صنایع اصفهان باید پیشگام راه‌اندازی خانه‌های محیط‌زیست باشند


صنایع اصفهان باید پیشگام راه‌اندازی خانه‌های محیط‌زیست باشند

اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به وجود بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی و خدماتی در استان، گفت: صنایع باید پیشگام راه‌اندازی و فعالیت خانه‌های محیط‌زیست باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا لاهیجان زاده صبح شنبه در آئین افتتاح برخط ۱۷ خانه محیط زیست و هفت خانه فناور محیط‌زیست با بیان اینکه امروز سومین مرحله از بهره‌برداری خانه‌های محیط‌زیست در استان برگزار شد، اظهار داشت: در اصل پنجاهم قانون اساسی به وضوح اشاره شده که حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است و از این رو همه اقشار مردم بر اساس این اصل مترقی در حفظ و ارتقا محیط‌زیست سهم دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص محیط زیست، یک بند ویژه به موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی محیط‌زیست اختصاص یافته است و از این رو در راستای فرمایشات رهبری مسئولیت داریم که در حوزه فرهنگ محیط زیست فعالیت مستمر داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: فعالیت خانه‌های محیط زیست به گونه‌ای است که می‌تواند این سهم را به تمام بخش‌ها و مکان‌های مختلف مردمی منتقل کند.

لاهیجان زاده ادامه داد: فرآیند فعالیت خانه‌های محیط‌زیست آغاز شده و امید است در آینده در تمام دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی و بخش خصوصی و جای جای این استان شاهد فعالیت خانه‌های محیط زیست باشیم و مشکلات محیط زیست در یک جامعه را به بحث بگذاریم و افراد برای رفع مشکلات زیست محیطی پیگیر و مطالبه گر باشند.‌

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: یکی از شهرستان‌های تحت تأثیر آلودگی زیست محیطی در استان، لنجان است که به واسطه فعالیت کارخانه ذوب آهن بویژه در یکی دو هفته اخیر بسیار تحت تأثیر قرار داشت؛ از این رو وجود خانه‌های محیط زیست می‌تواند درخصوص رفع آلودگی شرکت‌هایی چون ذوب آهن هم افزایی ایجاد کند و این صنایع آلاینده باید بخش مناسبی از تولید و هزینه خود را به حفظ محیط زیست و سلامت جامعه اختصاص دهند.

لاهیجان زاده اضافه کرد: خانه‌های فناور محیط‌زیست نیز با همکاری کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی می‌توانند تکنولوژی‌ها و سیستم‌های مدرن و جدیدی که در حفظ محیط زیست تأثیر گذار باشد را به دستگاه‌های مربوطه معرفی کنند.

وی ادامه داد: در حوزه صنعت نیز امروز خانه‌های محیط زیست در شرکت شیر پگاه، پلی اکریل ایران، فرش فرخ سپر کاشان و شرکت سایپا سیتروئن افتتاح شد که با توجه به وجود تعداد زیاد صنایع در استان اصفهان لازم است که شاهد فعالیت خانه‌های محیط‌زیست بسیاری در سطح استان باشیم‌.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: یا توجه به وجود ۱۰ هزار واحد صنعتی و خدماتی در استان، افتتاح حدود ۳۰ خانه محیط زیست آغاز راه است و دستکم باید ۴۰۰- ۵۰۰ خانه محیط زیست در بخش صنعت استان افتتاح شود و صنایع باید پیش‌گام در این زمینه باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گلچین اشعار ترکی کوتاه و دو بیتی زیبا + مجموعه برگزیده شعر ترکی با موضوعات مختلف