اعلام آمادگی سازمان مرکزی تعاون روستایی در اجرای کشت قراردادی


اعلام آمادگی سازمان مرکزی تعاون روستایی در اجرای کشت قراردادی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: ما آماده‌ایم به عنوان مجری یا مباشر کشت قراردادی اقدام کنیم.

اعلام آمادگی سازمان مرکزی تعاون روستایی در اجرای کشت قراردادی

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا هادربادی در پنجمین جلسه کشاورزی قراردادی گندم، جو و دانه‌های روغنی اظهار کرد: این سازمان از ظرفیت‌های بزرگی برخوردار است و می‌تواند در اجرای کشت قراردادی مؤثر باشد.

وی افزود: سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور بیش از ۸ هزار تشکل، ۱۵۰۰ اتحادیه و تعاونی تولید و ۳ هزار تعاون روستایی، ۲۶ شرکت سهامی زراعی فعال و ۱۰ کشت و صنعت فعال در کشور دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ها در کشت قراردادی استفاده کرد.

هادربادی ادامه داد: علاوه بر بسته حمایتی وزارت جهاد کشاورزی، ما ظرفیت بزرگ انباری داریم و در حوزه مکانیزاسیون و بذر هم می‌توانیم برای کشت قراردادی انگیزه ایجاد کنیم.

وی در عین حال به طراحی سامانه کشت قراردادی اشاره کرد و گفت: از چند ماه پیش اتحادیه تعاونی تولید ما سامانه کشت قراردادی طراحی کرده و اکنون در مورد ذرت ایلام و خوزستان استفاده می‌شود و می‌تواند تسری به کل کشور پیدا کند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور خاطرنشان کرد: ما چند برنامه با اولویت گندم آبی و کلزا در همه استان‌های کشور آماده کرده‌ایم و می‌توانیم در مورد این دو محصول با کمک شبکه تعاون روستایی در حوزه کشت قراردادی به عنوان مجری اقدام کنیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آمریکا به دیوان بین‌المللی کیفری: سراغ اسرائیل بروید سراغتان می‌آییم