ویدئو/ اولین دختری که با حجاب در جام جهانی فوتبال بانوان بازی کرد!


نُهیله بنزینه که برای اولین بازی مراکش در جام جهانی فوتبال زنان مقابل آلمان وارد زمین می‌شود، در آستانه تاریخ‌سازی است. به گزارش وقت صبح به نقل از فرارو، نُهیله بنزینه نه تنها عضو یکی از اولین تیم‌های عربی یا شمال آفریقا خواهد بود که در...

نُهیله بنزینه که برای اولین بازی مراکش در جام جهانی فوتبال زنان مقابل آلمان وارد زمین می‌شود، در آستانه تاریخ‌سازی است.

به گزارش وقت صبح به نقل از فرارو، نُهیله بنزینه نه تنها عضو یکی از اولین تیم‌های عربی یا شمال آفریقا خواهد بود که در جام جهانی شرکت می‌کند، بلکه این مدافع ۲۵ساله اولین بازیکنی خواهد بود که جام جهانی با حجاب حضور می‌یابد.

نهیله و شیرهای اطلس روز دوشنبه در ملبورن استرالیا به مصاف آلمان قهرمان دو دوره جام جهانی خواهند رفت.

غزلان الشباک، کاپیتان تیم ملی مراکش روز یکشنبه گفت: ما مفتخریم که اولین کشور عربی هستیم که در جام جهانی زنان شرکت می‌کنیم. و احساس می‌کنیم که مسئولیت بزرگی داریم که تصویر خوبی ارائه دهیم و دستاوردهای تیم ملی مراکش را به نمایش بگذاریم.

در این زمینه، اسماء هلال، یکی از بنیانگذاران شبکه زنان مسلمان در ورزش، در مورد حجاب گفت:

دختران به نُهیله نگاه می‌کنند و می‌گویند ممکن است من باشم.

وی افزود: همانطور که تصمیم گیرندگان و مدیران خواهند گفت، ما باید در کشورمان بیشتر تلاش کنیم. تا این فضاهای قابل قبول، باز و فراگیر برای زنان و دختران برای شرکت در این بازی ایجاد شود.

ویدئو/ اولین دختری که با حجاب در جام جهانی فوتبال بانوان بازی کرد!

تجلیل فیفا

چند روز پیش نیز اکانت رسمی فدراسیون بین‌المللی فوتبال از ملی‌پوش مراکشی که در جام جهانی زنان حضور دارد، تجلیل کرد.

اکانت فیفا در توییت خود که به تصویر نُهیله بنزینه پیوست کرده است، اضافه کرده است. که ستاره مراکشی اولین بازیکنی خواهد بود که با روسری در مسابقات شرکت می‌کند.

نُهیلة بنزینه – که برای باشگاه ارتش سلطنتی بازی می‌کند – قبلا در اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آفریقا ۲۰۲۱ شرکت کرده بود.

فیفا از سال ۲۰۰۷ استفاده از حجاب در مسابقات بین المللی فوتبال را ممنوع کرده بود، اما در سال ۲۰۱۴ این تصمیم را پس گرفت.

در جام جهانی ۲۰۲۳ زنان که به میزبانی استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود تیم ملی زنان مراکش در گروه H در کنار آلمان، کلمبیا و کره جنوبی قرار دارد.

۳۲ تیم ملی جام جهانی ۲۰۲۳ زنان در هشت گروه چهار تیمی تقسیم شده‌اند. تیم‌های ملی هائیتی، ایرلند، مراکش، پاناما، فیلیپین، پرتغال، زامبیا و ویتنام اولین حضور خود را در عرصه ارشد فوتبال زنان جهان تجربه می‌کنند.

در تاریخچه جام جهانی فوتبال زنان تاکنون تیم‌های ملی آلمان (۲ بار)، ایالات متحده آمریکا (۴ بار)، ژاپن و نروژ (هر کدام یک بار). موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شده‌اند.

نخستین تورنمنت این جام که هر چهار سال یک بار دنبال می‌شود، در سال ۱۹۹۱ برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!