عاشورا منشأ خیزش‌ها و حرکت‌های عدالت خواهی است


عاشورا منشأ خیزش‌ها و حرکت‌های عدالت خواهی است

بیرجند- رئیس جمهور با اشاره به حرکت عظیم پیاده روی اربعین گفت: عاشورا منشأ تمامی خیزش‌ها و حرکت‌های عدالت خواهی در جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع راهپیمایان و دلدادگان اربعین حسینی در بیرجند خطاب به مردم حاضر در جمعیت بیان کرد: این اجتماع با نام ابا عبدالله بوده و برای عرض تسلیت به امامزادگان واجب التعظیم و اعلام میثاق به دلدادگی به ابا عبدالله و عاشوراییان آمده‌ایم.

وی با بیان اینکه این اجتماع عظیم، اجتماع دلدادگان به حسین (ع) است، گفت: این اجتماع می‌خواهد اعلام کند که اگر در عاشورا و کربلا نبودیم و دشمنان امام حسین (ع) و اصحاب ایشان را به شهادت رساندند اما فریاد استقاثه وی را شنیدیم.

رئیسی با بیان اینکه دشمن امام حسین (ع) را شهید کرد تا عاشورا نماند اما اراده خدا بر آن شد که عاشورا روز آغاز باشد، گفت: به جای اینکه عاشورا در عاشورا بماند، از عصرها به نسل‌ها منتقل شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام زین العابدین قریب به ۴۰ سال اشک ریخت تا عاشورا بماند و عاشورا را به قلب‌ها پیوند داد، افزود: بهترین ایام با «یا حسین (ع)» رقم می‌خورد و رمز لیله القدر توسل به نام ابا عبدالله است.

اربعین نمادی است که عاشورا در عاشورا نماند

وی با بیان اینکه اربعین نماد و نمودی است که عاشورا گم نشود، افزود: اربعین نمادی است که عاشورا در عاشورا نماند و برای تمام نسل‌ها پیام انسانیت و آزادی و استقلال داشته باشد.

رئیسی بیان کرد: اربعین برای آن است که انسان بداند همواره باید با حسین زندگی کند و زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مهم انسان سالک است.

وی با بیان اینکه عاشورا منشأ همه تحولات در تاریخ جامعه بشری است، گفت: خیزش تمام نهضت‌ها در جامعه بشری به نام عاشورا رقم می‌خورد و عاشورا منشأ تمام خیزش‌ها و حرکت‌های عدالت خواهانه در جهان بوده و خواهد بود.

رئیسی با بیان اینکه قدرت رسانه‌ای دشمن در عاشورا حق را باطل جلوه داد که ظلمی بزرگ است، افزود: امروز با جاهلیت مدرن مواجه هستیم و همانگونه که خون حسین (ع) منشا تحولات شد، امروز هم عاشورا ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همان جبهه بندی که دیروز بود، جریان یزیدی در مقابل حق بود که امروز وجود دارد، گفت: امروز حسینیان زمان در سنگر دفاع عدالت، عقلانیت، معنویت ایستاده‌اند و ما معتقدیم امتداد جریان عاشورا مکتب نورانی امام رضوان الله و مکتب شهید سلیمانی است.

وی با بیان اینکه امروز خون شهدای ما متصل به ثارالله است، افزود: امروز جریان عاشورا ادامه دارد و فریاد استقاثه اباعبدالله شنیده می‌شود و باید درست شرایط را درک کنیم.

رئیس جمهور ما بیان کرد: معتقدیم همانگونه که خون اباعبدالله جهل زدایی کرد، خون مطهر شهدا نیز نقشه‌های جاهلیت مدرن را بر ملأ می‌کند.

وی با بیان اینکه جاهلیت مدرن به قدرت نظامی و امپراطوری رسانه متصل است، گفت: امروز به نام انقلاب اسلامی روشنگری شده و در منطقه بیداری ایجاد شده و مردم می‌خواهند مسلمان زندگی کنند.

وی با بیان اینکه روز به روز جلوه خون مطهر شهدا در جوامع بیشتر خواهد شد، اظهار کرد: رهبر فرزانه ما فرمود شهید قاسم سلیمانی برای دشمن خطرناک است و امروز شهدا برای دشمنان خطرناک هستند چون خون مطهرشان انسان ساز بوده و روشنفکران ما شهدای ما هستند.

وی با اشاره به اهداف سفر خود به استان خراسان جنوبی بیان کرد: امروز طرح مهم ریلی با بیش از ۲۰ جبهه کاری آغاز شد تا این مسیر شمال به جنوب که هم برای تردد مسافر و هم حمل بار است، راه اندازی شود.

رئیسی با بیان اینکه برای بازگشایی خط ریلی پیگیری‌های لازم انجام می‌شود، افزود: مصوبات سفرهای قبلی به خراسان جنوبی با جدیت دنبال می‌شود تا به ثمر بنشیند.

ادامه سفرهای استانی تا تحقق اقدامات مهم مورد نیاز برای استان‌ها

وی با بیان اینکه سفرهای استانی من به مناطق مختلف عدد ندارد بلکه آنقدر سفر می‌کنم که مطمئن شوم کارهای مهم مورد نیاز مردم تحقق پیدا کرده است، افزود: از مدیران خواستارم با توجه به رهنمودهای رهبری با مردم به ویژه محرومان در ارتباط بوده و در اتاق به روی مردم باز باشد.

وی ادامه داد: مدیران بدانند رابطه نا سالم، رشوه، پارتی بازی، تبعیض و فساد زیبنده نظام اداری جمهوری اسلامی نیست و با تمام وجود در مقابل آن می‌ایستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خراسان جنوبی در داشتن روحیه انقلابی، ایستادگی و مقاومت و حضور به موقع در همه عرصه‌ها زبانزد است، افزود: تمام شاخص‌ها نشان می‌دهد که مردم این استان فر هنگ دوست و عاشورایی هستند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همه دولتمردان را به این امر که با مردم، از مردم و با ارتباط مردم به ویژه در مناطق محروم باشید تاکید کرده اند.

رئیس جمهور بیان کرد: عزتی که امام حسین به ما آموخته اند مهم بوده و این آموزه‌ها برای انسانیت درس دارد لذا نقطه مشترک بین ما و اهل سنت و نقطه وحدت ما و همه ادیان عشق به امام حسین (ع) است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی