نکات بهداشت جنسی مردان


راه ایجاد بسیاری از عفونت‌های اندام تناسلی و انتقال بسیاری از بیماری‌ها از طریق تماس جنسی است. پس رعایت اصول و نکاتی که از این مشکلات پیشگیری کند، بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

نکات بهداشت جنسی مردان

شفا آنلاین>سلامت جنسی>رعایت برخی نکات توسط آقایان در روابط جنسی و لحاظ کردن اصول بهداشتی قبل، بعد و در حین رابطه، موضوعی است که در این متن به آن می‌پردازیم.

به گزارش شفا آنلاین:راه ایجاد بسیاری از عفونت‌های اندام تناسلی و انتقال بسیاری از بیماری‌ها از طریق تماس جنسی است. پس رعایت اصول و نکاتی که از این مشکلات پیشگیری کند، بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در آقایان رعایت چند مورد قبل، بعد و در حین رابطه جنسی، به سلامتی آنها و شریک جنسی شان کمک زیادی خواهد کرد. این موارد عبارتند از:

1- رعایت بهداشت فردی در آقایان

همانطور که می‌دانید، اندام تناسلی به دلیل قرار گرفتن در معرض تعریق و همچنین به این جهت که محل خروج مایعات مترشحه از بدن هستند، می‌توانند مناطق ایده‌آلی برای رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها باشند. به همین جهت رعایت بهداشت مناطق تناسلی هم در آقایان و هم در بانوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تعویض روزانه لباس زیر، میزان شستشوی مناسب این اندام و ... می‌تواند بهداشت این مناطق را حفظ کند.

2- به حداقل رساندن تعداد شرکای جنسی

رعایت این مورد، به خودی خود می‌تواند اثر کاهنده‌ای در بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات دستگاه تناسلی داشته باشد. توصیه می‌کنیم با داشتن یک پارتنر جنسی، و اطمینان از سلامت او، تا حد زیادی از بیماری‌های مقاربتی مانند کلامیدیا، سوزاک، هپاتیت B، تبخال تناسلی و ... پیشگیری نمایید و سلامت جنسی خود را تضمین کنید.


3- استفاده از کاندوم

کاندم به عنوان ابزاری پوشاننده، می‌تواند راهی برای پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها باشد. ولی باید توجه داشته باشید، در موارد ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند زگیل تناسلی، کاندوم وسیله پیشگیری مناسبی محسوب نمی‌شود.

4- چک کردن ناحیه تناسلی

بررسی مناطق تناسلی توسط خود شخص، از نظر وجود ضایعات و تغییرات ایجاد شده در این اندام، و مراجعه به پزشک با مشاهده هر تغییری، می‌تواند به حفظ سلامت جنسی کمک کند.

5- ادرار کردن و شستشوی اندام جنسی بعد از داشتن رابطه جنسی

توصیه می‌کنیم بلافاصله پس از رابطه جنسی ادرار کنید و اندام جنسی خود را شستشو دهید. این کار به خودی خود، می‌تواند از بسیاری بیماری‌ها و مشکلات مربوط به روابط جنسی جلوگیری کند.

6- هشدارهای جنسی درباره بیماری کرونا ویروس

با توجه به شرایط کنونی حاکم و فراگیری بیماری کوید 19 یا کرونا ویروس، با وجود اینکه انتقال این بیماری از طریق تماس جنسی به اثبات نرسیده، ولی به جهت نزدیکی فیزیکی شرکای جنسی در حین رابطه، تاکید می‌شود، از برقراری ارتباط جنسی با افرادی که از سلامتی آنها در برابر بیماری کرونا اطمینان ندارید، خودداری کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...