7 درصد جمعیت کشور در سواحل مکران اسکان داده می‌شوند


7 درصد جمعیت کشور در سواحل مکران اسکان داده می‌شوند

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: براساس سیاست دولت در طول برنامه هفتم توسعه 7 درصد جمعیت کشور در سواحل مکران اسکان داده می‌شوند.

7 درصد جمعیت کشور در سواحل مکران اسکان داده می‌شوند

علیرضا جعفری در گفت‌وگو با ایران اکونومیست در مورد توسعه سواحل مکران و اسکان جمعیت در این سواحل گفت: نوار ساحلی در مکران ظرفیت بسیار مناسبی است که براساس سیاست کلان کشور قرار است یک شهر جدید به نام مکران شناسایی و احداث شود و همچنین توسعه شهر جدید تیس ایجاد می‌شود که این شهر هم‌اکنون موجود است، اما توسعه پیدا می‌کند.

وی همچنین گفت: در 27 نقطه نوار ساحلی در سواحل هرمزگان مراکز جمعیتی با رویکرد گردشگری و اقتصادی ایجاد می‌شود و اکثراً از ظرفیت‌های موجود برای توسعه این مناطق استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت:‌ قرار است براساس سیاست‌های برنامه هفتم به میزان 7 درصد جمعیت کشور در سواحل جنوبی و جنوب‌شرق مستقر شود.

جعفری در پاسخ به این پرسش که در شبکه‌های ماهواره‌ای در مورد شهر جدید گلبهار تبلیغات اغواکننده مبنی بر فروش زمین به شکل غیرحضوری و با ارقام ناچیز ارائه می‌شود گفت: به شدت این تبلیغات ماهواره‌ای نادرست بوده و غیرقطعی است. مردم به تبلیغات اغواکننده توجه نکنند که قصد کلاهبرداری دارند. ظرفیت شهر جدید گلبهار توسط شرکت شهر جدید آن مدیریت می‌شود و اگر کسی تمایل به خرید زمین یا آپارتمان دارد باید به صورت حضوری به شهر جدید گلبهار مراجعه کند و مسؤولان هم باید پاسخگو باشند، اما به شکل تبلیغات ماهواره‌ای و یا غیرمستقیم به هیچ‌وجه فروش زمین یا آپارتمان در گلبهار وجود ندارد.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا