مشکل مرغداران هنوز رفع نشده/ بازار نهاده‌ها همچنان سردرگم


مشکل مرغداران هنوز رفع نشده/ بازار نهاده‌ها همچنان سردرگم

یک فعال بخش خصوصی با اشاره به تداوم بحران در بازار کنجاله سویا و ایجاد چالش در بازار ذرت دامی، درباره شرایط تولید دام و طیور در آینده‌ای نزدیک هشدار داد.

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ مهدی شیخ اکبری، دبیر انجمن مرغداران گیلان در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز با اشاره به تداوم بحران در بازار سویا و ایجاد چالش در بازار ذرت دامی درباره شرایط تولید دام و طیور در آینده ای نزدیک هشدار داد و گفت: در حالی که قیمت مصوب کنجاله سویا 19 هزار تومان است، نرخ این کالا در بازار آزاد به بیش از 35 هزار تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: عرضه ذرت دامی نیز حدودا 4 هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب آن صورت می گیرد.

شیخ اکبری با اشاره به طولانی شدن این روند اضافه کرد: گفته می شود که عدم تامین ارز و مشکلات مربوط به این حوزه باعث ایجاد چنین چالشی در بازار نهاده های دامی شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان مربوطه بارها اعلام کرده اند که این مساله در دست رسیدگی است و مشکل آن به زودی حل می شود، گفت: متاسفانه با گذشت ماه ها، نه تنها مشکل حل نشده بلکه گسترده‌تر نیز شده است.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه افزایش قیمت نهاده های دامی منجر به افزایش قیمت تمام شده تولید محصولات پروتئینی می شود، گفت: در شرایط کنونی خرید محصولات پروتئینی برای برخی مردم مشکل ایجاد کرده و افزایش قیمت شرایط را بدتر می‌کند.

وی با انتقاد از عدم اجرای طرح تهیه کارت الکترونیکی خرید اقلام پروتئینی ، گفت: قرار بود دولت با اجرای این طرح به مردم در خرید اقلام پروتیئنی کمک کند اما این طرح اجرایی نشد.

شیخ اکبری تاکید کرد: بنابراین در چنین شرایطی بازار کشش افزایش مجدد قیمت ها را ندارد و این هم به ضرر مصرف کننده و هم به زیان تولیدکننده است.

پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ مجید خراطها بنام استرس