توفان و توده گردوخاک در راه اصفهان/هواشناسی هشدار نارنجی صادر کرد


توفان و توده گردوخاک در راه اصفهان/هواشناسی هشدار نارنجی صادر کرد

اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره نفوذ توده گردوخاک به استان، وقوع توفان لحظه‌ای و فعال شدن کانون‌های گردوغبار داخلی طی ۵ روز پیش رو هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح نارنجی زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و سبب خسارت‌های احتمالی شود. هشدار نارنجی رنگ برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

اداره کل هواشناسی اصفهان ظهر امروز نسبت به نفوذ توده گردوخاک به استان و کاهش دید و کیفیت هوا، باد و گرد و خاک و وقوع تندباد لحظه‌ای از اواخر وقت فردا دوشنبه تا اوایل روز جمعه ۳۰ تیرماه هشدار داد.

براساس این اطلاعیه وزش باد شدید و وقوع توفان لحظه‌ای و فعال شدن کانون‌های گردوخاک داخلی در مناطق شرق و شمال استان و خیزش گرد و خاک تا مرکز استان اصفهان را طی این مدت در بر خواهد گرفت.

باد شدید و خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا از روز دوشنبه تا جمعه پیش رو در مناطقی چون خوروبیابانک، چوپانان، اردستان، مهاباد، زواره، انارک، نائین، ورزنه، بادرود، آران و بیدگل، کاشان، اصفهان، شرق اصفهان، نجف آباد، مورچه خورت، مبارکه، شهرضا، زرین شهرو کبوتر آباد فرا می‌گیرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه نسبت به خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده وکهن‌سال و نهال‌ها و نیز اختلال در تردد محورهای مواصلاتی استان با استان‌های قم، سمنان و یزد هشدار داده و توصیه کرده است که شهروندان بویژه گروه‌های آسیب پذیر از جمله افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، سالمندان، زنان باردار و کودکان از حضور در فضای باز خودداری کنند.

در اطلاعیه هواشناسی اصفهان همچنین بر لزوم مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره تاکید شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان