روش تهیه سس لازانیا سفید


روش تهیه سس لازانیا سفید

پارسینه: طرز تهیه سس لازانیا سفید را با توضیحات کامل و کاملا کاربردی برای شما قرار داده ایم. شما عزیزان می توانید با مطالعه و اجرای این دستور، و تهیه لازانیا با بهره گیری از این سس، ترکیبی فوق العاده را برای خود و عزیزانتان تهیه کنید. با ما همراه باشید تا آموزش سس لازانیا سفید را کامل بیاموزید.

روش تهیه سس لازانیا سفید
به گزارش پارسینه به نقل از فرتاک نیوز، تمام سس ها و چاشنی ها برای خوشمزه تر شدن غذاها مورد استفاده قرار می گیرند. تمام سس هایی که در سراسر دنیا برای طبخ غذاهای مختلف استفاده می شوند، بر پایه 4 سس مادر تهیه می شوند و اکثر آنها نیز منشاء فرانسوی دارند. یکی از این سس های پایه، سس سفید است.
سس سفید یا همان سس بشامل، نوعی سس فرانسوی است و از آنجا که ما این سس را بیشتر در مواد مورد نیاز برای تهیه لازانیا دیده ایم، آن را به نام سس لازانیا سفید می شناسیم. در اصل سس سفید یکی از سس های مخصوص در آشپزی کشور ایتالیاست که در زیر انواع سس ها اشاره شده است:
سس بشامل
سس اسپانیایی
سس هالندیز
سس ولوته
سس گوجه فرنگی
اما پس از اینکه به کشور فرانسه برده شد، به پایه اصلی بیشتر غذاهای فرانسوی تبدیل شد. برای تهیه این سس، آرد را با کره، شیر و ادویه های ویژه مخلوط می کنند. از سس سفید در تهیه انواع غذاها استفاده می شود که معروف ترین آن ها لازانیا و انواع پاستا است.
برای تهیه سس لازانیا سفید می توانید با توجه به میزان آرد اضافه شده، غلظت سس را بر حسب سلیقه خود تعیین کنید.

مواد اولیه برای تهیه سس لازانیا سفید

کره بدون نمک : 100 گرم
آرد سفید : 3 قاشق غذا خوری
شیر : 2 پیمانه
نمک : به مقدار لازم
جوز هندی : یک چهارم قاشق چای خوری
فلفل سیاه : یک چهارم قاشق چای خوری

آموزش مراحل تهیه سس لازانیا سفید

مرحله اول

یک ظرف گود انتخاب کنید. ظرفی که انتخاب می کنید باید حجمی حدود دو برابر حجم شیر داشته باشد. آرد را درون ظرف ریخته و روی حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره را اضافه کرده و آرد را به همراه کره کمی تفت دهید تا رنگ آن کرمی شود. شیر را کم کم به آرد اضافه کنید و با استفاده از همزن دستی تند تند هم بزنید تا آرد گلوله نشود.

مرحله سوم

پس از اضافه کردن تمام شیر، نمک، فلفل و جوز هندی رنده شده را به سس لازانیا اضافه کنید و هم بزنید. مراقب باشید تا سس شما ته نگیرد. به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که سسی غلیظ بدست بیاید و طعم خامی آرد نیز گرفته شود. اکنون سس لازانیا سفید شما آماده است.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرامی‌داشت روز دختر در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین