زمینه‌سازی ظهور باید مهمترین اثر عزاداری های حسینی باشد


 زمینه‌سازی ظهور باید مهمترین اثر عزاداری های حسینی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی گفت: مهمترین اقدام شیعیان در احیای امر اهل بیت(ع) مقدمه‌سازی ظهور برای امام زمان(عج) است. مهمترین اثر جلسات سوگواری برای امام حسین(ع) این است که ما را به ارتباط با امام زمان(عج) برساند.

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه به مناسبت دهه اول محرم در هیات رایه‌العباس شمیرانات به سخنرانی پرداخت و گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند ای شیعیان امر ما را احیا کنید. مهمترین اقدام شیعیان در احیای امر اهل بیت(ع) مقدمه‌سازی ظهور برای امام زمان(عج) است. مهمترین اثر جلسات سوگواری برای امام حسین(ع) این است که ما را به ارتباط با امام زمان(عج) برساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه ما باید به سمت ظهور حرکت کنیم، عنوان کرد: امام زمان(عج) منتظر یاران خود است که او را یاری کنند. یاران او باید آمادگی‌های لازم را کسب کنند. حضرت فاطمه زهرا(س) می فرمایند «مثلِ امام همچون کعبه است که مردم باید به سمت او بروند». در زمینه سازی ظهور هم ما باید به سوی امام زمان(عج) برویم.

وی با بیان اینکه درباره ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) صرفا آمادگی‌های فردی کافی نیست، ابراز کرد: در طول تاریخ افراد صالح فراوان بودند اما صالح بودن کافی نیست بلکه باید جامعه شیعه در کل صالح شود و اکثریت شیعیان آمادگی یاری حضرت امام زمان(عج) را داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: دوران حکومت امام زمان(عج) دوران عقلانیت، معنویت، اخلاق و قانون الهی است که باید جامعه تحمل آن را داشته باشد. سخن گفتن درباره این مسائل آسان است اما عمل به آنها ساده نیست.

این استاد حوزه علمیه افزود: امام زمان(عج) می فرمایند اگر شیعیان ما همه با هم، یکدل بودند و به عهد خود وفا می‌کردند، ظهور به تاخیر نمی‌افتاد؛ بنابراین جامعه باید آمادگی ظهور امام زمان(عج) را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در توصیه‌ها بسیار به جمعی عمل کردن شیعیان تاکید شده است. گفت: تربیت الهی برای این است که پیوند جامعه شیعه محکم شود. به عنوان مثال درباره نماز و دعا به جماعت بسیار تاکید شده است. در حدیث کساء و تشیع مومنان هم به جمع تاکید شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه خداوند دوست دارد که نگاه مومنان جمعی شود و از منیت خارج شوند. عنوان کرد: اهل‌بیت(ع) شاگردان خود را طوری تربیت کرده بودند که افزون بر خود به دیگران هم توجه کنند. در روایات اهل‌بیت(ع) به صله رحم، عیادت و دیدار با مومنان و شاد کردن قلب مومنان بسیار توصیه شده است.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: مومنان نسبت به هم کینه نکنند، پیوند آنها باید با صمیمیت همراه باشد. جامعه شیعه باید همدل و با صفا در کنار هم برای ظهور آماده شوند همان گونه که اصحاب امام حسین(ع) در کربلا فدای یکدیگر می‌شدند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی