آموزش تغییر منطقه یا Region گوشی های شیائومی + بهترین ریجن‌های Xiaomi


آموزش تغییر منطقه یا Region گوشی های شیائومی + بهترین ریجن‌های Xiaomi

تغییر ریجن یکی از تنظیمات مهم گوشی‌های Xiaomi است که برخی از ویژگی‌ها و خدمات را بر اساس کشور یا ناحیه‌ای که انتخاب می‌کنید، فعال یا غیرفعال می‌کند. Region گوشی های شیائومی ممکن است تاثیر زیادی بر تجربه کاربری شما داشته باشد و حتی برخی از خدمات...

تغییر ریجن یکی از تنظیمات مهم گوشی‌های Xiaomi است که برخی از ویژگی‌ها و خدمات را بر اساس کشور یا ناحیه‌ای که انتخاب می‌کنید، فعال یا غیرفعال می‌کند. Region گوشی های شیائومی ممکن است تاثیر زیادی بر تجربه کاربری شما داشته باشد و حتی برخی از خدمات گارانتی را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در این مقاله به شما می‌گوییم که منطقه یا ریجن در گوشی شیائومی چگونه کار می‌کند، چگونه آن را تغییر دهید و بهترین ریجن برای شما کدام است.

فهرست مطالب این مقاله:

- ریجن در گوشی شیائومی چیست و چه مشخصاتی دارد؟
- نحوه تغییر منطقه در گوشی های شیائومی
- بهترین Region برای گوشی های شیائومی
- بهترین ریجن برای گوشی های شیائومی در ایران
- تفاوت‌ها و امکانات Region گوشی های شیائومی
- جمع‌بندی
- سوالات پرتکرار

شیائومی یک شرکت چینی است که در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ، ساعت هوشمند، هدفون، پاور بانک و دیگر لوازم الکترونیک فعالیت می‌کند. شیائومی پس از تأسیس در سال 2010 با عرضه محصولات با کیفیت و قابل اعتماد همراه با قیمت مناسب، به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند دنیا تبدیل شده است.

آموزش تغییر منطقه یا Region گوشی های شیائومی + بهترین ریجن‌های Xiaomi

گوشی‌های شرکت شیائومی با سامسونگ، اپل و دیگر برندهای معروف رقابت نموده و سعی دارند با ارائه ویژگی‌های جدید و خلاقانه، کاربران را به سمت خود جذب کنند. یکی از این ویژگی‌های برتر رابط کاربری MIUI است که بر پایه سیستم عامل اندروید ساخته شده و به کاربران اجازه می‌دهد تجربه کاربری خود را با تغییر پوسته (Theme)، آیکون‌ها، صفحه قفل، صفحه Home و دیگر عناصر مهم دستگاه، سفارشی کنند.

اما آیا می‌دانستید که تجربه کاربری شما با MIUI به منطقه یا کشوری که در آن زندگی یا به آن سفر می‌کنید، بستگی دارد؟ بله، درست خواندید. Region یا منطقه تنظیماتی است که در گوشی‌های شیائومی مانند سایر گوشی‌های شرکت‌های دیگر نیز وجود دارد؛ ولی در محصولات این شرکت چینی، تأثیر بارزتری از محصولات دیگر شرکت‌ها دارد. در واقع بسیاری از ویژگی‌های دستگاه و خدمات در گوشی‌های شیائومی بر اساس کشور یا ناحیه‌اى که انتخاب می‌کنید، فعال یا غیرفعال می‌شوند. با معرفی کامل تنظیمات منطقه در گوشی های شیائومی و اینکه ریجن در گوشی شیائومی چگونه کار می‌کند همراه باشید.

ریجن در گوشی شیائومی چیست و چه مشخصاتی دارد؟

ریجن در گوشی شیائومی تنظیماتی است که برخی از ویژگی‌ها و خدمات را بر اساس کشور یا ناحیه‌ای انتخابی برای شما فعال یا غیرفعال می‌کند. برای مثال با تغییر منطقه گوشی شیائومی به هند، می‌توانید از نرم‌افزار تم شیائومی استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد تم‌های مختلف را برای رابط کاربری MIUI دانلود و اعمال کنید. همچنین برخی از نرم‌افزارهای پیش‌فرض شیائومی مانند Mi Browser، Mi Music و Mi Video نیز بر اساس نوع انتخابی Region گوشی، محتوای مختلفی را به عنوان تبلیغات نشان می‌دهند.

در همین رابطه بخوانید:

- جذاب‌ترین امکانات، قابلیت‌ها و ترفند های گوشی شیائومی
- آموزش تنظیم تاریخ و ساعت گوشی شیائومی Xiaomi

بعضی از Region گوشی های شیائومی نیز برخی از ویژگی‌ها یا خدمات را غیرفعال می‌کنند. برای مثال، در برخی از کشورهای اروپایی، قابلیت Face Unlock غیرفعال شده است. همچنین در برخی از کشورهای خاورمیانه، قابلیت Call Recording در گوشی‌های شیائومی غیرفعال است. علاوه بر این، برخی از خدمات فقط در چین قابل دسترس هستند و در سایر کشورها کار نمی‌کنند.

آموزش تغییر منطقه یا Region گوشی های شیائومی + بهترین ریجن‌های Xiaomi

نحوه تغییر منطقه در گوشی های شیائومی

قبل از تغییر ریجن ابتدا باید بدانیم که ریجن گوشی شیائومی کجاست؟ برای تغییر منطقه در گوشی های شیائومی، باید به Settings و بعد از آن، Accounts بروید تا به بخش Region دسترسی پیدا کنید؛ همچنین می‌توانید مستقیماً در بخش تنظیمات گوشی عبارت Region را جستجو و منطقه مورد نظر خود را از لیست انتخاب کنید. پس از تغییر ریجن در گوشی شیائومی، دستگاه موبایل شما به صورت خودکار دوباره راه‌اندازی می‌شود و تغییرات متناسب با منطقه انتخابی، اعمال می‌شوند.

توجه داشته باشید که تغییر رجین ممکن است برخى از خدمات گارانتى گوشى شما را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل، توصیه می‌شود پیش از تغییر منطقه در گوشی شیائومی، حتمأ به سایت شرکت گارانتی‌کننده، فروشگاه یا نماینده فروش مراجعه کرده و با تماس با آن‌ها وضعیت گارانتى خود را جویا شوید.

بهترین Region برای گوشی های شیائومی

شاید اکنون برای شما این سوال پیش بیاید که بهترین ریجن ها برای گوشی های شیائومی کدامند؟ در پاسخ باید گفت که بهترین ریجن گوشی های شیائومی، کاملاً به نظرات و نیازهای شخصى آن فرد بستگى دارد. اگر می‌خواهید از تمامی ‌ویژگی‌های گوشی خود بدون محدودیت استفاده کنید، بهترین ریجن گوشی شیائومی (بدون گوگل پلی استور)، ریجن چین است. اما اگر می‌خواهید از برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد کشور خود یا کشورهای دیگر استفاده کنید، می‌توانید ریجن خود را به آن کشور تغییر دهید. برای مثال، اگر شما در ایران زندگی می‌کنید و می‌خواهید از قابلیت Call Recording استفاده کنید، می‌توانید ریجن خود را به هند یا سنگاپور تغییر دهید. اما اگر در کشوری مانند هند زندگی می‌کنید و می‌خواهید از قابلیت Face Unlock استفاده کنید، می‌توانید ریجن خود را به سنگاپور تغییر دهید. ریجن امریکا شیائومی نیز خدمات گوگل پلی را برای گوشی شما فعال می‌کند.

در همین رابطه بخوانید:

- روش های حل مشکل پریدن آنتن در گوشی شیائومی
- راهنمای کامل حذف تبلیغات در گوشی‌های شیائومی

بهترین ریجن برای گوشی های شیائومی در ایران

همانطور که عنوان شد، ریجن گوشی یعنی منطقه‌ای که گوشی برای آن ساخته شده است و برخی از ویژگی‌ها و خدمات را بر اساس آن فعال یا غیرفعال می‌کند. برای مثال تغییر منطقه گوشی شیائومی به چین، دسترسی به خدمات گوگل را غیرفعال می‌کند، ریجن هند قابلیت Call Recording را فعال می‌کند و ریجن ایران محتوای فارسی را در برخی از نرم‌افزارها نشان می‌دهد.

پاسخ به این سؤال که کدام ریجن برای استفاده در ایران بهتر است، به نظرات و نیازهای شخصى شما بستگى دارد. اگر می‌خواهید از برخى از ویژگى‌های منحصر به فرد کشور خود یا کشورهای دیگر استفاده کنید، می‌توانید ریجن گوشی شیائومی خود را به آن کشور تغییر دهید.

در نظر داشته باشید که بنابر گزارش‌های مختلف بسیاری از کاربران، ریجن سنگاپور کمترین محدودیت نرم‌افزاری را دارد؛ اما ممکن است با انبوهی از تبلیغات با زبانی که نمی‌شناسید نیز کمی ‌آزاردهنده باشد. با این حال از نظر بسیاری از افراد، بهترین ریجن شیائومی برای کاربران ایرانی، سنگاپور است.

آموزش تغییر منطقه یا Region گوشی های شیائومی + بهترین ریجن‌های Xiaomi

تفاوت‌ها و امکانات Region گوشی های شیائومی

در جدول زیر امکانات مهم Region گوشی های شیائومی را برای چند کشور مشاهده می‌کنید. توجه داشته باشید که با انتخاب هر منطقه در گوشی های شیائومی ویژگی‌ها و خدمات مرتبط با جدول زیر برای شما فعال می‌شود.

ریجن

ویژگی‌ها و خدمات

چین دسترسی به تمام خدمات شیائومی، از جمله Mi Cloud، Mi Pay، Mi Home و غیره. قابلیت دانلود و اعمال تم‌های مختلف برای MIUI. دریافت سریع‌تر آپدیت‌های MIUI. فاقد گوگل پلی استور
هند دسترسی به نرم‌افزار تم با قابلیت تغییر فونت. دسترسی به محتوای آنلاین در نرم‌افزارهای Mi Browser، Mi Music و Mi Video. دریافت سریع‌تر آپدیت‌های MIUI. قابلیت Call Recording و Face Unlock.
ایران دسترسی به محتوای فارسی در نرم‌افزارهای Mi Browser، Mi Music و Mi Video. قابلیت Face Unlock.
آمریکا دسترسی به خدمات گوگل، از جمله Google Play Store، Google Assistant و Google Pay. قابلیت Face Unlock.
سنگاپور دسترسی به خدمات گوگل، از جمله Google Play Store، Google Assistant و Google Pay. قابلیت Call Recording و Face Unlock.

در همین رابطه بخوانید:

- تنظیمات دوربین گوشی های شیائومی؛ چگونه کیفیت دوربین گوشی شیائومی را بالا ببریم؟
- آموزش بهترین روش دانلود و نصب رام رسمی MIUI شیائومی

جمع‌بندی

تغییر منطقه یا Region گوشی های شیائومی تنظیماتی است که برخی از ویژگی‌ها و خدمات را بر اساس کشور یا منطقه‌ای که انتخاب می‌کنید، فعال یا غیرفعال می‌کند. تغییر ریجن در گوشی شیائومی ممکن است تأثیر زیادی بر تجربه کاربری شما داشته باشد و حتی برخی از خدمات گارانتی را نیز تحت تأثیر قرار دهد. همچنین، بهترین ریجن برای شما به نیازها و ترجیحات شخصی‌تان بستگی دارد. شما می‌توانید ریجن گوشی خود را به هر کشور یا منطقه‌ای که دوست دارید تغییر دهید و از ویژگی‌ها و خدمات آن لذت ببرید.

باید توجه داشته باشید که تغییر منطقه در گوشی های شیائومی ممکن است باعث شود که برخی از قابلیت‌های گوشی غیرفعال یا با مشکل مواجه شوند. برای مثال، اگر ریجن گوشی را به چین تغییر دهید، دسترسی به خدمات گوگل را از دست می‌دهید. یا اگر ریجن گوشی را به یک کشور تغییر دهید که فرکانس شبکه مخابراتی آن با فرکانس گوشی شما همخوانی ندارد، ممکن است با مشکل در برقراری تماس یا اتصال به اینترنت روبرو شوید. البته این مورد با توجه به چندبانده بودن گوشی‌ها و عدم خاموش کردن فیلترهای فرکانسی توسط شرکت‌های سازنده برای مناطق مختلف بسیار نادر خواهد بود.

با این اوصاف بررسی منطقه شیائومی قبل از تغییر آن ضروری است و بهتر است که به نکات زیر توجه کنید:

  • بررسی کنید که ریجن جدید با قابلیت‌ها و خدماتی که شما نیاز دارید سازگار است یا نه.
  • بررسی کنید که ریجن جدید با فرکانس شبکه مخابراتى منطقه خود همخوانى دارد یا نه.
  • با فروشگاه یا نماینده فروش در منطقه جدید تماس بگیرید و وضعیت گارانتى خود را بپرسید.

آموزش تغییر منطقه یا Region گوشی های شیائومی + بهترین ریجن‌های Xiaomi

سوالات پرتکرار

ریجن گوشی چیست و چه تاثیری بر گوشی دارد؟

ریجن گوشی یعنی منطقه‌ای که گوشی برای آن ساخته شده و برخی از ویژگی‌ها و خدمات را بر اساس آن فعال یا غیرفعال می‌کند. برای مثال، ریجن چین در گوشی شیائومی دسترسی به خدمات گوگل را غیرفعال می‌کند، ریجن هند قابلیت Call Recording و Face Unlock را فعال می‌کند و ریجن ایران محتوای فارسی را در برخی از نرم‌افزارهای نشان می‌دهد.

چگونه می‌توان ریجن در گوشی شیائومی را تغییر داد؟

برای تغییر و تشخیص ریجن گوشی های شیائومی، باید به تنظیمات > اضافه کردن حساب > منطقه بروید و منطقه مورد نظر خود را از لیست پیدا و انتخاب کنید. پس از تغییر ریجن، گوشی شما به صورت خودکار دوباره راه‌اندازی می‌شود و تغییرات اعمال می‌شوند.

بهترین ریجن ها برای گوشی های شیائومی کدامند؟

پاسخ به این سؤال به نظرات و نیازهای شخصى شما بستگى دارد. اگر می‌خواهید از تمامی ویژگی‌ها و خدمات بدون محدودیت استفاده کنید، بهترین ریجن براى شما ریجن سنگاپور است. اما اگر می‌خواهید از برخى از ویژگى‌های منحصر به فرد کشور خود یا کشورهای دیگر استفاده کنید، می‌توانید ریجن خود را به آن کشور تغییر دهید.

آیا تغییر ریجن گوشى خطرى دارد؟

تغییر ریجن گوشى به طور کلى خطرى ندارد و فقط باعث تغییر بعضى از ویژگی‌ها و خدمات مى‌شود. اما در بعضى موارد، تغییر ریجن ممکن است باعث شود که برخى از قابلیت‌هاى گوشى غیرفعال شده یا با مشکل مواجه شوند. براى مثال، اگر ریجن گوشى را به چین تغییر دهید، دسترسى به خدمات گوگل را از دست مى‌دهید یا اگر ریجن گوشى را به یک کشور تغییر دهید که فرکانس شبکه مخابراتى آن با فرکانس گوشى شما همخوانى ندارد، ممکن است با مشکل در برقرارى تماس یا اتصال به اینترنت روبرو شوید.

آیا تغییر ریجن گوشی باعث از دست رفتن اطلاعات شخصی می‌شود؟

خیر. تغییر ریجن گوشی هیچ تاثیری بر اطلاعات شخصی شما که در حافظه داخلی گوشی ذخیره شده‌اند، ندارد. شما می‌توانید به عکس‌ها، ویدئوها، مخاطبین، پیام‌ها و دیگر فایل‌های خود دسترسی داشته باشید. همچنین اگر حساب‌های خود را در نرم‌افزارهای مختلف وارد کرده باشید، می‌توانید به آن‌ها نیز دسترسی داشته باشید.

آیا تغییر ریجن گوشی باعث از کار افتادن بعضی از نرم‌افزارها می‌شود؟

این موضوع به نوع نرم‌افزار و منطقه جدید بستگی دارد. بعضی از نرم‌افزارها فقط در منطقه خاصی کار می‌کنند و اگر ریجن در گوشی شیائومی را به منطقه دیگری تغییر دهید، ممکن است با خطای منطقه‌ای مواجه شوید. برای مثال، بعضی از نرم‌افزارهای پخش زنده تلویزیون یا فیلم فقط در کشور خود قابل استفاده هستند و اگر ریجن گوشی را به کشور دیگری تغییر دهید، نمی‌توانید آن‌ها را باز کنید. برای حل این مشکل، می‌توانید از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی و پروکسی استفاده کنید که IP شما را به کشور مورد نظر تغییر می‌دهند.

آیا تغییر ریجن گوشى قانونى است؟

بله، تغییر ریجن گوشى هیچ‌گونه تعارض قانونى ندارد و فقط یک تغییر در تنظیمات سیستم عامل است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهترین بازی های PS4 | لیست 66 بازی برتر پلی‌ استیشن