نقش و جایگاه مسجد در جامعه اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت است / نگاه ها به مساجد باید قرارگاهی باشد


نقش و جایگاه مسجد در جامعه اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت است / نگاه ها به مساجد باید قرارگاهی باشد

حجت الاسلام غبیشاوی، نقش و جایگاه مسجد در جامعه اسلامی را بسیار مهم و حائز اهمیت خواند و گفت: انتظار می‌رود در شرایط کنونی مساجد پایگاه انسان سازی و بصیرت افزایی در جامعه برای ایجاد تمدن اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» ظهر امروز (جمعه ۲۷ مردادماه) در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه آبادان که در مصلای ثامن الائمه (ع) این شهر برگزار شد، با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به خاک میهن اسلامی، اظهار کرد: بازگشت این غیورمردان ایران زمین به کشور سرافرازانه و عزتمندانه بود چراکه شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان عزت و شرف ایران اسلامی هستند.

خطیب نماز جمعه آبادان، تحمل اسارت برای آزادگان دوران دفاع مقدس را بسیار دشوار و سخت خواند و افزود: آزادگان ما در آن دوران اسارت با استقامت در راه حفظ ارزش ها و آرمان‌های انقلاب، بزرگترین درس را به ملت‌های آزاده جهان دادند.

وی با بیان اینکه آزادگان قهرمانان ایران اسلامی و الگویی برای جوانان هستند، تصریح کرد: رزمندگان غیرتمند، سال‌ها رنج اسارت در زندان‌های رژیم بعثی عراق را به جان خریدند و در نهایت برای ملت ایران اسلامی آزادگی و عزت را به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام غبیشاوی، تاکید کرد: نسل‌های جدید نیز می بایست بدانند که رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس برای حفظ و استمرار انقلاب چه سختی‌هایی را متحمل شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز آتش سوزی سینما رکس آبادان و شهادت جمعی از شهروندان این شهر اشاره کرد و ابراز داشت: این حادثه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

امام جمعه آبادان، بر ضرورت انتقال واقعیت نظام طاغوت و ستم شاهی به نسل‌های بعد، تاکید کرد و گفت: بیان خاطرات دقیق و درست این حادثه ضروری است.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود، نقش و جایگاه مسجد در جامعه اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت خواند و بیان کرد: انتظار می‌رود در شرایط کنونی مساجد پایگاه انسان سازی و بصیرت افزایی در جامعه برای ایجاد تمدن اسلامی باشند.

حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه دید ما به مساجد باید قرارگاهی باشد، خاطر نشان کرد: با توجه به موقعیت اجتماعی، امامان مساجد می‌توانند به خوبی فرهنگ سازی کنند، چراکه مسجد باید در مسیر تمدن سازی اسلامی نقش اساسی داشته و پایگاه تربیت جوان مومن انقلابی پای کار باشد.

وی همچنین سپاه را سدی محکم و مستحکم در برابر تروریسم دانست و یاد آور شد: سپاه تنها نهاد قدرتمند مقابله با تروریست‌ها است و کشورهای غربی و آمریکا که خود تشکیل دهنده تروریسم هستند فقط شعار مبارزه با آن را می‌دهند.

خطیب نماز جمعه آبادان، با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش تاثیر گذاری در دفاع مقدس داشت، گفت: سپاه پاسداران پس از جنگ تحمیلی نیز نقش خود را در به قدرت رسیدن نظام به خوبی ایفا کرد.

وی در پایان به آغاز صادرات گاز از پالایشگاه آبادان اشاره کرد و ابراز داشت: برای نخستین بار در این پالایشگاه گاز صادر شد که جای تقدیر از مدیران و کارگران زحمت کش آن دارد.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی