غذاهای موردعلاقه این حیوانات است و می‌تواند برای تشویق آن‌ها برای ورود به باکس بسیار مناسب باشد!

با در نظر گرفتن موارد بیان شده می‌توان باکس حمل گربه یا کوله گربه مناسبی را خریداری کرد تا گربه زیبای شما به‌راحتی در آن قرار بگیرد و از آن وحشت نداشته باشند.

نکات مهم‌ برای انتخاب باکس و کوله حمل سگ

آیا می‌توان از باکس حمل سگ و گربه به‌جای هم استفاده کرد؟

همانطور که گفته شد، مهم‌ترین نکته در خرید باکس حمل سگ و گربه، ابعاد آن‌ است. بنابراین ممکن است از نظر ظاهری، باکس حمل سگ و گربه با هم تفاوتی نداشته باشند، اما این اندازه متناسب آن‌ها است که اهمیت دارد. البته برخی از المان‌های ظاهری دیگر هم معمولاً در بین باکس‌های حمل سگ و گربه تفاوت ایجاد می‌کند. اگر حقیقتاً به حیوان خانگی خود علاقه دارید و به آن اهمیت می‌دهید، بهتر است باکس مناسب حیوان خانگی خود را دقیقاً برحسب اندازه آن از یک پت‌شاپ معتبر خریداری نمایید. همچنین با بزرگتر شدن حیوان خانگی‌تان، اندازه بزرگ‌تری از باکس حمل را برای آن در نظر بگیرید. در این صورت نگرانی از بابت مناسب بودن باکس حیوانات خانگی مانند سگ و گربه به‌جای هم نخواهید داشت.

خرید انواع باکس سگ و گربه در «دیجی پت»

باکس‌های حمل سگ و گربه باکیفیت در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شوند. خوشبختانه فروشگاه‌ها یا پت‌شاپ‌های معتبر بسیاری در سطح وب فعالیت می‌کنند که یکی از آن‌ها «دیجی پت» است. درواقع انواع باکس حمل سگ و گربه، انواع کوله گربه و سگ و حتی انواع غذای گربه مفید و غذای سگ مفید نیز در بستر این پت‌شاپ عرضه شده است که می‌توان با چند کلیک آن‌ها را سفارش داد. آن‌گاه در اسرع وقت سفارشات را درب منزل تحویل گرفت. علاوه بر این موارد، هر نوع مایحتاج دیگر گربه‌ها و سگ‌های خانگی در دیجی پت ارائه شده است. بنابراین شما می‌توانید همه نیازهای گربه یا سگ خود را از دیجی پت تهیه نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات خانگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید