بیش از 83 هزار غذای نذری در میان نیازمندان آبادان توزیع می شود


بیش از 83 هزار غذای نذری در میان نیازمندان آبادان توزیع می شود

درویش‌نژاد، از تهیه و پخت بیش از ۸۳ هزار پرس غذا و توزیع در میان نیازمندان آبادان به مناسبت ایام دهه ولایت و عید غدیر خم خبر داد و گفت: پخت و توزیع این غذا ها در بیش از ۶۰ نقطه با اولویت مناطق کم برخوردار و محروم انجام می گیرد.

«غلامرضا درویش نژاد» امروز (چهارشنبه ۱۴ تیرماه) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان خوزستان اظهار کرد: به مناسبت دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید سعید غدیر، ستادی با عنوان ستاد غدیر گروه های جهادی بسیج شهرستان آبادان تشکیل شد و از حدود ۲ ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.

مسئول ستاد غدیر گروه های جهادی بسیج شهرستان آبادان، افزود: غدیر یکی از نقاط تاریخی برجسته جامعه اسلامی است که پیامبر اکرم (ص)، جانشین خود برای ادامه مسیر الهی را به همگان معرفی کرد. یکی از سنت های حسنه در این عیدالاکبر که روایات عجیبی درباره آن نقل نموده اند و متاسفانه مورد غفلت واقع شده است سنت غذا دادن به افراد یا همان اطعام مومن است.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمود: غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد. در جای دیگر نیژ ایشان فرمودند: غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است. به گونه ای که امام صادق(ع) اصلاً این روز را روز اطعام الطعام نامیدند.

درویش نژاد، با اشاره به ظرفیت های گروه های جهادی، یاد آور شد: امسال نیز همچون سنوات گذشته ظرفیت گروه های جهادی را به جهت پویش اطعام غدیر پای کار آوردیم که با همکاری های جریان های مردمی و جهادی برنامه پخت بیش از ۸۳ هزار پرس غذا را در آبادان برنامه ریزی کردیم.

وی با بیان اینکه در ایام دهه ولایت توزیع غذای گرم در برنامه گروه های جهادی بوده است، بیان کرد: پخت و توزیع این غذاها در بیش از ۶۰ نقطه با اولویت مناطق کم برخوردار و محروم انجام می شود.

مسئول ستاد غدیر گروه های جهادی بسیج شهرستان آبادان، همچنین به حرکت های گروه های جهادی در سطح شهرستان آبادان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: علاوه بر طرح پخت و توزیع غذای گرم توسط گروه های جهادی، پویش خانه به خانه غدیر نیز اجرا گردید که بانوان محترم در منازل خود طبخ غذای نذری مشغول شده و این غذاها بوسیله خود بانوان در بین مردم توزیع می گردد.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی