مسئله امامت شبیه مسئله نبوت است/میهمانی غدیر حرکت عارفانه و عاشقانه مردم است


مسئله امامت شبیه مسئله نبوت است/میهمانی غدیر حرکت عارفانه و عاشقانه مردم است

امام جمعه موقت یاسوج مسئله امامت را شبیه مسئله نبوت دانست و گفت: چون همه شرایع که در پیامبر گرامی اسلام وجود داشت به جز مسئله نبوت و وحی، خداوند همه را به امام علی(ع)و سایر امامان عطا فرموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید علی صالح موسوی اعظم» ظهر امروز (۱۶ تیر ماه) در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: با شرافت‌ترین، با ارزش‌ترین و گرامی‌ترین از بین همه مخلوقات خداوند تبارک و تعالی، پارساترین آنها است.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه زرق و برق دنیوی ملاک نیست، گفت: باورها و اعتقاداتی که همراه با عمل نسبت به عمل به فرامین و دستورات خداوند تبارک و تعالی بر انبیا الهی ابلاغ فرموده و انبیا نیز مامور به تبلیغ آن بوده‌اند، ارزش هستند.

وی با اشاره به اینکه خداوند تبارک و تعالی اسامی زیادی را برای روز قیامت در قرآن بیان فرموده، ادامه داد: یوم القیامه، یوم الندامه، یوم الحساب، یوم الواقعه و ... که هر کدام از آنها دارای اسراری است.

حجت الاسلام موسوی اعظم خاطرنشان کرد: خداوند متعال به مناسبت‌های مختلف آن عظمتی را که برای قیامت در قرآن بیان می‌کند، برای بیدار شدن و حالت تنبه پیدا کردن انسان است.

امام جمعه موقت یاسوج تاکید کرد: خداوند به قیامت سوگند یاد می‌کند که این سوگندها عظمت جایگاه عظیمی را که خداوند برای انسان‌ها در سرای دیگر قرار داده، بیان می‌کند.

وی بیان کرد: خداوند متعال نعمت‌های بسیاری به انسان‌ها عطا و مرحمت فرموده که این نعمت‌ها شامل نعمت‌های ظاهری، نعمت‌های باطنی، نعمت‌های مادی، نعمت‌های معنوی و...هستند.

حجت الاسلام موسوی اعظم یادآور شد: هیچ نعمتی در برابر نعمت نبوت و امامت برای جامعه بشری و برای اهل باور قابل مقایسه نیست.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: همه نعمت‌ها ارزشمند هستند ولی نعمتی که قابل ارزش به معنای واقعی کلمه بوده و باید مورد توجه و عنایت انسان‌ها قرار گیرد، نعمت‌های باطنیه که همراه با باور، مسائل توحیدی و اعتقاد به مبدا و معاد را در بر داشته باشد، است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، گفت: انسان های مومن از خدا می‌خواهند که ما را در زمره متوسلین به امیرالمومنین امام علی علیه السلام قرار دهد.

حجت الاسلام موسوی اعظم با اشاره به اینکه عید غدیر خم، روز اکمال دین و اتمام نعمت است، افزود: رضایت، خوشنودی و غفران رحمت الهی نصیب کسانی می‌شود که به ولایت امیرالمومنین امام علی علیه السلام اعتقاد و باور دارند.

وی ضمن تاکید بر اینکه مسئله امامت انتخابی نیست، بیان کرد: خداوند تبارک و تعالی هدایت افراد جامعه را به دست انسان های ناصالح قرار نمی‌دهد و همان طور که نبوت انبیا مستقیماً از طرف خداوند تبارک و تعالی بوده، نصب امام نیز از طرف خداوند متعال است.

حجت الاسلام موسوی اعظم خاطرنشان کرد: باید منشور امیرالمومنین امام علی علیه السلام برای مالک اشتر، نامه امام خطاب به فرزندش امام حسن مجتبی علیه السلام و سایر نامه‌های این امام و مطالب نهج البلاغه تدریس می‌شد.

خطیب موقت نماز جمعه یاسوج با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام در خطبه طولانی غدیر مطلبی را بیان می‌فرماید که آنها از جانب خداوند متعال بیان می‌شود، گفت: پیامبر(ص) می‌فرماید «ای انسان‌ها برای کسی برتری و احترام قائل باشید که خدا به او برتری و فضیلت داده، زیرا فضیلت، کرامت و منصب از طرف خداوند است».

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) می‌فرماید «امیرالمومنین کسی است که باطل را نابود می‌کند و مردم را از گرایش به باطل باز می‌دارد»، ابراز داشت: سخنان ائمه اطهار (ع) و پیامبران همه در جهت رشد و تکامل جامعه است.

حجت الاسلام موسوی اعظم مسئله امامت را شبیه مسئله نبوت دانست و گفت: چون همه شرایع که در پیامبر گرامی اسلام وجود داشت به جز مسئله نبوت و وحی، خداوند همه را به امام علی(ع)و سایر امامان عطا فرموده است.

امام جمعه موقت یاسوج به برپایی موکب های «میهمانی غدیر» در شهر یاسوج اشاره کرد و افزود: امروز حرکت همراه با معرفت، عشق و علاقه در شهر یاسوج مشاهده شد و امیدواریم هرسال بهتر، پررونق تر و با عظمت تر برگزار شود.

وی از مسئولان ولایت مدار که قلب آنها سرشار از محبت به امام علی (ع) است، تقدیر و تشکر کرد و گفت: این حرکت یک حرکت عارفانه و عاشقانه ای از مردم بود، زیرا غدیر همه هستی، باور، عشق، ایمان، محبت، انسانیت، شرافت، سخاوت، شجاعت و همه مجموعه فضایل و مکارم است.

حجت الاسلام موسوی اعظم ضمن طلب رحمت و مغفرت برای مرحوم آیت الله خزعلی، بنیانگذار بنیاد غدیر در کشور، گفت: هم اکنون در همه کشورهای عالم جشن غدیر در حال برگزاری بوده و در کشورمان نیز این جشن ها در حال برگزاری هستند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه