حرارت عشق به حسین در قلب مومنان حتی در قیامت هم خاموش نمی‌شود


حرارت عشق به حسین در قلب مومنان حتی در قیامت هم خاموش نمی‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: خداوند در قلب مومن حرارتی از محبت حسین(ع) قرار داده است که تا ابد و حتی در قیامت هم خاموش نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه به مناسبت دهه اول محرم در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخت و گفت: میزان شایستگی در کل موجودات جهان هستی قبل از اینکه به وجود بیایند در علم پروردگار معلوم بود.

وی افزود: طبق فرمایش امیرمومنان امام علی(ع) در عالم چیزی نبود اما در آگاهی خداوند شایستگی‌ها و عدم شایستگی‌های موجودات خلقت روشن بود و این علم سبب نشد تا کسانی که شایستگی ندارند را خلق نکند همه را آزاد آفرید و به همه اختیار داد؛ اما کسانی که از خود شایستگی نشان دادند فیوضات مبارک او را در هر زمینه‌ای دریافت کردند و برخی هم به اختیار خود فیوضات الهی را نپذیرفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند در علم ازلی خود می‌دید که حر شایستگی دارد بنابراین توبه را نصیب او کرد، اظهار داشت: اینجا مطلب آنقدر دقیق است که جای هیچ چون و چرایی برای کسی باقی نمی‌ماند. پروردگار در علم ازلی خود هیچ کس را برای دریافت فیوضات اجبار نمی‌کند، اگرچه شما می‌توانید شایستگی نشان دهید و فویضات را دریافت کنید.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ظرفیت و شایستگی و گنجایش ۱۴معصوم(ع) پیش از اینکه آفریده شوند در علم خدا دیده می‌شد، ابراز کرد: خداوند تسلیم بودن و گنجایش معرفتی اهل‌بیت(ع) را در علم خود می‌دید بر اساس همین گنجایش فیوضات را سهم آنها کرد. برای ما هم سهمی گذاشت که به ۱۴ معصوم(ع) داده است و در قرآن به ما فرمود که سهم شما نزد اهل بیت(ع) است. در وجود اهل بیت(ع) هیچ بخلی وجود ندارد که فیوضات الهی را به شما هدیه کنند.

وی با بیان اینکه زیارت جامعه امام هادی(ع) را با دقت و با معنا و فهم آن بخوانید آنجا نشان می‌دهد که خداوند سهم ما را نزد آنها قرار داده است، عنوان کرد: سهمی از ما نزد امام حسین(ع) است که در نزد سایر ائمه معصومین(ع) وجود ندارد. طبق فرمایش رسول خدا(ص) هرکس در هر جا خلوت و جلوت برای حضرت امام حسین(ع) گریه کند می‌تواند این سهم را دریافت کند. هیچ گاه به این فکر نکنید که ممکن نیست چرا که کرم خداوند بی‌نهایت است. وجود خداوند خزائنی است که همه از او ارتزاق می‌کنند و تمام نمی‌شود.

حجت‌الاسلام انصاریان با بیان اینکه گریه کن بر امام حسین(ع) شامل مغفرت پروردگار است، گفت: همه گناهان گریه کن بر امام حسین(ع) غیر از حق‌الناس پاک می‌شود. امام رضا(ع) می‌فرمایند کسی که برای حسین(ع) ما به اندازه یک بال مگس گریه کند خداوند تمام گناهان او را از کوچک تا بزرگ می‌بخشد. شاید کسی بگوید باور آن سخت است اما اگر به حر نگاه کند باور خواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گریه کنندگان بر امام حسین(ع) مورد رحمت خاص خداوند هستند، اظهار کرد: طبق روایات گریه کنندگان بر امام حسین(ع) در روز قیامت تنها نمی‌مانند، همه اهل بیت(ع) شفیع او هستند. ما امام حسین را آنگونه که باید نشناختیم.

وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) به نقل از جانب پیامبر(ص) گفت: حضرت می‌فرمایند خداوند محبت امیرمومنان(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را افزون بر قلب مومنان حتی در قلب منافقان و کافران هم قرار داده است. در همین تهران مشاهده کردید که چقدر از افراد خارج از اسلام برای امام حسین(ع) نذری و غذا می‌دهند و انفاق می‌کنند بر همین اساس حضرت فرماید هیچکس را برای عشق به امام حسین (ع) سرزنش نکنید.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه خداوند سهمی از امام حسین را برایمان در نزد خود قرار داده است، گفت: خداوند نماز را به پیامبر اسلام(ص) واجب کرده است و فرموده است برای همه عالم از من مغفرت بخواه. فقط به حضرت موسی(ع) پیغام دادم اگر برای کل جهانیان از من مغفرت بخواهی حاضرم بیامرزم فقط درباره یک نفر از من مغفرت نخواه و آن شمر است چراکه او دل انبیا، مومنان و همه عالم را سوزانده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه احدی در این عالم از پاداشی که خداوند برای نماز شب قرار داده است خبر ندارد، ابراز کرد: خداوند هر مومنی را که می‌خواهد خلق کند در پهنای وجودش عشق به امام حسین(ع) را قرار می‌دهد. محبت پنهانی به امام حسین(ع) در باطن تمام مومنان قرار داده است.

وی در پایان با استناد به روایتی از پیامبر(ص) خاطرنشان کرد:‌ خداوند در قلب مومن حرارتی از محبت حسین(ع) قرار داده است که تا ابد و حتی در قیامت هم خاموش نمی‌شود. تنها کسی که با بدن بی‌سر وارد قیامت می‌شود امام حسین(ع) است. یکی از یاران امام صادق(ع) عرض کرد بهترین و بالاترین لذت در بهشت چه چیزی است، امام فرمودند لذتی بالاتر از تماشای چهره امام حسین(ع) وجود ندارد.

پایان پیام/487



معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان