مردم به زودی خبرهای خوبی در حوزه خودرو خواهند شنید


مردم به زودی خبرهای خوبی در حوزه خودرو خواهند شنید

زرندیه- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در آینده‌ای نزدیک مردم خبرهای خوبی در حوزه خودرو خواهند شنید.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی عصر جمعه در حاشیه افتتاح مجتمع فولاد دشتستان در زرندیه اظهار کرد: استراتژی مهمی که دنبال می‌کنیم همان چیزی است که در دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب مطرح شد و ایشان بر صادرات و تجارتی که مبتنی بر پشتیبانی تولید صنعتی باشد، تأکید جدی داشتند.

وی بیان کرد: مجتمع فولاد دشتستان محصولات بالادستی را با ارزش افزوده ۲۰ تا ۳۰ درصدی به کالای پایین دستی تبدیل می‌کند که البته باید در طرح‌های توسعه‌ای به سمت ارزش افزوده بالاتر حرکت کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از نیازهای کشور تأمین ورق سبک برای خودروسازی و لوازم خانگی است که بر آن تمرکز داریم و امیدواریم به هدف برسیم.

وی ادامه داد: از جهت آب در مضیقه هستیم که باید به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم و سهم بیشتری به بخش صنعت اختصاص پیدا کند چون صنعت ارزش افزوده بالاتری ایجاد می‌کند.

علی آبادی اضافه کرد: باید آب مصرفی در کشاورزی را هم به سمت کشاورزی مدرن و پیشرفته ببریم که طبق نظرات مقام معظم رهبری است و الگوهای بین المللی هم این را تأیید می‌کند.

وی بیان کرد: در خصوص خودرو با تعمیق ساخت داخل و تمرکز بر کیفیت باید به سمت قیمت‌های جهانی حرکت کنیم البته کاهش قیمت و موضوع کیفیت برای رسیدن به نرم جهانی باید با هم مد نظر قرار گیرد.

وزیر صمت خاطر نشان کرد: در حوزه خودرو به سمت برقی‌سازی حرکت می‌کنیم و تلاش داریم تعرفه‌ها را کاهش دهیم تا افزایش قیمت ناشی از آن را جبران کنیم، البته این افزایش قیمت را می‌توان از محل سود حاصل از صرفه جویی در مصرف سوخت جبران کرد و در آینده‌ای نزدیک مردم خبرهای خوبی در حوزه خودرو خواهند شنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی