بهار نارنج خشک برای چی خوبه؟ این دمنوش معجزه می کنه!


انواع دمنوش میوه با بهار نارنج، توی کافه ها سرو می شه و طرفدارهای زیادی داره. این نوشیدنی به قدری خوشمزه هست که بعضیا ترجیح میدن به صورت مداوم اون رو در خونه تهیه کنند. بهار نارنج از درخت نارنج شکفته می شه و برای درمان بیماری های زیادی مثل...

بهار نارنج خشک برای چی خوبه؟ این دمنوش معجزه می کنه!

انواع دمنوش میوه با بهار نارنج، توی کافه ها سرو می شه و طرفدارهای زیادی داره. این نوشیدنی به قدری خوشمزه هست که بعضیا ترجیح میدن به صورت مداوم اون رو در خونه تهیه کنند. بهار نارنج از درخت نارنج شکفته می شه و برای درمان بیماری های زیادی مثل افسردگی، مشکلات گوارشی، سیستم ایمنی بدن و حتی لاغری به کارتون میاد. معمولا از این شکوفه خشک شده برای درست کردن مربا و دمنوش های سلامت محور استفاده می شه.

۸ خاصیت شگفت انگیز بهار نارنج خشک

بهار نارنج خشک برای چی خوبه؟ این دمنوش معجزه می کنه!

بهار نارنج با طبیعت گرم و خشک خودش می تونه به درمان بسیاری از امراض کمک کنه. از این شکوفه در تهیه انواع عرقیجات، دمنوش ها، گیاه های دارویی و … استفاده میکنن. عرقی که از این شکوفه گرفته می شه رو می شه توی صنایع مختلفی مثل پخت و پز، داروسازی، عطر سازی، آروماتراپی و … استفاده کرد. بهار نارنج خشک هم کاربرد زیادی داره که یکی از اونها تهیه دمنوش هست.

حالا می رسیم به این سوال که بهار نارنج خشک برای چی خوبه؟ در ادامه یه لیست از تموم ویژگی های مثبت این شکوفه خشک شده پر خاصیت میاریم تا با ویژگی های اون بیشتر آشنا بشید:

درمان فشارهای عصبی و افسردگی با دمنوش بهار نارنج

بهار نارنج خشک برای چی خوبه؟ این دمنوش معجزه می کنه!

در واقع این شکوفه خشک شده روی سیستم عصبی تون تاثیر مستقیمی داره و برای همین در کنترل عصبانیت و حفظ آرامشتون می تونه موثر باشه. بنابراین اگه حس می کنید فشار عصبی روتون هست یا یه روزایی افسردگی زیادی دارین، حتما از این شکوفه خشک شده استفاده کنین تا بتونین به آرامش برسین.

مصرف بهارنارنج خشک برای درمان مشکلات گوارشی

اگه سوء هاضمه دارین، خواص دمنوش بهار نارنج رو جدی بگیرید، چون باعث رفع گرفتگی های شکم می شه و مشکلات سوء هاضمه تون رو به مرور برطرف می کنه. این دمنوش نفخ رو هم کم می کنه و برای کسایی که معده ضعیفی دارن، باعث تقویت معده شون می شه.

سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی بدن

بهار نارنج خشک برای چی خوبه؟ این دمنوش معجزه می کنه!

یکی از مشکلات رایج بین کسایی که بیماری های قلب دارند، آریتمی هست که باعث بی تنظیم شدن ضربان قلب می شه. شما میتونین با استفاده از دمنوش بهار نارنج خشک جلوی این مشکل رو بگیرید. همچنین بهار نارنج خشک فشار خون رو تنظیم می کنه، بنابراین دیگه خبری از سکته یا حمله ناگهانی قلب نیست.

خواص چای بهارنارنج برای لاغری

بهار نارنج خشک برای چی خوبه؟ این دمنوش معجزه می کنه!

دمنوش بهار نارنج با کاهش قند خون افراد به مرور به اونا در داشتن وزنی ایده آل و رسیدن به رویای لاغری کمک می کنه. در این شکوفه آلکالوئید سینافینی وجود داره که باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش اشتها می شه.

مصرف بهار نارنج برای بهبود مشکلات یائسگی

دمنوش بهار نارنج می تونه جلوی علائم یائسگی رو تا حد زیادی بگیره. در واقع این دمنوش کنترل کننده میزان استروژن بدن خانوماست. همچنین می تونه میزان کورتیزول، ضربان نبض و فشار خون رو هم تنظیم کنه.

تسکین دردها با دمنوش بهارنارنج

بهار نارنج خشک برای چی خوبه؟ این دمنوش معجزه می کنه!

اگر از دردهای التهابی مثل آرتریت روماتوئید یا فیبرومیالژیا رنج می برید، مصرف بهار نارنج رو هم حتما جزو برنامه غذایی تان بزارید. این گیاه دارویی می تونه جلوی دردها رو بگیره و فشار اونها را کنترل کنه؛ بنابراین با مصرف اون خیلی کم درد می کشین.

بهار نارنج و مبارزه با بیماری های عفونی

خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی گیاه بهار نارنج زمانی که بیماری های عفونی دارید، به کارتون میاد و با این بیماری ها مبارزه می کنه. اگر از ریشه ای تر شدن بیماری های عفونی توی بدنتون می ترسین، همین حالا از نزدیکترین عطاری محل بهار نارنج خشک شده رو تهیه و نوش جان کنین.

خاصیت دمنوش بهارنارنج برای مبارزه با اسپاسم

اگه می پرسین که بهار نارنج خشک برای چی خوبه، قطعا یکی از پاسخ ها مبارزه با اسپاسم هست. این دمنوش می تونه اسپاس های عضلانی یا شکمی رو به خوبی درمان کنه.

۳ روش عالی برای آماده کردن دمنوش بهارنارنج

بهار نارنج خشک برای چی خوبه؟ این دمنوش معجزه می کنه!

یکی از راهکارها برای استفاده از بهارنارنج خشک اینه که با اون مربا درست کنید که فرآیند نسبتا پیچیده ای داره. شیرین بودن مربا ممکنه به مذاق خیلی ها خوش نیاد؛ همچنین معمولا فقط در وعده صبحانه صرف میکنن و خیلی ها ممکنه صبح ها اشتهایی نداشته باشند. برای همین پیشنهاد ما مصرف دمنوش این گیاه دارویی هست.

چند روش مختلف برای تهیه کردن دمنوش بهار نارنج وجود داره که در ادامه اونها رو معرفی میکنیم و در موردشون توضیح میدیم:

روش اول

  1. اول زنجبیل هایی خام و پوست کنده رو به چند تکه تقسیم کنید.
  2. داخل کتری آب بریزید تا به جوش بیاد
  3. حالا ۵ یا ۶ تکه از زنجبیل ها رو به همراه ۲ قاشق چایخوریه شکوفه بهار نارنج خشک داخل کتری بریزید.
  4. دوباره بذارید تا دمنوش دم بکشه و این نوشیدنی مقوی تهیه بشه.
  5. شما می تونید برای طعم بهتر دمنوش به اون عسل اضافه کنید.

روش دوم

  1. اول داخل کتری آب بریزید و اون رو روی حرارت مستقیم گاز بذارید تا آب اون به جوش بیاد.
  2. حالا ترکیب چای سبز و بهار نارنج رو توی کتری بزارید و اجازه بدید تا دمنوش دم بکشه. برای این کار ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان لازمه.
  3. مثل روش اول می تونین به این دمنوش هم عسل اضافه کنین تا طعم شیرینتر و خوشمزه تری داشته باشه.

روش سوم

  1. مثل تموم مراحل قبلی اول باید آب و کتری رو روی گاز بذارید تا آب به جوش بیاد.
  2. ۳ قاشق غذاخوری شکوفه بهار نارنج خشک شده رو به همراه ۳ قاشق غذاخوری گل محمدی خشک شده داخل کتری بریزید.
  3. بعد از گذشت ۵ تا ۶ دقیقه دمنوش شما آماده هست و می تونین اونو نوش جان کنید.

بهار نارنج چه طعمی داره؟

بهار نارنج خشک برای چی خوبه؟ این دمنوش معجزه می کنه!

درختی به اسم نارنج توی کشورهای چین و هند روییده می شه که شکوفه ای میده به اسم بهار نارنج که از اون می شه توی طب سنتی استفاده کرد. درخت های نارنج بین ۸ تا ۱۵ متر ارتفاع دارن و هر ساله شکوفه های زیادی می دن. در واقع از اواخر تابستان می شه آثار غنچه ها رو روی این درخت ها دید؛ اما زمان به بار نشستن اونها اوایل بهار هست.

بهار نارنج ها شکوفه هایی سفید رنگ و معطر هستند که رایحه شیرینی دارن و طعم تلخ صابونی شدن ممکنه به مذاق هر کسی خوش نیاد. کسانی هم که دمنوش این شکوفه را می خورن، توی اون از عسل استفاده می کنن؛ چون به تنهایی طعم تلخی میدی و خیلی خوش خوراک نیست.

حرف آخر؛ بهار نارنج خشک شده، گیاه دارویی پر خاصیت!

بهار نارنج خشک برای چی خوبه؟ با مصرف دمنوش این شکوفه پرخاصیت، از شر بیماری های عصبی و افسردگی، مشکلات گوارشی، عوارض یائسگی و اسپاسم های مداوم راحت میشین. دمنوش بهارنارنج برای لاغری هم خیلی خوبه و بدن شما رو در برابر بیماری های عفونی ایمن می کنه. پس این دمنوش معجزه آسا رو نوش جان کنین و از نوشیدنش لذت ببرید!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر گمشده یسنا کیست و آخرین وضعیت گم شدنش چیست؟