چرا باید همین حالا گوشی آیفون خود را بروزرسانی کنید؟


چرا باید همین حالا گوشی آیفون خود را بروزرسانی کنید؟

اخیراً شرکت اپل برزورسانی امنیتی جدیدی برای انواع محصولات iOS خود منتشر کرده است که آیفون، آیپد، مک بوک و اپل واچ کاربر در مقابل یک آسیب‌پذیری امنیتی جدی محافظت می‌کند. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به جزئیات بیشتر این آپدیت می‌پردازیم....

اخیراً شرکت اپل برزورسانی امنیتی جدیدی برای انواع محصولات iOS خود منتشر کرده است که آیفون، آیپد، مک بوک و اپل واچ کاربر در مقابل یک آسیب‌پذیری امنیتی جدی محافظت می‌کند. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به جزئیات بیشتر این آپدیت می‌پردازیم.

به گزارش وب‌سایت AndroidAuthority، اپل بروزرسانی امنیتی جدیدی را برای آیفون، آیپد، مک‌بوک و اپل واچ خود منتشر کرده است تا دو آسیب‌پذیری Zero Day را برطرف کند. همانطور که احتمالاً مطلع هستید، آسیب پذیری های روز صفر یا Zero Day نقص های امنیتی هستند که برای توسعه دهنده نرم افزار (در اینجا شرکت اپل و سیستم عامل iOS) ناشناخته هستند و هنوز اصلاح نشده‌اند. این امر آنها را به یک تهدید جدی تبدیل می‌کند، زیرا مهاجمان می‌توانند بدون هیچ مقاومتی از جانب نرم افزار از این آسیب پذیری‌ها سوء استفاده کنند.

آسیب پذیری هایی که در آخرین بروزرسانی رفع شده‌اند عبارتند از CVE-2023-41064 و CVE-2023-41061. آنها به مهاجمان اجازه می‌دهند تا با بارگذاری یک تصویر یا پیوست مخرب، بدافزار را روی دستگاه نصب کنند. سپس هکرها می‌توانند از این بدافزار برای سرقت داده‌ها، ردیابی موقعیت مکانی کاربر یا در دست گرفتن کنترل دستگاه استفاده کنند.

چرا باید همین حالا گوشی آیفون خود را بروزرسانی کنید؟

این آسیب‌پذیری‌ها اولین بار توسط Citizen Lab، یک گروه تحقیقاتی جاسوس‌افزار (SpyWare) در دانشگاه تورنتو، گزارش شد. Citizen Lab می‌گوید که از این آسیب پذیری‌ها برای نصب نرم افزارهای جاسوسی Pegasus (ساخت گروه NSO) بر روی آیفون استفاده شده است. ناگفته نماند، Pegasus یک ابزار جاسوس‌افزار قدرتمند است که تلفن را آلوده می‌کند و داده‌ها، از جمله عکس‌ها، پیام‌ها و ضبط‌های صوتی/تصویری را به سیستم مهاجم ارسال می‌کند.

بنابراین توصیه می‌شود که همه کاربران محصولات اپل دستگاه های خود را در اسرع وقت به آخرین نسخه iOS ،iPadOS ،macOS و watchOS بروز کنند. آپدیت این محصولات را به راحتی می‌توان از بخش تنظیمات آن‌ها دانلود و نصب کرد.

این دومین آسیب‌پذیری روز صفر است که اپل در ماه‌های اخیر اصلاح کرده است. در ماه ژوئیه نیز اپل یک بروزرسانی برای رفع یک آسیب پذیری روز صفر منتشر کرد که توسط هکرها برای نصب بدافزار بر روی آیفون و آیپد مورد سوء استفاده قرار می‌گرفت.

چرا باید همین حالا گوشی آیفون خود را بروزرسانی کنید؟

تنوع آسیب‌پذیری‌های روز صفر در حال افزایش است و برای کاربران مهم است که دستگاه‌های خود را با آخرین وصله‌های امنیتی شرکت سازنده بروز نگه دارند. با انجام این کار، آنها می‌توانند به محافظت از اطلاعات خود در برابر این تهدیدات جدی کمک کنند.

نظر شما در مورد بروزرسانی جدید اپل برای محصولات خود چیست؟ آیا شما تاکنون این بروزرسانی امنیتی را برای آیفون، آیپد، مک بوک و اپل واچ خود دریافت کرده‌اید؟



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


من که مغزم درد گرفت / شما فهمیدی چی نوشته ؟