دولت توانست با اقتدار مطالبات ایران را از سایر کشورها بگیرد


دولت توانست با اقتدار مطالبات ایران را از سایر کشورها بگیرد

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: دولت با اقتدار و مذاکرات مناسب توانسته بسیاری از مطالبات ایران را از سایر کشورها و در عرصه جهانی بگیرد و ما را عضو بریکس کند.

جواد عامری دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عملکردهای دولت سیزدهم، گفت: دو سال پیش که آقای رئیسی دولت را تحویل گرفت، بودجه دولت تقریباً صفر بود. حقوق بیشتر اقشار جامعه در ۸ سال دولت روحانی ثابت بود اما در سال آخر دولت وی به صورت ناگهانی حقوق یکسری از مشاغل را بالا برد و نکته اینجاست که این حقوق‌ها پرداخت نشد و پرداخت‌ها عملاً به دولت رئیسی موکول شد و بار مالی آن بر دوش دولت جدید قرار گرفت.

وی افزود: دو سال پیش وضعیت کشور در شرایط حاد کرونایی بود و روزی ۷۵۰ نفر جان خود را از دست می‌دادند و دولت وقت قبلی در آن شرایط حساس می‌گفت به خاطر کنوانسیون‌ها ما نمی‌توانیم دارو تهیه کنیم که در واقع بهانه‌ای بیش نبود.

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر در خصوص عملکرد دولت روحانی در زمینه صنایع کشور، گفت: در ابتدای دولت روحانی ما صادر کننده برق بودیم، اما به مرور در طول دولت وی با کمبود برق مواجه شدیم و نمی‌توانستیم برق تولید کنیم و این به دلیل ضعف عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم بود.

متأسفانه روحانی خودرو را کالایی سرمایه‌ای کرد

وی در ادامه در زمینه خودرو و افزایش قیمت ناگهانی آن، اظهار داشت: ما قبل از ریاست جمهوری روحانی به مردم وام می‌دادیم و از آنها می‌خواستیم که خودرو بخرند اما در زمان دولت روحانی به دلیل عدم مدیریت و سرمایه گذاری مناسب تولید خودرو به ۷۰۰ هزار دستگاه در سال رسید؛ در حالی که ما در هر سال به یک میلیون خودرو نیاز داشتیم یعنی رسماً ۳۰۰ هزار خودرو کمبود داشتیم و این عدم مدیریت باعث افزایش قیمت ناگهانی خودرو در کشور شده و از کالای هزینه‌ای به کالای سرمایه‌ای تبدیل شد و طبعاً این امر یکی از بزرگترین مشکلاتی بود که دولت روحانی به وجود آورد.

عامری با اشاره به برخی دیگر از مشکلات به‌وجود آمده از دولت دوازدهم و انتقال مشکلات به دولت اخیر، گفت: دولت روحانی، دولت بعدی را نیز مقروض کرده بود به گونه‌ای که در حال حاضر دولت سیزدهم ماهانه حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به خاطر اوراقی که دولت قبلی ایجاد کرده بود، سود پرداخت می‌کند. از دیگر نابسامانی‌هایی که دولت قبل به وجود آورد می‌توان به ارز ۴۲۰۰ اشاره کرد که باعث شد سود کلانی از تفاوت نرخ ارز دولتی و سایر ارزها به جیب دلال‌ها برود و منفعت کمی به دست مصرف کنندگان واقعی برسد.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: در فضای نابسامانی آقای رئیسی دولت را تحویل گرفت. ضمن آنکه شروع جنگ اوکراین نیز باعث افزایش قیمت چند برابری کالای‌های اساسی مانند گندم، مرغ، روغن و …در تمام دنیا شد و در این شرایط بحرانی، رئیسی مشکلات را مدیریت کرد و مشکلات مربوط به دارو را حل کردند به گونه‌ای که وضعیت ما از بیشتر کشورهای پیشرفته جهان بهتر شد.

حل مشکلات خودرویی کشور

وی با اشاره به حل مشکلات بخش خودرو، اذعان داشت: آقای رئیسی مشکلات مربوط به تولید خودرو را برطرف کرد به گونه‌ای که تولید خودرو از ۷۰۰ هزار خودرو در سال به بالای یک میلیون دستگاه در سال رسیده است. هرچند برخی از مشکلات مربوط به بازار خودرو همچنان وجود دارند، اما دلیل اصلی این مشکلات این است که آنها در طول ۸ سال به وجود آمده و انباشته شده بود امکان حل شدن آنها در دو سال وجود ندارد. اما همین که تولید خودرو الان بیشتر از نیاز مردم است، نشان می‌دهد

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه می‌توان با مدیریت صحیح سایر مشکلات کشور را حل کرد، درباره سایر دستاوردهای دولت، بیان کرد: در زمینه تولید برق شاهدیم که کشور دارای قطعی برق در منازل نیست. در عین حال از نظر اشتغال وضعیت کشور رو به بهبود است و در بخش درآمدها نیز روند مثبتی طی شده است. فروش نفت و درآمد آن افزایش یافته است، همچنین در زمینه راه آهن نیز ما پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم.

وی با اشاره به مذاکرات سیاسی موفق دولت سیزدهم با سایر کشورها گفت: دولت آقای رئیسی با اقتدار و مذاکرات مناسب توانسته بسیاری از مطالبات ایران را از سایر کشورها و در عرصه جهانی بگیرد. کشور به پیمان‌هایی مانند بریکس پیوسته و این خود باعث بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد شد.

عامری در پایان تاکید کرد: در مجموع می‌توان گفت که دولت رئیسی روند مثبتی را طی کرده است و به طور کلی خیلی از مشکلات را برطرف کرده و ان‌شاءالله در این دو سال باقی‌مانده نیز بتواند مانند دو سال گذشته دیگر مشکلات کشور را حل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک