طرز تهیه کسرول میت بال با طعم ایده آل در منزل


کسرول میت بال یک غذای لذیذ بین المللی می باشد که با وجود اسم سخت و تصویر اولیه ایجاد شده در ذهن از آن، می توان آن را در آشپزخانه منزل خود تهیه نمود. آرگا در این مطلب طرز تهیه کسرول میت بال را آموزش می دهد.

کسرول میت بال غذایی خوش طعم و غنی از پروتئین می باشد که با استفاده از گوشتهای قلقلی آماده شده با دست، نان سیر، سس مارینارای دست ساز، پنیر پارمسان، موزارلا و پنیر بوترکیزه قابل تهیه شدن است. طعم دلچسب این غذا باعث می شود تا صرف زمان زیاد به نظر شیرین و ارزنده باشد. در این مطلب شما را با طرز تهیه کسرول میت بال آشنا می کنیم.

کسرول میت بال یک غذای خوش طعم با اصالت سوئدی می باشد که بعنوان غذایی بین المللی در تمامی جهان شناخته می گردد. این غذا کاسرول گوشت می باشد که در آن گوشت همراه گوجه فرنگی تازه، سس گوجه فرنگی، ادویه جات تهیه شده و مزه ای خوب و دلچسب را شامل می شود.

طرز تهیه کسرول میت بال با طعم ایده آل در منزل

مواد لازم

  • ۲۵ گرم کره
  • ۲۰۰ گرم گوشت چرخکره یا گوشت مرغ
  • یک پیمانه شیر
  • یک دوم پیمانه پنیر پارمیزان
  • یک دوم قاشق چای خوری پودر سیر
  • دو عدد پیاز
  • دو قاشق غذاخوری آرد سفید
  • یک قاشق غذاخوری رب گوجه
  • اندازه نیاز آویشن
  • اندازه نیاز آویشن
  • اندازه نیاز فلفل سیاه
  • اندازه نیاز نمک

طرز تهیه کسرول میت بال خوش طعم در منزل

ابتدا گوشت چرخکرده را درون ظرفی گود ریخته و بعد ۱ پیاز را به رند ریز بزنید، پس از رنده شدن آب پیاز را جدا کرده و به گوشت چرخ کرده بیفزایید.
سپس پودر سیر را با فلفل سیاه و نمک به ترکیب پیاز و گوشت افزوده و ترکیب را با کمک دست به مدت پنج تا ده دقیقه ورز بدهید، به طوری که انسجام یافته و چسبنده گردد. اگر مواد کسرول باز هم منسجم نشد و شل بود، مقداری آرد نخودچی به آن بیفزایید.
در این مرحله پس از این که مواد کسرول میت بال شما آماده شد، کوفته های قلقلی به سایز گردو جدا کرده و درون یک ظرف می چینید. سپس یک پیاز دیگر را نگینی و در اندازه ریز خرد نموده و درون یک تابه با مقداری روغن داغ تفت بدهید تا سبک و طلایی گردد. کمی زردچوبه نیز به آن افزوده و تفت بدهید. بعد کوفته های قلقلی را در آن بگذارید و زمان دهید تا با شعله متوسط و آرام آب انداخته و سرخ گردند.
بعد از سرخ شدن کوفته های قلقلی، آن ها را بیرون آورده و آرد سفید و کره را به تابه بیفزایید، باید خوب تفت بدهید تا عطر خامی آرد سفید از بین برود، در نهایت شیر را بیفزایید. بعد از ترکیب شیر با سایر مواد، رب گوجه فرنگی را نیز بیفزایید و با استفاده از قاشق بهم بزنید تا به خوبی حل گردد. سپس کوفته های قلقلی را دوباره به داخل تابه افزوده و بعد از گذشت ده دقیقه پنیر پارمیزان را با مقداری پودر آویشن بیفزایید.
در آخرین مرحله شعله زیر تابه را کم کنید تا آرام آرام سس به غلظت مورد نظر رسیده و به خوبی کوفته ها طعم دار شوند. در نهایت نیز کوفته های قلقلی را در ظرف سرو بچینید و سس را بر روی آن ها بریزید و با پوره سیب زمینی میل نمایید.
طرز تهیه کسرول میت بال با طعم ایده آل در منزل
در این مطلب شما عزیزان را با آموزش طرز تهیه کسرول میت بال آشنا کردیم تا با استفاده از این رسپی بتوانید یک آشپزی فوق العاده و نیز به همراه خانواده و دوستان و … طعمی نو و خارق العاده را چشیده و لحظات زیبایی را خلق کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی