شرایط فوتبال کشور باب میلم نیست/ دوست دارم با آلمان بازی کنیم


شرایط فوتبال کشور باب میلم نیست/ دوست دارم با آلمان بازی کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال با بیان اینکه «شرایط فوتبال مملکت شرایطی نیست که من بخواهم»، گفت: من هم دوست دارم با تیمی مانند آلمان بازی کنیم اما با مشکلاتی مواجه‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال امروز سه شنبه در دیداری تدارکاتی برابر تیم ملی آنگولا که در ورزشگاه آزادی و بدون حضور تماشاگران برگزار شد موفق به کسب برتری ۴ بر صفر برابر حریف شد.

در پایان این دیدار، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال با حضور در نشست خبری ضمن توضیح در مورد جریان بازی به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

وی گفت: قبل از اینکه راجع به بازی صحبت کنم می خواهم یک مطلبی را بگویم. از آقای رئیسی خواهشم این است نگاه ویژه ای به استادیوم آزادی داشته باشد. این استادیوم مظهر ملی است و یکی از استادیوم های کامل دنیاست. متاسفانه بیش از چهل سال است که از این ورزشگاه فقط استفاده می شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ادامه داد: اینجا آبروی ورزش و فوتبال ماست. عسگریان آمده تا اینجا را شکیل کند. نیاز هست نگاه ملی وجود داشته باشد. متاسفانه فضای سبز ورزشگاه هم در حال خشک کردن است. شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هم شهامت داشته که این مسئولیت را پذیرفته است.

سرمربی تیم ملی ایران افزود: نمی دانم چه اتفاقی برای چمن ورزشگاه افتاده که شرایط خوبی ندارد. وقتی شرایط خوب نباشد طبیعی است این اتفاق بیفتد.

قلعه نویی در ادامه به جریان دیدار با آنگولا اشاره داشت و گفت: این بازی دو سه نکته کلیدی داشت که ابتدا کلین شیت داشتیم. سپس شهریار مغانلو گل اول ملی اش را زد. مرادمند هم نخستین بازی ملی را کرد. در مجموع راضی هستیم ولی نیاز داریم بهتر از این باشیم.

قلعه نویی درباره غیبت رضا اسدی در اردوی تیم ملی ایران یادآور شد: درباره این موضوع صحبت کردیم.

او در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر بی اشتهایی مهاجمان در نیمه دوم تاکید کرد: بازیکنان در نیمه دوم تا حدی بی انگیزه شدند. این موضوع طبیعی است ولی رتبه رفته حل می شود.

او ادامه داد: با این حال قبول دارم. باید کاری کنیم که سرعت بازی حفظ شود. باید بهتر از این باشیم. بازیکن خاصی هم مد نظرم نبوده است اما این موضوع طبیعی است.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به اینکه «اگر سرمربی قبلی بود طور دیگری از کیفیت پایین چمن صحبت می کرد»، تصریح کرد: دنبال بهانه جویی نیستم. در هر تیم باشگاهی هم که بودم شرایط جدول و پول خوب نداشتند اما من بهانه جویی نمی کردم. وقتی مسئولیت قبول کردیم باید هر آنچه توان داریم استفاده کنیم.

قلعه نویی به کمبود منابع مالی و مشکلات تحریم در برگزاری بازی های دوستانه اشاره کرد و گفت: شرایط فوتبال مملکت شرایطی نیست که من بخواهم. یک مشکل ارتباطی است و یکی هم اینکه رقیبان ما بازی های خیلی خوبی می کنند. ما هم نامه زده ایم و موجود است که چنین دیدارهایی می خواهیم اما به هر حال تحریم هستیم و باید تلاش بیشتری کنیم. باید در داخل زمین جبران کنیم و بتوانیم استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اول اینکه با تیم های بهتری بازی کنیم. من هم خیلی دوست دارم با آلمان بازی کنم. قبلا هم وقتی بودم اولین بازی تدارکاتی را با مکزیک کردم.

سرمربی تیم ملی فوتبال رباره افزایش سن بازیکنان با وجود اینکه استارت موفقیت خودش در مربیگری با جوانگرایی در استقلال رقم خورد، یادآور شد: بابت این سوال خیلی ممنونم. سوال خیلی خوبی بود. من روزی که به استقلال آمدم ۱۲ تا ۱۳ بازیکن رفتند و من سراغ امیدها رفتم تا طالب‌لو و پیروز قربانی و امیرحسین صادقی را آوردم.

قلعه نویی تاکید کرد: چند ماه دیگر تا جام ملت ها فاصله نداریم. من از روزی که آمدم بالای چهل بازیکن وارد زمین شدند. من هم حرف شما قبول دارم. علاوه بر اینکه به جام ملت ها فکر می کنیم به جوانگرایی هم باید فکر کنیم. چهار پنج بازیکن خوب در تیم امید داریم. البته تا وقتی بازیکنان باتجربه مثل طارمی و جهانبخش شرایط خوبی دارند باید نهایت استفاده از آنها را کنیم.

وی در خصوص نگاه ملی به بازی پرپسولیس و النصر گفت: من ابتدای صحیت هایم در باره تیم ملی ایران و درخواستم از رئیس جمهور صحبت کردم. هرچند جای استقلال هم در آسیا خالی است ما خیلی تلاش کردیم این تیم حذف نشود اما نشد. به نظرم از همین الان هر مسئولی که می تواند کمک کند. باید از همین امشب کار کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پایان گفت: وقتی گل گهر بودم آقای نصیرزاده مدیرعامل تراکتور بود و از من خواست مشکل چهار بازیکن این تیم که ممنوع الخروج بودند را به واسطه دوستی که داشتم حل کنم و این کار را انجام دادم چون وظیفه ملی بود. حالا باز از همه وزرا می خواهم که کمک کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق