مدال برنز کیانی و سلیمی در تکواندو قطعی شد


مدال برنز کیانی و سلیمی در تکواندو قطعی شد

دو تکواندوکار تیم ملی دانشجویان ایران با برتری مقابل رقبای خود به مرحله نیمه نهایی صعود کرده و مدال برنز خود را قطعی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در روز پایانی مسابقات تکواندو در بخش انفرادی یونیورسیاد جهانی که در چنگدوی کشور چین جریان دارد، بامداد امروز چهار نماینده کشورمان به دیدار رقبای خود رفتند. ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم و آرین سلیمی در وزن ۸۷- کیلوگرم ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی، نشان برنزشان را قطعی کردند. عرفان بزرگی و زهرا پوراسماعیل هم از دور مسابقات کنار رفتند.

در وزن ۵۳- کیلوگرم، کیانی ابتدا با قرعه استراحت مواجه شد و در اولین مسابقه «آروشاگشاوا» از ازبکستان را دو بر صفر شکست داد و سپس «ملینا» از آمریکا را نیز با همین نتیجه از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. کیانی با این برد مدال برنز خود را مسجل کرد و حالا در این مرحله به مصاف «گینگ گو» نماینده عنوان دار چینی می‌رود.

آرین سلیمی دیگر نماینده کشورمان در وزن ۸۷- کیلوگرم ابتدا «جان جیان» از چین تایپه را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت و در ادامه و مقابل «لوپیس» از اسپانیا با نتیجه مشابه پیروز از میدان خارج شد. با این پیروزی سلیمی راهی مرحله نیمه نهایی شد و مدال برنز خود را قطعی کرد. سلیمی در این مرحله برابر «بیلیچ» از کرواسی مبارزه می‌کند.

عرفان بزرگی در وزن ۶۳- کیلوگرم و زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳- کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران بودند که به ترتیب با شکست برابر نمایندگان کشورهای چین و آمریکا دستشان از مدال کوتاه ماند.

تیم ملی تکواندو ایران تاکنون ۳ مدال طلا توسط، مهدی حاجی موسایی، علیرضا حسین پور و میرهاشم حسینی، یک مدال نقره توسط آناهیتا توکلی و دو مدال برنز توسط مهران برخورداری و نرگس میرنوراللهی کسب کرده است. تیم پومسه کشورمان هم ۴ مدال برنز در این رقابت‌ها به دست آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش‌های رزمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403