اجرای طرح نور باران / قرآن در جامعه بیشتر یک کتاب مقدس است تا یک موجود زنده برای حل مشکلات


اجرای طرح  نور باران / قرآن در جامعه بیشتر یک کتاب مقدس است تا یک موجود زنده برای حل مشکلات

حجت الاسلام تقی زاده از برگزاری طرح نور باران خبر داد و گفت: این طرح در راستای جمع آوری قرآن های فرسوده مساجد سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علی تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم امروز چهارشنبه ۱۸ مرداد در نشست صمیمی به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز به خبرنگاران گفت: با توجه به بحران کرونا و تغییرات مدیریتی که در این مدت در سازمان دارالقرآن صورت گرفت، تصویر بیرونی سازمان دچار افت و خیزهای زیادی شد که امروز نیاز است یک تصویر سازی درست و جدیدی از سازمان ارائه شود که این امر برای ما نیز مهم و ضروری است. ضمن اینکه از همان اوایل مسولیت خود در سازمان با تلاش دوستان سعی کردیم کانال مجموعه نگاه درستی را انعکاس دهد ولی هنوز جای تقویت و توسعه دارد.

وی با اشاره به درخواست یکی از خبرنگاران مبنی بر ایده پردازی در حوزه قرآن تصریح کرد: حتما جلسه ای برای ایده پردازی در حوزه قرآن برگزار می کنیم و از نظرات خبرنگاران نیز در این زمینه استفاده خواهیم کرد. حجت الاسلام تقی زاده در ادامه افزود: در این مدت همکاران ما در سازمان دارالقرآن تلاش زیادی برای بهبود شرایط کردند ولی ارتباط با اصحاب رسانه و خبرنگاران باید عمیق تر و بهتر شود. ضمن اینکه تلاش می شود برای برگزاری نشست ها، اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان، پاسخگویی و مطالبات خبرنگاران با جدیت بیشتری دنبال شود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به سایت سازمان تصریح کرد: برای منظم شدن صفحه و ارتقا کیفیت سایت سازمان هم برنامه ای در نظر داریم. وی بیان کرد: در خصوص دغدغه های رهبری در مورد مساجد و آموزش و پرورش پیگیری هایی داشتیم و اقداماتی انجام دادیم که در نشست خبری آینده مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

وی با اشاره به جمع آوری قرآن های فرسوده از مساجد اظهار کرد: ما《طرح نور باران》با محوریت یکی از موضوعات بزرگ قرآنی کشور را برگزار کردیم بر همین اساس مقرر شد، قرآن های فرسوده سراسر کشور جمع آوری و در صورت نیاز به مرمت، مورد مرمت قرار گیرند و در غیر این صورت در فضای مناسب بازیابی و از کاغذ آنها مجدد برای چاپ قرآن مورد استفاده قرار گیرد. ضمن اینکه به تمام استان ها ابلاغ کردیم که فرایند جمع سپاری از مساجد را اجرایی کنند.

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به کمرنگ شدن قرآن در جامعه اظهار کرد: اینکه چرا اقبال از قرآن در جامعه حتی از مباحث اهل بیتی و هیأتی نیز کمتر است، باید ریشه یابی و بررسی شود. در این هزار و اندی سال هنوز آن گره و علقه ای که باید با حقیقت قرآن شکل بگیرد، صورت نگرفته است و کتاب قرآن در جامعه شیعی ما بیشتر یک کتاب مقدس است تا یک موجود حی و زنده که می تواند بسیاری از مسائل را حل کند.

رئیس سازمان دارالقرآن گفت: در مورد حمایت از موسسات قرانی هم چند برنامه جدی انجام دادیم ولی چون هنوز قطعی نشده نمی توانیم اطلاع رسانی کنیم در صورت نهایی شدن در نشست خبری آینده دقیق تر مطرح می شود.

پایان پیام/49

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟