جزئیات جدید لایحه حجاب/ کاشت ناخن ممنوع شد؟


جزئیات جدید لایحه حجاب/ کاشت ناخن ممنوع شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، پیشنهادات لایحه حجاب صرفا مطرح شده‌اند و مشخص نیست کدام یک از آنها در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شود. پس از مدت‌ها که کسی نمی‌خواست مسئولیت اجرای برخورد در موضوع «حجاب» را بر عهده بگیرد،...

به گزارش تجارت‌نیوز، پیشنهادات لایحه حجاب صرفا مطرح شده‌اند و مشخص نیست کدام یک از آنها در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شود.

پس از مدت‌ها که کسی نمی‌خواست مسئولیت اجرای برخورد در موضوع «حجاب» را بر عهده بگیرد، نهایتا به نحوی لایحه حجاب و عفاف در دستور کار سه قوه قرار گرفت که هیچ کدام به تنهایی در مظان تصویب و اجرای این لایحه پس از تبدیل شدن به قانون نباشند. پس از تدوین یک لایحه در قوه قضاییه و ارسال آن به دولت، قوه مجریه هم ویرایشی روی آن انجام داد و به مجلس فرستاد. مجلس هم که همواره شعار شفافیت داده و هنوز مصوبه‌ای در این مورد نداشته، برای تدوین نهایی این لایحه رای به بررسی آن مطابق اصل 85 قانون اساسی داد. طبق این اصل، لایحه به یک کمیسیون می‌رود که لایحه عفاف و حجاب نیز به کمیسیون قضایی ارسال شد. این کمیسیون 11 عضو دارد که طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، با دو‌سوم آرای اعضا، قانون می‌تواند تصویب شود. تبار سیاسی اکثر اعضای کمیسیون قضایی، از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری هستند. این کمیسیون بدون هیچ‌گونه شفافیتی و با سرعت زیاد مشغول بررسی لایحه است، به شکلی که در دو روز ابتدایی بررسی، 39 ماده از آن بررسی و تصویب شد.

برای این لایحه نمایندگان مجلس، پیشنهادات زیادی ارائه کرده‌اند. بر همین اساس، برخی پیشنهادات نمایندگان بر اساس شنیده‌ها از برخی منابع، می‌تواند جالب توجه باشد. با این وجود مشخص نیست کدام یک از این پیشنهادات تاکنون تصویب شده و خواهد شد. همچنین معلوم نیست کدام پیشنهادات در طول بررسی 39 ماده ابتدایی، مورد توافق نمایندگان حاضر در کمیسیون قرار گرفته است.

برای مثال شنیده شده پیشنهادی در پایان بند 12 مطرح بوده که، «استفاده از چادر به عنوان حجاب برتر برای کلیه دانشجو، معلمین و بانوان شاغل در آموزش و پرورش اعم از اداری و آموزشی الزامی و کاشت ناخن و مژه برای آنان ممنوع است». اضافه شود. همین پیشنهاددهنده در موردی دیگر خواستار «الزام دانش‌آموزان به استفاده از چادر» شده است.

همچنین طبق بند 21 برخی اعمال آرایشی و زیبایی ممنوع می‌شود: «تدوین لیست اعمال آرایشی و زیبایی مخالف موازین شرعی در آرایشگاه‌ها اماکن ورزشی و … و نظارت بر عدم انجام آن و ساز و کار لغو مجوز واحدهای عامل ظرف مدت یک ماه از ابلاغ قانون».

شنیده شده پیشنهادی نیز برای الحاق بند دیگری به این ماده ارائه شده بود که طبق آن، کاشت ناخن ممنوع خواهد شد: «ایجاد ساز و کار لازم به منظور نظارت بر کار آرایشگران بانوان و اعمال ممنوعیت در کاشت ناخن و مژه».

منبع: اعتماد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل و سلامت ناخن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا