حرکت بی سابقه مسلمانان برای یاری قرآن/ کمپین «هر قرآن، یک مسجد» در سوئد راه اندازی شد


حرکت بی سابقه مسلمانان برای یاری قرآن/ کمپین «هر قرآن، یک مسجد» در سوئد راه اندازی شد

یک گروه از تجار و جوانان مسلمان در سوئد باتوجه به هتک حرمت مکرر قران کریم کمپینی را با شعار «هر قرآنی که سوزاند می شود، به جای آن مسجدی در سوئد ساخته خواهد شد»، به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از استیپ نیوز، پس از هتک حرمت قرآن توسط پناهجوی عراقی در سوئد «مومیکا سلوان» با موافقت و حمایت پلیس و تشویق افراط گرایان و تکرار این هتک حرمت در هفته های اخیر، مسلمانان سراسر جهان به ویژه سوئد با برپایی تظاهرات و فراخوانی سفرای خود از این کشور نسبت به این مسئله اعتراض کردند.

اما یک گروه از تجار و جوانان مسلمان در سوئد به رهبری جوانی به نام «جمال» در پاسخ به اهانت به قرآن کریم کمپین «حال ما خوب است» را به همراه راه اندازی یک وب سایت رسمی به راه انداختند.

خالد المصطفی، یکی از اعضای هیئت مدیره این کمیپن به خبرگزاری STEP گفت: چند جوانان برنامه‌ ای را در تیک توک آغاز کردند که به ایستادن در برابر افراط گرایانی که به سوزاندن قرآن دعوت می کنند، فراخواندند. شعار آن این است«هر قرآنی که سوزاند می شود، به جای آن مسجدی در سوئد ساخته خواهد شد».

المصطفی افزود: این کمپین با حضور مسلمانان و مبلغان از جمله «عبدالله سوئدی» مبلغ مسلمانان که 20 سال پیش به اسلام گرویده است، تکمیل شد. تجار تازه مسلمان در سوئد نیز در کنار آنها در این مسیر ایستادند و برای یاری دین خدا و ساخت مسجد با آنها متحد شدند.

وی ادامه داد: این کمپین راه اندازی شد و مسلمانان امروز برای ساخت مسجد شماره 11 در سوئد از طریق اپلیکیشن سویش از داخل سوئد واپلیکیشن پای پال از خارج از سوئد گردهم می آیند.

المصطفی گفت: مدیران این کمپین ، سوئد را به 10 بخش تقسیم کردند و این کار را به هرمنطقه برای سهولت در شناخت یکدیگر و یک کلام شدن محول کردند و گروه‌های متحد یکدیگر راملاقات می کنند و شب و روز برای موفقیت کمپین شان هماهنگ می شوند.

وی ادامه داد: کمیته‌های حقوقی برای دفاع از آنها در سوئد تشکیل شده است. همچنین کمیته‌های مهندسی وضعیت مساجد را که درحال ساخت هستند، بررسی می کنند وکمیته‌های رسانه ای و تجاری نیز تشکیل دادند.

این عضو کمپین درباره تمایل مدیران برای گسترش در همه کشورهای اسکاندیناوی، گفت: تجربه سوئد برای جامعه مسلمانان اسکاندیناوی جذاب بود، به همین دلیل پیوستن به آن از نروژ، دانمارک وفنلاند آغاز شد. مسلمانان در کشورهای اسکاندیناوی شروع به برقراری ارتباط با این کمپین و هماهنگی برای راه اندازی آن در کشورهایشان و اتحاد مسلمانان کردند تا بایکدیگر متحد شوند و مساجد خدا را بسازند.

المصطفی درباره واکنش دولت سوئد نسبت به این کمپین، گفت: ما شهروندان سوئدی هستم که در این کشور زندگی می کنیم، مالیات می دهیم و به قوانین آن پایبند هستیم و زیر سقف قانون سوئد کار می کنیم.

وی ادامه داد: قانون به ما حق افتتاح انجمن اسلامی و انجام شعائر دینی با احترام به این کشور را می دهد. این کمپین تنها به ساخت مسجد اکتفا نمی کند، بلکه هرگونه کار بشردوستانه در هر نقطه ای را انجام می دهد و از آن حمایت می کند و قصد دارد از پروژه‌های انسان دوستانه در خاورمیانه حمایت کند که در اسرع وقت اعلام می شود.

پایان پیام/44

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

میرزا اسماعیل اربابی؛ بانی مجلسی که محفل حضور علما بود