راهپیمایی اربعین حسینی در عراق زیر ذره بین رسانه‌های عربی و خارجی


راهپیمایی اربعین حسینی در عراق زیر ذره بین رسانه‌های عربی و خارجی

رسانه‌های عربی و خارجی پوشش خبری راهپیمایی اربعین حسینی به سمت کربلای معلی را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقناالعربی، رسانه‌های عربی و خارجی پوشش خبری و مطبوعاتی مراسم اربعین امام حسین(ع) را با آغاز راهپیمایی زائران به کربلای معلی که بزرگ‌ترین راهپیمایی مراسم مذهبی در جهان است، شروع کردند.

این برای نخستین بار است که رسانه‌ ها چند روز قبل از فرارسیدن مراسم اربعین کار خود را اغاز کردند. پیش از این به پوشش خبری مراسم اربعین در 20 صفر اکتفا می کردند.

رسانه‌های خبری در گزارش‌های از آغاز راهپیمایی زائران و عرب از استان بصره عراق به سمت کربلای معلی خبر دادند.

این رسانه‌ها گزارش دادند: زائران شیعه از دورترین منطقه عراق یعنی رأس البیشه با پای پیاده و زیر آفتاب سوزان به راه افتادند تا به میلیون‌ها زائردیگر در مراسم اربعین بپیوندند.

تعدادی از مطبوعاتی عربی و خارجی گزارش هایی با عنوان « مراسم اربعین 2023 مصادف با چه زمانی است» منتشر کردند و خوانندگان خود را از زمان برپایی این مراسم میلیونی ویژه که زائران از سراسر جهان آن برپا می کنند، آشنا کنند.

این روزنامه‌ها اعلام کردند: مراسم اربعین از مناسبت‌های مهم شیعیان است، به طوری که مسلمانان شیعه این مراسم را برگزار می کنند و میلیون‌ها زائر در راهپیمایی اربعین به سمت کربلای معلی حرکت می کنند و در حرم امام حسین(ع) مراسم اربعین را که 40 روز پس از واقعه کربلا است،برگزار می کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!