به حجاب خود افتخار می کنم و هر باشگاهی بروم به آن پایبند می مانم


به حجاب خود افتخار می کنم و هر باشگاهی بروم به آن پایبند می مانم

نهیله بنزینه، مدافع تیم ملی فوتبال زنان مراکش که به عنوان نخستین بانوی محجبه در مسابقات جام جهانی زنان شرکت کرد، گفت: به حجاب خود افتخار می کنم و با هر باشگاهی که بخواهم قراداد ببندم بر حجاب خود پایبند می مانم.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: نهیله بنزینه، مدافع تیم ملی فوتبال زنان مراکش در شانزدهمین دوره جام جهانی فوتبال زنان در استرالیا و نیوزیلند 2023، برای نخستین بار به عنوان یک محجبه در مسابقات جام جهانی فوتبال زنان شرکت کرد.

نهیله بنزیه در گفت و گوی اختصاصی با شبکه خبری «العربی الجدید» گفت: بازیکنان تیم ملی مراکش به موفقیت خود در جام جهانی به ویژه پس از راهیابی به دور دوم برای اولین بار در تاریخ افوتبال مراکش و کشورهای عربی افتخار می کنند.

وی گفت: ما از دستاوردهایی که در استرالیا و نیوزلند به دست آورده‌ایم، بسیار خوشحالیم، و مردم مراکش و عرب را شاد کردیم.

این بازیکن 25 ساله در خصوص تاثیر شکست سنگین مقابل آلمان تاکید کرد: بدون توجه به قدرت حریف، بسیار غیرمنتظره و غافلگیرکننده بود.

وی درباره حضور خود با حجاب به عنوان اولین بازیکنی که در جام جهانی روسری به سر کرده است، گفت: هیچ جایی برای مقایسه ورزش و حجاب وجود ندارد. من در هر جایی که بازی کنم او به هر باشگاهی که بپیوندم، اعتقاد خود را حفظ خواهم کرد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: من به داشتن حجاب افتخار می کنم و به آن پایبند می مانم و به عنوان یک ستاره به هر باشگاهی بروم، شرط خود را می گذارم و از اعتقادات و اصول خود دفاع می کنم و در هر شرایطی از آن دست برنمی دارم.

نهیله بنزینه این بازیکن با توجه به اتفاقی که بین او و جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین ‌المللی فوتبال (فیفا) رخ داد، گفت: پس از پایان بازی با کلمبیا در دیدار با رئیس فیفا احساس غرور کردم.

وی گفت: رئیس فیفا به من تبریک گفت و از من به عنوان اولین بازیکن با حجاب در جام جهانی فوتبال زنان حمایت کرد.

این بازیکن فوتبال مراکشی گفت: رئیس فیفا به من گفت که به تو به عنوان اولین زن مراکشی و عرب که در جام جهانی با حجاب وارد مسابقه شدی، افتخار می کنیم. امیدواریم خداوند به شما توفیق دهد.

پایان پیام/43

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان