قانونی برای رمزارزها تصویب نشده است


قانونی برای رمزارزها تصویب نشده است

رئیس دفتر بازرسی رئیس جمهور گفت:‌هنوز قانونی برای رمزارزها تصویب نشده است.

قانونی برای رمزارزها تصویب نشده است

‌به گزارش ایران اکونومیست، حجت‌الاسلام علی اشرف درویشیان در حاشیه همایش ملی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، در جمع خبرنگاران گفت: با وجود آنکه دولت و مجلس اقدامات خوبی در زمینه مقابله با رمزارزها انجام داده‌اند اما هنوز برای ساماندهی آن قانونی تصویب نشده است که باید قانون در این زمینه تهیه و تصویب شود.

وی افزود: رمزارزها یکی از زمینه‌های انجام پولشویی و تامین مالی تروریسم در کشور است که باید ساماندهی شود و برای این مسئله هم نیاز به تصویب قانون داریم.

درویشیان با بیان اینکه اقدامات مقابله با پولشویی باید به اطلاع مردم برسد، گفت: اقداماتی مانند فرار مالیاتی و فضای ناسالم اقتصادی انجام می‌شود که باید در قالب مبارزه با پولشویی با‌ آن مقابله شود و در عوض فعالیت‌های اقتصادی و کار سالم مورد تشویق قرار گیرد.

رئیس دفتر بازرسی رئیس جمهور اظهار داشت: عده‌ای از افراد با انگیزه فرار مالیاتی و پولشویی فعالیت‌های زیرزمینی انجام می‌دهند که باید با آن مقابله شود و در عین حال از جریان سالم تولید هم حمایت شود.

وی اضافه کرد: آیین‌نامه‌های مبارزه با پولشویی مترقی و به روز هستند اما متأسفانه تحریم‌ها اثر گذاشته و باعث افزایش فساد و فعالیت‌های غیرشفاف در کشور شده است و ما در زمینه مقابله با پولشویی هزینه‌های مادی و معنوی و انسانی زیادی داده‌ایم، از جمله در مبارزه با مواد مخدر، هزینه‌های مالی فراوان و تعداد زیادی شهید داده‌ایم و بیشترین هزینه معنوی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این زمینه پرداخت‌ کرده‌ایم.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر زیباترین خانم بازیگر جهان در دام منحرفان جنسی ! / نوه جذاب آمیتا باچان در دام پدوف...